Panasonic 50st50 Demo Fra Komplett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 50st50 Demo Fra Komplett

Etter min forrige tråd og mye søking og vurdering endte jeg opp med å gå for en ST50, demo fra komplett da det var et godt tilbud.

Vel dette ble bestilt mens eg låg på sykehus og tv'en ble betalt og picked up 2 dager før eg gikk i gjennom en ryggoperasjon.

Dermed låg eg hjemme og såg på en eske noen uker før eg fikk hjelp til å pakke den opp. Brukte første uken til å bare la den stå på snø og scrolling bar for å kjøre inn tv'en så sakte og forsiktig som mulig.

Etter jeg tok den i bruk og benyttet Spears og Munsil's bluray til å calibrere, la jeg merke til en stoppeklokke som ikke ville forsvinne, så da ringte jeg for å prøve å finne ut hvorfor den var solgt som demo. Dette kunne ikke komplett svare meg på i det hele tatt.

(Her vist på en hvit rute i Viera.)

Forrige helg såg jeg tre kamper etterhverandre på TV2's PLHD1 og endte opp med en logo som var borte igjen søndag etter noen timer med scrolling bar.
    Stoppeklokken var fortsatt der.
    Så såg jeg Man u mot Man C og igjen hang PL-logoen godt igjen etter en stakkarslig kamp.

Da jeg forhørte meg her vedr plasma og burn-in, så sa alle at det var et gammelt problem, en eg synest at man skal da kunne se en kamp uten at neste du ser på viser logoen du såg på de 2 forgående timene.

Så da eg mandag skrev epost til komplett for å vurdere å returnere tv'en, kom svaret på onsdag at mandagen var siste dag for innlevering. Eg leste bankkortkvitteringen som 25,02,13, mens det stod 22,02,13

Da eg prøvde å få de til å forstå at pga ryggoperasjonen hadde eg kun hatt 10 dager med å vurdere tv'en, ville de ikke godta at det kunne påvirke 45 dagers returetten.

Så nå sitter eg her med en tv med en stoppeklokke på som ikke går bort og lurer på hva eg må gjøre for å kunne leve med den og PL fotball på lørdagene.
    (heldigvis kun 1 kamp idag. Go Gunners)

Contrast er kun på 36, og de andre pixel orbiter osv er på.

Har eg gjort et dårlig kjøp? Har eg vore dum siden eg ikkje kan løfte og få satt opp tv'en tidsnok. Eller har eg vore uheldig med akkurat min tv?

Alle bidrag for en bedre hverdag mottas med takk.
    MVH
    ODIE

PANASONIC TX-P50ST50Y

ONKYO TX-NR616B

KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    PIONEER S-W80S-K

CD HD-PVR
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blås i 45 dagers regelen. Bør gå på reklamasjon dette her. De solgte deg et produkt med noe som ser ut som permanent innbrenning, for meg ville det vært en uakseptabel feil.
    Prøv å kjøre rullefelt eller helhvit skjerm i et halvt døgn. Blir det ikke bedre er sjansene små for at det forsvinner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har større sjanse for å få vekk IR dersom man kjører på med noe med mye variasjon etter min erfaring. Tidligere pleide jeg bare å sette tv-en på en musikk-kanal og skru opp kontrast og lysstyrke på maks og la den stå noen timer. Bare pass på at det ikke er noen logoer eller annet rusk i bildet som er statisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dumt å bestille sånne demogreier når man skal inn til en operasjon.
    Men, på den annen side, så burde du få vite hvorfor denne var på demo og hva som evt galt på denne og hvorfor den evt ble returnert av forrige kjøper. Det har du vel krav på. Ref bilselger/bilkjøp. Så at de ikke vil at du skal få returnert denne er meg veldig uforstått. Du skal ihvertfall få greie på hva som var "demo" med denne. Stå på kravene dine. Min erfaring med komplett er veldig bra i hvertfall. Plasma kan jo uansett være utsatt når ting er brukt og du ikke får sett den før du kjøper.

Håper operasjonen gikk bra da. Tross alt det viktigste.

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare anbefale å sette kontrasten til rundt 30 på tv-signal og spill, då tåler de mer. Innbrenningen ser mye verre ut på bakgrunnsmenyene til forsterkeren eg har da den er grå, men har aldri sett noe henge igjen når det gjelder vanlig bruk utenom når eg kjører på 36 i kontrast.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Kanskje litt dumt å bestille sånne demogreier når man skal inn til en operasjon.
    Men, på den annen side, så burde du få vite hvorfor denne var på demo og hva som evt galt på denne og hvorfor den evt ble returnert av forrige kjøper. Det har du vel krav på. Ref bilselger/bilkjøp. Så at de ikke vil at du skal få returnert denne er meg veldig uforstått. Du skal ihvertfall få greie på hva som var "demo" med denne. Stå på kravene dine. Min erfaring med komplett er veldig bra i hvertfall. Plasma kan jo uansett være utsatt når ting er brukt og du ikke får sett den før du kjøper.

Håper operasjonen gikk bra da. Tross alt det viktigste.

Morten
    Det er begrenset hvor nøye man kan inspisere hvert eneste produkt som kommer inn. Man må til en viss grad gå etter hva kunden skriver, men det er nå en gang sånn at man ikke trenger å oppgi en grunn for å returnere overhodet. En sånn innbrenning som det der er ikke nødvendigvis noe man ser når man kobler opp produktet for å teste. Hvis man er kjent med at det er noe med produktet, så pleier det alltid å stå på det individuelle produktet som ligger i demovarene.

Innbrenning er uansett dekket av forbrukerkjøpsloven til en viss grad, men siden dette ikke er en kanal-logo eller annet som synes å være der av naturlige årsaker kan jeg jo fort se at det kan bli litt frem og tilbake. I all hovedsak er komplett dog opptatt av fornøyde kunder, så legger du frem saken ordentlig er sannsynligheten veldig stor for at de rydder opp også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Vil bare anbefale å sette kontrasten til rundt 30 på tv-signal og spill, då tåler de mer. Innbrenningen ser mye verre ut på bakgrunnsmenyene til forsterkeren eg har da den er grå, men har aldri sett noe henge igjen når det gjelder vanlig bruk utenom når eg kjører på 36 i kontrast.
    30 i kontrast gir ganske kjedelig bilde synes jeg. Hadde 36 før. Står på 48 nå, bra punch i bildet i mørkt rom. Blir aldri LCD nivå på hvitt uansett, slipper å svi av retina til tross for høy kontrastinnstilling. Ikke spesielt mer innbrenning i forhold til før, men skjermen er skikkelig innkjørt og får en omgang med rullefelt med jevne mellomrom. Føler at jeg virkelig får utnyttet panelkontrasten med denne innstillingen!

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Komplett sin siste respons:

"Hei.

Innbrenning kan er ikke uvanlig på plasma og 2 timer kan være nok til og dette skjer dessverre
    Hvorfor denne var demo vare har vi ingen 100% konkret info om, eneste som står er at den har blitt returnert på angrefrist eller den er demo testet.
    Hvorfor stoppeklokken er der kan vi dessverre ikke svare konkret på. Kan være en mulig innstilling dersom det er en vanlig klokke, eller det kan være en innbrenning som har skjedd.

Da denne er over 45dagers åpent kjøp, så er dessverre eneste muligheten at den kan sendes inn til sjekk. Da er det service kjeden elesco som blir brukt.

Velkommen til elesco norge as

Det er også mulig og kontakte panasonic support da det er mulig dem har en løsning som gjør at du ikke trenger og sende inn tv.

Panasonic Support

Med vennlig hilsen,
    Robin
    Salg & Kundeservice"

Så jeg har prøvd Panasonic Kundesupport uten å ha hørt fra de på en uke.

Og slik går nå dagan.

Takk for alle svar så langt.
    Men ingen har vel helt svart om de synest at en slik tv bør tåle en fotballkamp uten at logoen henger igjen.
    Er det bare jeg som er kravstor som gjør at jeg er misførnøyd?

Mvh
    Odie

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kan du bare glemme å få noe hjelp fra. De vil bare påpeke at dette er "helt vanlig". Og litt image retention fra statiske elementer må du nok påregne av og til, men det skal ikke være permanent.

Jeg tror kanskje kundebehandler her ikke har oppfattet at den stoppeklokka var der da du fikk tv-en, og du bør på nytt forsøke å poengtere det for det er aksept for det saken din henger mest på akkurat nå. Det som er problematisk i saken din er jo at det fort kan bli påstand mot påstand. Jeg ville hørt med Elesco også hva de ville gjort i din sak før du sender den inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logoen vil henge igjen ja. Men vil gå vekk etter en stund. Dette kalles midlertidig innbrenning.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det dere kaller midlertidig innbrenning kan bli fast innbrenning?
    Det jeg mener, det ble Tv2 PL lør-søn-man-tir-ons denne uken som var.
    Bare 2 kamper lørdag og rundt 2 timer de resterende.
    Kan gjentatt tv'en etter gjentatt utsettelse for denne logoen plutselig en dag sitte igjen etter slik bruk.
    Bør eg her hver natt kjøre den innebygde scrolling bar på full kontrast?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk Zoom på en eller annen kana sånn at logoen faller utenfor, maks kontrasten og lysstyrken og la den gå mens du gjør noe annet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er "innkjøringsbilder": (bruker de til å fjerne midlertidig innbrenning)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1855363

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ODIE
    Jeg lurer på om det dere kaller midlertidig innbrenning kan bli fast innbrenning?
    Det jeg mener, det ble Tv2 PL lør-søn-man-tir-ons denne uken som var.
    Bare 2 kamper lørdag og rundt 2 timer de resterende.
    Kan gjentatt tv'en etter gjentatt utsettelse for denne logoen plutselig en dag sitte igjen etter slik bruk.
    Bør eg her hver natt kjøre den innebygde scrolling bar på full kontrast?
    Dette tror jeg ikke det finnes noe utbredte tester på, men jeg vet at Sky-brukere i UK har rapportert at GUI-et til PVR-delen har brent seg inn i noen av disse Panasonic-skjermene, og da har de elementene aldri vært på skjermen mer enn få sekunder av gangen. Så teoretisk sett så kan det vel skje. Men det foreligger som nevnt før en dom som har satt presedens på dette med tv-logoer, og jeg vet at holdningen hos flere forhandlere er at tv-logoer ikke er noe som er selvforskyldt, for det er rett og slett en del av bildet som man ikke kan ta vekk (zoom teller ikke, for da kan man ikke ubetinget bruke produktet som det er ment).

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja...
    Etter å ha fulgt Komplett sitt svar så skrev jeg en epost til Panasonic Norge (11 april),ventet over en uke før eg skrev en epost til Elesco sitt kontor i Bergen (servicekompaniet, 23 april).
    Og nå har det gått enda noen dager men ingen av dem har svart.
    Så jeg føler at jeg må ha gjort noen noe alvorlig vondt siden ingen gidder å svare meg.
    Så "slc" hadde rett i at Panasonic ikke var noe hjelp, men burde ikke Servicekompaniet svart? Eller bør jeg prøve Elesco sitt hovedkontor, for å snakke med Komplett igjen gav meg absolutt ingenting bortsett fra at jeg burde sende den inn til Elesco, da de ikke kunne bidra med noe før saken var sett på.
    Anywhoo, kjører antibranningsscan og de bildene som jeg ble henvist til med jevne mellomrom dvs nesten annehver dag. Flott bilde, men husker ikkje at det var så mye arbeid med å ta vare på sønnen min da han var baby, enda til han var laktoseintollerant og skreik hele tiden.
    Noen sier jeg burde kjøpt projektor og lerret, men der går jo lampene og what not. Så da er det tilbake til LED neste gang jeg sparer ihop litt cash.
    Ville bare oppdatere og si hjertelig takk for hjelpen så langt.
    ODIE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er komplett som er ansvarlig for salget, så om du ikke får respons fra Panasonic eller serviceverkstedet, så er det Komplett som må svare. Skriv en reklamasjon til Komplett, klarer de ikke å håndtere dette innenfor rimelig tid, så kan du heve kjøpet.

Det er typisk nettbutikker å fraskrive seg ansvar, men det er nettop salgsleddet som har ansvar. Salgsleddet må ta det videre med Panasonic/serviceverksted.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    Det er komplett som er ansvarlig for salget, så om du ikke får respons fra Panasonic eller serviceverkstedet, så er det Komplett som må svare. Skriv en reklamasjon til Komplett, klarer de ikke å håndtere dette innenfor rimelig tid, så kan du heve kjøpet.

Det er typisk nettbutikker å fraskrive seg ansvar, men det er nettop salgsleddet som har ansvar. Salgsleddet må ta det videre med Panasonic/serviceverksted.
    For at de kan gjøre det så må de først ha produktet inn, og det er derfor de oppfordrer til å ta det videre med eksterne servicepartnere på egen hånd. Du står selvsagt fritt til å sende det inn, men det vil ta noe lenger tid og kanskje være litt mer trøblete enn alternativet.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel lurer på om noen som faktisk har lagt inn et godt ord for meg noen plass, for i dag dukket det opp en epost, og noen timer senere ringte de fra Servicekompaniet. Der hadde en tekniker sett på bildet og mente at det var ingen vits å sende det til de. Så nå er det snakk om retur, men jeg er jo usikker på om det da blir inn for å sende til verksted som dere har nevnt ord mot ord, men da burde de jammen ha hatt historikken på stell slik at man visste hvorfor den var returnert første gang. Og siden gamle tv'en er borte så kommer eg til å bli ganske lei av å se på veggen enn så lenge.

Skal eg da legge enda flere kroner i potten å kjøpe 2013 modellen 50st60y, eller skal jeg vurdere noe annet. Livet er ikkje helt herlig for tiden, men noe går da framover.

Får kontakte komplett en dag og høre om de kan si hvilket tidsperspektiv vi ser an for eventuell retur til meg etter avslag, eller mulighet for et annet produkt.

Ville bare oppdatere dere som har hjulpet med å lære mer om det å adoptere en plasma og det som kommer med det.
    Kommer nok en siste melding også med konklusjon om utfallet av returen.
    Men enn så lenge hjertelig takk for hjelpen.

MVH
    ODIE

ref epost:

Din retursøknad er godkjent!

Returnummeret er 7011XXXXX

Ordren er bestilt av:

Kundenr. 416XXXX
    Odie

Melding fra kundesenter:

Varen(e) som er bestilt:

1,00 STK 771547 Panasonic 50" 3D Plasma TV -Demo
    TX-P50ST50Y, Full-HD, 2000hz, 3xHDMI, Smart TV, WiFi, PVR, DVB-T2/C

Feilmelding/beskrivelse:

__________________________________________________ ______________________

Vennligst vær oppmerksom på at hvert produkt får eget returnummer, vi ber deg også lese all informasjon.

En vare = ett returnummer
    To varer = to returnummer

Hvert returnummer er kun gyldig i 14 dager

Fremgangsmåte for retur av produkter:

1) Husk at PC-komponenter som er sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger, må pakkes med antistatisk
    emballasje for at garantien skal være gyldig. Mangler du antistatisk emballasje? Kontakt vårt kundeservice senter og
    få tilsendt kostnadsfritt!
    2) Alt ekstra utstyr som er påmontert returvaren må demonteres før innsendelse. (Eks: vifter, harddiskrammer,
    braketter etc.)
    3) Pakk inn varen forsvarlig mot slag- og støtskader, selv om varen er defekt. Inkluder alt tilbehør (Ved DOA varer må
    org.emballasje være intakt).
    4) Fest en kopi/utskrift av godkjent returforespørsel (denne mailen) til produktet.
    5) Merk pakken med returnummer tydelig på utsiden.
    IKKE BRUK TUSJ ELLER KULEPENN DIREKTE PÅ ORIGINAL EMBALLASJE, MEN PÅ EGEN ETIKETT / ADRESSEKORT.
    6) Send pakken til adressen under. Vi anbefaler at pakkene sendes med Postens Norgespakke eller sending med
    sporingsnummer. Ta godt vare på senderkvittering.
    7) For produkter som returneres pga. påstått feil, men som etter testing av våre teknikere blir funnet i orden, vil
    det kunne bli belastet et testgebyr på 190,- inkl. mva., pluss fraktkostnaden tilbake til kunde.
    NB!
    Hvis produktet må videresendes til servicepartner og det viser seg at mangelen ikke dekkes av garanti-/reklamasjon så
    forbeholder Komplett seg retten til å fakturere kjøper de faktiske kostnadene i saken (ref. §30, siste ledd,
    forbrukerkjøpsloven).
    8) Dersom varen ikke lenger lagerføres eller ei kan erstattes med tilsvarende lik vare, krediteres den returnerte
    varen.
    Kontonr. anbefales påført under.

Konto nr.______________________

Returadresse:

Komplett.no
    Østre Kullerød 5, Port 40
    3241 Sandefjord
    __________________________________________________ ______________________

Med vennlig hilsen

Komplett.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du trenger er egentlig bare en rapport fra serviceverksted, samt at du må fremlegge for komplett at tv-en var slik når du fikk den. De kommer nok likevel til å sende den til Moer (del av elesco-kjeden), fordi de må ha en uttalelse fra en tekniker før de evt. kan søke om teknisk retur.

Vi får satse på at dette ordner seg for deg. Siden ST50 ikke finnes lenger, så antar jeg du vil få tilbud om en ST60 dersom de krediterer denne siden varen skal erstattes med "tilsvarende lik".

Utrolig kjipt at man blir så plaget med noe man kjøper. Var igjennom ganske mye styr selv med en tv i fjor, men det ordnet seg til slutt det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Siden ST50 ikke finnes lenger, så antar jeg du vil få tilbud om en ST60 dersom de krediterer denne siden varen skal erstattes med "tilsvarende lik".
    Hadde blitt litt sur hvis dette skjedde meg grunnet den økte lag'en i spill på årets ST60. ST50 er utrolig kjapp i forhold. Ville da lagt i noen lapper til og fått GT60 som erstatning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •