TV optimalisering hos Lefdal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV optimalisering hos Lefdal

Hei.

Er på utkikk etter stue tv i 7-10 000 klassen. 50" +/-.

Var derfor innom Lefdal i dag for å se på diverse tv'er.

Ble raskt imponert over en Philips Led 3d 47PFL6877T på 47", med en pris rett oppunder 10k. ( Philips 47 3D LED Smart-TV 47PFL6877T - Lefdal )

Dessverre hadde de ikke den på lager, men kunne selge den som var utstilt. Jeg kranglet litt på prisen så jeg fikk den ned "bare" 1000,- men til gjengjeld skulle de optimalisere tv'n på verkstedet hos teknikerne før jeg kunne hente den.

Hva er denne optimaliseringen de gjør? Selvsagt skulle de sjekke om den hadde siste software etc. men de regnet en liten time på denne jobben så det må jo være noe mer? Selgeren at etter en slik runde ble tv'n hinsides bra.

Er dette noe å rope hurra for?

Hvis det er noen som har innvendinger på denne tv'n så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger angående det også.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bazz
    Hei.

Er på utkikk etter stue tv i 7-10 000 klassen. 50" +/-.

Var derfor innom Lefdal i dag for å se på diverse tv'er.

Ble raskt imponert over en Philips Led 3d 47PFL6877T på 47", med en pris rett oppunder 10k. ( Philips 47 3D LED Smart-TV 47PFL6877T - Lefdal )

Dessverre hadde de ikke den på lager, men kunne selge den som var utstilt. Jeg kranglet litt på prisen så jeg fikk den ned "bare" 1000,- men til gjengjeld skulle de optimalisere tv'n på verkstedet hos teknikerne før jeg kunne hente den.

Hva er denne optimaliseringen de gjør? Selvsagt skulle de sjekke om den hadde siste software etc. men de regnet en liten time på denne jobben så det må jo være noe mer? Selgeren at etter en slik runde ble tv'n hinsides bra.

Er dette noe å rope hurra for?

Hvis det er noen som har innvendinger på denne tv'n så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger angående det også.

Personlig så synes jeg at 1000 kr i avslag på et utstillings tv er for lite.
    Når det gjelder optimaliseringen så er vel påstanden om at det blir "hinsides bra" noe du bør ta med en liten klype salt.

Det blir nok bedre enn butikkmodus men ikke "hinsides bra".

En proff kalibrering av et tv hjemme hos deg vil for eksempel koste deg mellom 2 til 2,5 tusen kroner.

Har selv fått mitt eget tv kalibrert av folk som virkelig kan dette, og resultatet blir garantert mange hakk bedre enn det butikken eller du selv vil klare å få til.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •