Den ultimate plasma buzzing tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,907
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Hei,

Har en panasonic st50 55" som ikke har noen av de problemene jeg har lest om her, unntatt ganske drøy buzzing når det er mye hvitt i bildet.
    Den "alle plasmaer har litt buzzing" greia er forsåvidt helt ok, da man ikke hører den om man ikke står inntil tv'en, men jeg sitter ca 3,5 meter fra og det er høyt og kjipt når det er kun er 20-30 % hvitt i bildet. En hvit stol som dekker 1/5 av bildet er nok til at det durer og holder på.
    Det er trist, for ellers er det så eksepsjonelt godt bilde på denne tv'en at jeg kose meg gløgg i hjel.
    Har brukt utallige timer på den del amerikanske og engelske forum, og det er så stor uenighet i hvorvidt dette er grunn til å bytte tv'en eller "at slik er det, deal with it".
    Ser ut som de gamle traverne/kalibratørene mener det ikke skal buzze slik, så derfor starter jeg denne tråden for å få litt mer konkret input.
    Derfor: Skal det være slik, eller skal tv'en byttes med en annen?
    Er nå på min 3 Panasonic....kjøpte en ST 50 i midten av Januar...hadde en 4 år gammel PZ800 før det, og HD ready et halvt år før det...aldri hørt noe buzzing fra noen av dem.....har alltid kjørt lyden gjennom anlegg....men har jo hatt på de innebygde høytt. innemellom....tror kanskje det har noe med strømforsyning å gjøre dvs: anlegg i hus....har alltid brukt en overspenningsvernboks på strømanlegget mitt, som bare er ca 10 år gammelet....noe som alltid bør prøves når man får problemer med ulyd....er en slik boks av et eller annet slag....strøm er ikke bare strøm...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Er nå på min 3 Panasonic....kjøpte en ST 50 i midten av Januar...hadde en 4 år gammel PZ800 før det, og HD ready et halvt år før det...aldri hørt noe buzzing fra noen av dem.....har alltid kjørt lyden gjennom anlegg....men har jo hatt på de innebygde høytt. innemellom....tror kanskje det har noe med strømforsyning å gjøre dvs: anlegg i hus....har alltid brukt en overspenningsvernboks på strømanlegget mitt, som bare er ca 10 år gammelet....noe som alltid bør prøves når man får problemer med ulyd....er en slik boks av et eller annet slag....strøm er ikke bare strøm...
    Hehe, jeg er altfor lite teknisk når det gjelder elektro og slike ting. Kan man for eksempel forsøke med et enkelt overspenningsvern eller noe? Jeg er klar for å prøve alt jeg as, vil gjerne få orden på dette. Når du sier overspenningsvern på hele strømanlegget så aner ikke jeg hvordan det funker. Bor i leilighet fra 2005 så regner med det elektriske anlegget er på stell. Men litt rart at st60'en og st50'en var så dønn like når det gjelder buzzing.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det finnes ikke så mange ekte bak led på markedet idag. De som jeg vet om er: Philips 46PFL9707, 60PFL9706. Sony HX950 serie, LG sin 960 serie alle andre er side led selv om de skriver noe annet. Philips 68XX serie er garantert side led. Alle samsung sine er side led.
    Sharp 70LE836 er også bak-led.
    Av årets Sharp modeller er 90LE757 den eneste med bak-led.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to panasonic plasma, den siste en VT20. Begge har buzzet. Ganske hørbart spesielt når mye hvitt i bildet skulle viser. Derfor bestemte jeg meg for å bytte til led og det ble en Panasonic WT50Y 55". Er veldig fornøyd med både bilde og manglende buzzing.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har hatt to panasonic plasma, den siste en VT20. Begge har buzzet. Ganske hørbart spesielt når mye hvitt i bildet skulle viser. Derfor bestemte jeg meg for å bytte til led og det ble en Panasonic WT50Y 55". Er veldig fornøyd med både bilde og manglende buzzing.
    Jeg vurderte den men den har ikke kommet spesielt godt ut i tester hos storkanonene så ble litt skeptisk.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Jeg vurderte den men den har ikke kommet spesielt godt ut i tester hos storkanonene så ble litt skeptisk.
    Testene har vel vært litt varierende, men jeg brukte ganske lang tid i butikken og sammenlignet med plasma som hang rett atmed og med led til Samsung. Kunne ikke se noen stor forskjell mellom led til Panasonic og plamaen, det var min brukeropplevelse. Etter å ha hatt tv i over et halvt år så er konklusjon den samme. Står en en stue som har mange vinduer. Her er en test på Dinside (47") som ikke var så verst. Har også lest tester som har sagt den har dårlig sortnivå og har lest en test som har sagt at det var var godt sortnivå.

TEST: Panasonic TX-L47WT50Y - DinSide

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TX-L55WT50Y

Vurderer denne selv da jeg har en G20 som har hatt problemer med buzz siden jeg kjøpte den. Har alltid hatt Panasonic plasma og aldri vært plaget med dette før. Har hatt G20en på service en gang for dette, det ble ikke bedre i heletatt.

Ser L55WT50Y nå ligger ute til 14k hos komplett osv. Dette må jo være godpris? Den kostet jo 23k bare for 4-5 måneder siden.

Det jeg er mest spent på, er hvordan 720p ser ut. Har alltid vært så fornøyd med hvordan plasma TVene håndterer slike makroblokker/komprimeringsartefakter. Det synes mye mindre at det ikke er fantastisk høy bitrate, men på LCD-TVene jeg har sett på opp igjennom årene, så har det vært for tydelig bilde rett og slett. Er dette noe bedre på Pana sine LED-TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TC-L47WT50 Review - Watch CNET's Video Review

er ett eksempel på hvorfor jeg er litt skeptisk. Jeg ELSKER virkelig bildet på st50'en, så vi får se. Er i kontakt med MPX om et evt bytte, men de har ikke flere st50 på lager :/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

potensiell buzz fix

Heisann alle sammen!

Jeg er i samme båt som mange av dere med en skjerm fra Panasonic (65ST50) som buzzer ved lyse bilder.

Gjorde endel research og fant tilslutt denne videoen på youtube som jeg håper kan hjelpe oss: https://www.youtube.com/watch?v=hq2SZI04Byg

Jeg har vært i kontakt med Panasonic Norge, som sende meg videre til et autorisert verksted.
    Har nå bestillt service på fredag, og håper dette kan hjelpe.

Eneste jeg er redd for er at service ikke vil være enige i at buzzinga er unormalt høy, og at jeg derfor må betale for oppmøtet selv.
    Sendte derfor en mail med denne videoen så de vet hva det er snakk om.

Ønsk meg lykke til! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Framerate
    Heisann alle sammen!

Jeg er i samme båt som mange av dere med en skjerm fra Panasonic (65ST50) som buzzer ved lyse bilder.

Gjorde endel research og fant tilslutt denne videoen på youtube som jeg håper kan hjelpe oss: https://www.youtube.com/watch?v=hq2SZI04Byg

Jeg har vært i kontakt med Panasonic Norge, som sende meg videre til et autorisert verksted.
    Har nå bestillt service på fredag, og håper dette kan hjelpe.

Eneste jeg er redd for er at service ikke vil være enige i at buzzinga er unormalt høy, og at jeg derfor må betale for oppmøtet selv.
    Sendte derfor en mail med denne videoen så de vet hva det er snakk om.

Ønsk meg lykke til! :-)
    Vil man miste garantien om man gjør dette selv?

Er jo en smal sak å åpne opp, ta litt loctite på skruene og sette inn igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclulz
    Vil man miste garantien om man gjør dette selv?

Er jo en smal sak å åpne opp, ta litt loctite på skruene og sette inn igjen.
    Jeg vurderte å gjøre dette selv, men det står et klistremerke på baksiden som lyder:

"Caution: do not remove cover. No user serviceable parts inside. Refer servicing to qualified service personnel only."

Lette litt i manualen, og på nettet, men fant ikke ut om dette faktisk betyr at garantien blir brutt...
    Siden vi har så bra garanti her i Norge er det jo litt dumt å bryte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss gjerne oppdatert på det med servicen, har lest mye om hvor dårlig den er, men det er stort sett historier fra USA så det er vel litt annerledes her. Har også sett den videoen du nevner, men jeg har ti tommeltotter så jeg hadde garantert fucka opp et eller annet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for video, Framerate! Si ifra om buzzen forsvinner (noe jeg tviler på om skjer) eller blir til å leve med (mer realistisk). Fristende å skifte ut skruene selv, ja.
    Må forresten si det er latterlig tabbe av Pana hvis skruene er roten til den ***** lyden....

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gamle plasma buzzet mye. Ble sendt på verksted og foret opp og ble noe stillere men ble være igjen. Kunne presse på siden av tven for å få den stille...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det nettopp vært en hyggelig fyr fra CityRTV her i Trondheim.

Rimelig raskt etter jeg hadde vist et par helt hvite bilder (worst case) konkluderte han med at dette var helt normalt støynivå på en plasma.

Likevel skrudde vi av bakdekselet på TVen, og der fant vi at det allerede var installert skruer med låseskive (som i videoen over)
    For sikkerhetsskyld strammet vi opp alle skruene, men da dekselet var på igjen og hvite slides ble vist, var det ingen forbedring :cry:

Jeg spurte litt om dette med å skru av dekselet og garanti, og han sa ganske klart at hvis du skrudde av dekselet selv, ble garantien brutt.
    Han sa også at det ikke var mulig å se om noen hadde skrudd av dekselet, med mindre noe inni TVen var ødelagt.

Heldigvis slapp jeg å betale oppmøtet (på 850,-) da han skulle sende en rapport "om å stramme opp skruer"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Framerate
    Da har det nettopp vært en hyggelig fyr fra CityRTV her i Trondheim.

Rimelig raskt etter jeg hadde vist et par helt hvite bilder (worst case) konkluderte han med at dette var helt normalt støynivå på en plasma.

Likevel skrudde vi av bakdekselet på TVen, og der fant vi at det allerede var installert skruer med låseskive (som i videoen over)
    For sikkerhetsskyld strammet vi opp alle skruene, men da dekselet var på igjen og hvite slides ble vist, var det ingen forbedring :cry:

Jeg spurte litt om dette med å skru av dekselet og garanti, og han sa ganske klart at hvis du skrudde av dekselet selv, ble garantien brutt.
    Han sa også at det ikke var mulig å se om noen hadde skrudd av dekselet, med mindre noe inni TVen var ødelagt.

Heldigvis slapp jeg å betale oppmøtet (på 850,-) da han skulle sende en rapport "om å stramme opp skruer"

Så dumt det ikke løste seg.

Siden ingen kommer til å merke at dekselet har vært av, skader det ikke å prøve

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er plaget med viftestøy, noe som er mer fremtredende på min VT30 enn buzzing, så kan man kjøpe viftefilter til å redusere det. Har enda ikke summet meg til å gjøre det, men skal bestille iløpet av helgen.
    Quiet Fan Accessories from Zalman and Acousti Products

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at stramming av skruer ikke er noe mirakelkur...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Kan bekrefte at stramming av skruer ikke er noe mirakelkur...
    Det var triste greier egentlig, men på en måte er det bra at ikke panasonic er så slurvete i produksjonsprosessen at skruene er løse.
    still... Skulle gjerne ønske at en det fantes en så enkel fix.
    Mange som rapporterer om at det hjelper å trykke visse steder, men det ser ut til å gjelde 2011 og ned, har befølt tv'en nærmest til det obskøne nå uten at det har hjulpet det grann.
    Da får vi vel lete videre.
    Det skal sies at buzzinga som jeg opplever er 10-20% roligere etter at jeg hang tv'en på veggen... kan jo være tilfeldigheter seff.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever muligens en bedring. Men kan like så godt være placebo. For å bli kvitt buzzing må man rett og slett ha riktige omgivelser, dårlig hørsel eller annen teknologi å glane på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •