Innspill på valg av ny TV - 46-55" LED/plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspill på valg av ny TV - 46-55" LED/plasma?

Min gamle TV skal endelig byttes ut. Har lest meg opp litt, sett litt rundt og gjort meg noen meninger, og nå vil jeg ha innspill fra dere.

Avstand til TV: 4 meter
    Størrelse TV: 46" - 55"
    Innsynsvinkel: 0-10° til vanlig, max 30°
    Lys stue, store vinduer på hele sideveggen
    Budsjett: helst under 6000 kr
    Bruksområde: TV, film, spill, generell PC-bruk
    Uvesentlig: smart, 3D

Støy/brumming som det er på noen plasma TV-er, selv om det er veldig lavt, er utelukket. Spotify eller andre statiske bilder kan vises på skjermen i mange timer, så fare for innbrenning må også tas hensyn til. Ønsker best mulig bilde ut fra forutsetningene.

Må jeg ha LED, eller kan plasma fungere fint med disse kravene? Får jo mer størrelse og bildekvalitet for pengene med plasma i denne prisklassen.

Jeg har sett litt på noen LED TV-er i min prisklasse i butikkene. Selv om det er rare innstillinger og lysforhold i butikken fikk jeg inntrykk av at Philips TV-ene (spesielt 47PFL4007T/12) hadde veldig mye bedre farger og detaljer, spesielt i ansikter, enn konkurrentene. Jeg så også en Panasonic TX-L47ET5Y som var mye bedre enn de fleste av konkurrentene på panorering, men det var en enkel test og omfattet ikke alle modellene. Den nevnte Philipsen står høyt på ønskelista, men jeg har ikke sett hvordan denne er på panoreringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste spørsmålet nå er om det er fornuftig å bruke plasma i min stue og til mitt bruk, noen som kan gi noen innspill på dette?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp plasma. Du vil ha buzzing, den vil ikke like statiske bilder, og den vil ikke like lyse rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Regner med at det blir Philips LED siden den så veldig bra ut i butikken, men det er vel litt urettferdig sammenligning når det er helt ville innstillinger på mange av TV-ene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •