To skjermer og ett bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To skjermer og ett bilde!

som overskriften sier så vil jeg ha ett bilde fordelt på 2 skjermer! er det mulig? bruker gtx690!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, via to minitor out bakpå pcen så skal det nå, har du ikke det så må du handle etter som jeg har forstått

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    windows har en funksjon som heter duplicate, da får du likt bilde på alle skjermer som er tilkoblet

På bærbare så er det windowsknapp + p kan hende det funker hos deg på stasjonæren også

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det er jo ikke det trådstarter spør etter. Han skal ha et bilde fordelt på to skjermer. Da er det extend eller noe slikt som skal brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg missforstod da, men det går i samme greiene, trykker du på windowsknapp + p så er der vertfall som regel 4 valg, primærskjerm, duplicate, extend, eller sekundærskjerm.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2 skjermer i utvidet modus. Vanligvis til spill på en skjerm og netflix el. på den andre. Eller til bilderedigering der orginalen ligger på skjerm 1 mens det jeg arbeider på ligger på skjerm 2.
    Skal du se film så blir det jo kun på en skjerm, med mindre du vil at alle skal se veldig lav og bred ut.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig med Linux og fakeXinerama.

Jeg tok utgangspunkt i det som sto her:
    Multi-Monitor Setup On A Single Physical Head (Now Better!) | Kasperian Moving Parts. Siden jeg lenker til beskriver bruk av fakeXinerama til å dele én fysisk skjerm i flere virtuelle, men jeg brukte det andre veien for å lage én virtuell skjerm av flere fysiske.

Brukte Ubuntu 12.04 på en Lenovo W520 (NVidia Quadro) med 2x DVI-ut fra dockingstasjon. MPlayer ble brukt til å spille film med med egenspesifisert utsnitt (siden to bredskjermer er et smalere format enn man ser på kino).

Fungerer best med filmer som er i 2.35:1 eller bredere hvor man kan leve med at man ikke får med seg alt som skjer ;-) Skjermer med tykke kanter er heller ikke noe gøy. Det beste hadde kanskje vært å bruke to like projektorer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •