Bør jeg levere denne TVen tilbake? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lever tilbake. Ingen grunn til å vente. Dette blir ikke bedre over tid. For min del er jeg ferdig med Samsung Tv. Aldri mer skal kantbelyst led tv inn i mitt hus :-)

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Lever tilbake. Ingen grunn til å vente. Dette blir ikke bedre over tid. For min del er jeg ferdig med Samsung Tv. Aldri mer skal kantbelyst led tv inn i mitt hus :-)
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet over Elkjøp!

En liten oppdatering:

Jeg fikk levere tilbake TV-en, men de hadde ikke en ny til meg, og de kom ikke til å få inn flere heller. Siden halve TV-en var betalt med en Voucher, så ville de ikke gi meg penger tilbake. Hadde de kunnet gi meg en ny TV så forstår jeg godt det, men de var ikke villig til å se på dette som et unntakstilfelle, og gi meg pengene tilbake likevel - slik at jeg kunne fått med meg en TV fra Lefdal istedet. (De hadde fortsatt flere igjen.)
    Og den siste slitne Demo-TVen de hadde (Som de ikke lengre hadde bruk for) var de villig til å gi hele 0kr i rabatt på! Er det mulig..
    Så da "tvinget" de meg til å kjøre timesvis gjennom halve østlandet med en skrikende ettåring i baksetet, for å hente ny TV på en annen Elkjøp som fortsatt hadde inne samme modell.. Dårlig service av Elkjøp !!

Jeg kunne levert den inn som garantisak, men sist jeg gjorde det (på Expert) så ble TV-en borte i 2 uker. De fant den ikke igjen, og det viste seg at den lå på lageret til Elkjøp av alle steder. Og for å toppe det hele så gikk de ikke med på at jeg hadde en garantisak, og gav meg heller en regning på 750kr.. Jeg ville ikke ta sjansen på at noe slikt skulle skje igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt, da har du nok ikke truffet på rette personen på Elkjøp, jeg var engang tidligere å så på ett kjøleskap hos Elkjøp, en utstillingsmodell med en ripe på siden.

Siden det var det siste kjøleskapet de hadde inne kunne jeg få kjøpe det, men det var ikke snakk om noe rabatt og den ripen på siden ble jo skjult alikevel siden den var på siden, utrolig men sant, selgeren ville ha full pris for ett ødelagt kjøleskap.

Anyway, er det noe jeg lurer på med Elkjøp nå for tiden bruker jeg å ta det via Facebook sidene deres, der har jeg bare gode erfaringer, de er hyggelige, hjelpsomme og svarer kjappt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har generelt begynt å bli mye kjipere på returhåndtering. Nå er det jo en del unntak for når de gir 30 dager full returrett også. Kjøpte en mobil på tilbud hos dem, og det står faktisk på kvitteringa at jeg ikke har returrett. Noe som ergrer meg litt, for den driver periodisk og rebooter eller slår seg av. Sånne feil er bare et mareritt å søke service for, fordi det under test mest sannsynlig ikke vises og man ender med et testgebyr i stedet :P

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte dur tv selv på lefdal. Ingen returett på denne heller pga den måtte bestilles inn. Selv om den var i tilbudsavisa...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke de har begynt å innse hva slags tapsprosjekt denne returretten har blitt, så det er jo ganske naturlig at de begynner å stramme inn. Det er jo ingen lovpålagt rettighet heller, så kan liksom ikke klage så mye på det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK

Kjøpte en kaffemaskin på søndagstilbud for en mnd siden. Leverte den tilbake noen dager etter da jeg ikke vil ha den allikevel. Ingen problemer og penger igjen. Elkjøp- Slependen.

Har hatt ganske mange returer og aldri hatt problemer, så det må være av ny dato de har blitt vanskelige. Det er vel og slik at er kunden vanskelig så blir og selger vanskelig, uten at jeg skal påstå du er det, men å selge unna deler til en TV du vurderer å returner er vel ikke det lureste ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror returretten stort sett gjelder på lagervarer til normale priser enda, men om det må bestilles eller er en kampanje av noe slag virker det som om de ikke gir returretten.

Mulig det ble for mye kostnader relatert til at folk fikk bestilt inn ting, som de så bare returnerte uka etter. Vanskelig å si, men strengere har de blitt i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte nylig 2 varmepumper fra Elkjøp som kom fra Sverige til min butikk hvor de deretter kjørte de på døra hos meg.

Det enndte opp med at jeg leverte begge pumpene i retur til den nærmeste Elkjøp butikken da det ble så mye styr med montering siden Elkjøp ikke hadde avtaler med noen om montering her i nærområdet.

Gikk helt fint å levere de i retur, etter ett par dager var penger på konto igjen

Så de har fortsatt 30 dagers returrett om det er vanlige varer eller kampanjevarer, de hadde heller ikke varmepumper inne på den lokale sjappa da dette er/var bestillingsvare.

Eneste Elkjøp butikkene jeg ikke kunne levere de på var Elkjøp Ekspress (De driver kun med mobiler å sånn)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare presisere at de ikke var vanskelige i forhold til å ta tilbake TV-en. Det jeg var skuffet over var viljen deres til å se på løsninger for at jeg skulle få med meg en ny TV.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hyperstress
    Vil bare presisere at de ikke var vanskelige i forhold til å ta tilbake TV-en. Det jeg var skuffet over var viljen deres til å se på løsninger for at jeg skulle få med meg en ny TV.
    Tror de fleste er tomme for TV'er nå, da nye modeller er rett rundt hjørnet. Du fikk vel pengene igjen? Så da er det bare å bruke dem andre steder .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarter til slutt fikk løst sitt problem, så har jeg et spørsmål:

Noen som har erfaring med garantisaker hos Expert? Kjøpte for ganske nøyaktig 1 år siden en Panasonic Plasma TV via Expert.no, og siden leveringen ble rimeligere (Gratis?) hvis de sendte den til den lokale Expert butikken slik at jeg kunne hente den der, gjorde jeg det.

Jeg har nå begynt å få en del ulyder i TVen. Når det er veldig klare og lyse bilder på TVen kommer det en ganske høy lyd med støy fra TVen, noe som ikke har vært der tidligere.

Jeg kontaktet Expert og lurte på hva jeg skulle gjøre. Det jeg får i beskjed tilbake er at jeg personlig må kontakte Panasonic for å løse saken.. Merkelig tenkte jeg, da jeg faktisk har kjøpt den av dere. En forhandler skal vel hjelpe sine kunder som har kjøpt produkter fra deres butikker? I og med at jeg aldri har klaget på en TV før så tenkte jeg kanskje dette var vanlig(?).

Jeg kontaktet Panasonic og fikk svar tilbake at _jeg_ måtte kontakte et service senter som håndterer produktene til Panasonic.

Er dette normal prosedyre? Går jeg til Elkjøp og kjøper meg en Samsung mobil, eller en LG Blu-Ray spiller, forventer jeg at jeg kan gå til Elkjøp for å håndtere reparasjoner/garantier/reklamasjoner, ikke at jeg selv må kontakte produsenten..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frelar6
    Siden trådstarter til slutt fikk løst sitt problem, så har jeg et spørsmål:

Noen som har erfaring med garantisaker hos Expert? Kjøpte for ganske nøyaktig 1 år siden en Panasonic Plasma TV via Expert.no, og siden leveringen ble rimeligere (Gratis?) hvis de sendte den til den lokale Expert butikken slik at jeg kunne hente den der, gjorde jeg det.

Jeg har nå begynt å få en del ulyder i TVen. Når det er veldig klare og lyse bilder på TVen kommer det en ganske høy lyd med støy fra TVen, noe som ikke har vært der tidligere.

Jeg kontaktet Expert og lurte på hva jeg skulle gjøre. Det jeg får i beskjed tilbake er at jeg personlig må kontakte Panasonic for å løse saken.. Merkelig tenkte jeg, da jeg faktisk har kjøpt den av dere. En forhandler skal vel hjelpe sine kunder som har kjøpt produkter fra deres butikker? I og med at jeg aldri har klaget på en TV før så tenkte jeg kanskje dette var vanlig(?).

Jeg kontaktet Panasonic og fikk svar tilbake at _jeg_ måtte kontakte et service senter som håndterer produktene til Panasonic.

Er dette normal prosedyre? Går jeg til Elkjøp og kjøper meg en Samsung mobil, eller en LG Blu-Ray spiller, forventer jeg at jeg kan gå til Elkjøp for å håndtere reparasjoner/garantier/reklamasjoner, ikke at jeg selv må kontakte produsenten..
    Du har nok rett i at salgsstedet skal kontaktes først, men de reparere som regel ikke, så da henviser de deg som regel direkte til de som handterer rep. Det går som regel raskere og selv om du sikkert kan stå på krava og levere den over disk hos lokal Expert. Bare husk at transporten ikke skal koste deg noe i tillegg til rep om det er en reklamasjonssak.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •