Beste TV til 10000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Beste TV til 10000

Hei!

Har lest mye rundt om på forumet, og finner masse god info om produkter, men mange av de som legger ut lenker forhaster seg veldig og springer til første sjappe for å kjøpe det de har lyst på før de engang har fått svar på lenken sin.

Det jeg vil vite er hvilken Tv passer meg best, for mitt bruk, utstyr og behov?

Info:
    Avstand fra TV: 3,5m - 4m
    Utstyr jeg har: Xbox, Canal Digital HD PVR (den nyeste), Acer Aspire v3-571 15,6HD, LG BH6520 PK Hjemmekinopasse
    Budsjett: MAX 10000;-
    Krav: LED + 3D (Bildekvalitet kommer i første rekke)
    Størrelse: 50"-55"
    Plassering: 1,5m opp fra bakken, vegghengt i godt opplyst stue

Noen gode forslag på TV som passer meg godt? Kom med innspill!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hadde ikke tenkt plasma. LED
    Ellers så er det et svært godt tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du opp i den størrelsesordenen der, så er det dessverre ikke så mye annet enn plasma som gir bra bilde, derfor også forslaget over.

Men du ønsker typisk å se på modellene til Philips eller Sony om du ikke ønsker plasma. Siden du skriver at du har en godt opplyst stue kan det faktisk være at IPS-panelene til Panasonic kunne vært noe for deg. De har et ganske dårlig sortnivå, men det merker man ikke i godt opplyste rom. De har den fordelen at innsynsvinkelen er veldig god, så man kan sitte et stykke ut på sidene før man opplever at bildet ser svakere ut i forhold til tradisjonell LCD.

For litt lysere omgivelser, fungerer forsåvidt VT50-plasmaen til Panasonic helt fint også, for den har et mye bedre filter enn ST50 som ble foreslått. Ser mpx.no har priset den til 10K for 50" dersom de får den inn igjen. Da ville du hatt en tv som har en okay-ish ytelse i dagslys og som ble til et monster når halvmørket kommer snikende innpå.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om kravet er LED og bildeivalitet er prioritert er det nesten en motsigelse

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Utrolig gode svar.

Men er ikke det slik at plasma "sliter veldig" med at bilder brenner seg fast, summing, at de er tykkere enn LED, osv? Derfor har jeg mer lyst på en LED kontra en plasma..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Vurderer sterkt Philips 5527 btw. Virker som en utrolig god tv. Så den i utstilling på Lefdal.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av H_Maistr
    Utrolig gode svar.

Men er ikke det slik at plasma "sliter veldig" med at bilder brenner seg fast, summing, at de er tykkere enn LED, osv? Derfor har jeg mer lyst på en LED kontra en plasma..
    Har en Panasonic plasma som straks er 6 år, og den har ingen innbrenninger.
    Tykkelsen på den kontra nye plasmaer er ikke sammenlignbart, og ikke summer den noe spesielt heller, bortsett fra hvis jeg ikke har lyd på og det er veldig lyse bilder, da kan jeg høre litt om jeg er nærmere enn en meter.

Dette er da en "eldgammel" TV i forhold til den som det linkes til lenger oppi her.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er at det har verdt en regresjon i tv utviklinga siste 4-5 åra isteden for en utvikling.

Sjøl har jeg en samsung siden jeg ønsket og bruke den til en del gaming.
    Det er å kun når det er helt stille og det er en lys scene jeg kan egentig høre noe summing eller rett før jeg for et migrene anfall men da er det ikke en lydbi verden som ike plager meg.

Sannheta er faktiskt såpass dårlig for LED at du nesten må være halvt blind eller kun bruke tven som en form for radio for og kunne leve med de og jeg syns du kan få bedre bilde med en projektor til under 10k.

Om du ikke kan ha plasma og fortsatt bryr deg om bilde er det eneste lcd alternativet nå full bakbelyst LED, disse er også tykkere og koster nærmere 30k enn 10k.

Plasma ser også dårlige ut i butikken for selgerene på elkjøp/lefdal etc faktisk ikke vil selge plasma tveene så de stilles inn og plasseres på nesten verst tenkelige måte nettop for at kundene ikke skal ta en med seg hjem. Dette er ikke noen konspirasjons teori, de innrømmer det selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les ka de skriver om teknologiene i avisene til Elkjøp så står det svart på hvitt ka som er best teknologi, det er plasma. At butikkene ikkje er laget for å vise det frem er nå sånn det er. En god selger kan forklare ka man skal se etter når man skal kjøpe tv. At tver med blått ser klarere ut enn de som godt sortnivå er noe som må forklares og det skjønner de aller aller fleste.

Ka skal man gjøre for å vise frem plasma i et belyst rom? Sette de på maks kontrast og få innbrenning sånn at man kan vise frem discovery, tv2, tv3 logoen til alle de som er livredd for å kjøpe plasma? Eller skal de stå på hjemmeinnstillingene sånn at man kan se kordan de egentlig ser ut?

Folk er så bortreist og hatefull overfor selgere og kjeder at man ikkje har gangsyn for fem øre, stiller inn tver jada. De står på naturlig og standard, ingen kan rævkjøre LED mer enn produsentene sjøl, at plasma ser kjedelig ut er helt naturlig siden de ikkje kan/bør eller skal vises frem i noe som er tilnærmet lik sollys direkte på skjermen x5.

Enten så tror kunden at man svindler de når man anbefaler plasma og at man er ute etter å tjene mest mulig penger eller så tror de mer på sin egen kunnskap som vanligvis er helt bortreist og blasert av folk de kjenner eller diverse fjasetester gjort i Norge, eller så har de hørt at plasma er på vei ut osv.

Damned if you do and damned if you don't. Hadde folk hatt øyne og skjønt at skygger skal være svart istedenfor blått, at man skal kunne se fra siden uten at bildet blir utvasket, at hudfarger ikkje skal være oransje og at detaljer ikkje skal smøres utover når det panoreres så hadde Plasma vært normen og LED en fotnote i det store og det hele. Litt kritisk sans så hadde jobben vært gjort, men kunder generelt sett er flokkdyr og handler det alle andre gjør.

Problemet er at det er altfor lett å selge LED siden man kan bare jatte med kunden og underholde vrangforestillingen de har blitt pålesset av reklamen og testene som blir gjort rundtom her i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett: MAX 10000;-
    Krav: LED + 3D (Bildekvalitet kommer i første rekke)

Av kravene
    -god bildekvalitet
    -pris max 10 000
    -LED teknologi
    ...må du nøye deg med to av kravene. Alle tre går ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •