Panasonic TX-P55VT50Y eller Samsung UE55ES8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P55VT50Y eller Samsung UE55ES8005

Skal ha meg ny TV, og i hovedsak står det mellom Panasonic TX-P55VT50Y og Samsung UE55ES8005. Problemet er bare at jeg ikke makter å bestemme meg.. Har sett begge i aksjon hos Elkjøp, uten at det gjorde meg nevneverdig klokere.. er det noen som kan dytte meg i ene eller andre retningen?

For øvrig selger MPX ST50 i 55" for 9990,-, noen med erfaring fra denne?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Panasonic sliter for mye med innbrenning nå at Panasonic TX-P55VT50Y kan anbefales uten videre.

Jeg hadde enten ventet til de nye modellene som snart dukker opp eller kjøpt en Samsung plasma. Og da kan man trolig like gjerne gå for den nest dyreste modellen hvis smart funksjoner ikke er viktig. LCD hadde jeg styrt unna.

Samsung PS60E6505 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Samsung PS51E6505 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Edit:
    Dyreste modellen er ikke dyrere i 51", men mener det har blitt sagt at den faktisk er dårligere på et området.
    Samsung PS51E8005 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har panasonic 65st50y vært i bruk i ca 2 mnd og ca 150 timer å har ikke sett tegn til innbrenninger på den, mulig jeg er veldig heldig med mitt panel. Uansett er jeg super fornøyd og bildet er i en annen divisjon enn hva jeg er vandt med fra div. lcd modeller jeg har hatt.
    Mcintosh c2600, mcintosh mc601 x 2, Dali Epicon 8, Rega rp 6, bluesound node 2.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer veldig bra med en fin tilbakemelding på ST50, for det ble en slik på 55" fra MPX. Meget spent!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Panasonic sliter for mye med innbrenning nå at Panasonic TX-P55VT50Y kan anbefales uten videre.
    Innbrenning er vel ikke det riktige ordet, men først og fremst IR - en slags "ghosting" av midlertidig karakter. Men jeg tror absolutt det er mulig å oppnå permanent innbrenning om en er veldig uforsiktig de første hundre timene. Etter et par hundre timer hjalp det veldig hos meg, men det er mulig at det er individuelle variasjoner her.

Skjermene er i alle fall gode til prisen og den nevnte ST50 er egentlig uten konkurranse på ren bildekvalitet, om en passer på det forholdet som er nevnt over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •