Ny TV til spilling 55"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til spilling 55"

Lager min første tråd her på forumet da jeg forhåpentligvis kan få hjelp av noen tv guruer.
    Er på utkikk etter en ny tv som hovedsaklig vil bli brukt til spilling og sport. Ser for meg 55"-60" skjerm. Responstid og inputlag er vel det jeg er mest opptatt av, så hvilke tver er best på dette? LED eller plasma?
    Innsynsvinkel og belysning er ikke et tema da dette lett justeres her.
    Ser for meg å bruke ca. 10-13k kr?
    Er Samsung UE55ES7005 et alternativ?
    Håper på noen konkrete svar da jeg er kjøpelysten for tiden

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen guru men her er mine 10 øre.

Er selv fornøyd med min samsung ps51e6505

Jeg kjøpte den fra mpx til 9k men nå var den ikke og finne der lenger.

Merker ikke til noe særlig input lag men jeg er kanskje blitt sløvere med åra.
    Og bilde er bedre enn samtlige LED skjermer jeg har sett i det siste og den har ikke det samme innbrennings problemene som panasonic har, den kan brumme litt ved lyse stille scener og panelet er ganske reflektivt.

Jeg har sjøl verdt ganske slem angående gaming på denne og om jeg har fått noe innbrent så har det bare verdt etter ekstreme tilfeller og det har blitt borte etter litt 'normal' bruk igjen.

Jeg endte på denne skjermen for panasonic ST50 var utsolgt når jeg skulle kjøpe og jeg blei litt skremt av alle som sleit med innbrente tv logoer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du den flotteste LED tv til Panasonic som kostet 26.000,- ved lansering 2012 nå er prisen latterlig lav. Kun 12.000,-

Panasonic TX-L55WT50Y 55" FHD, Smart TV features inc - 52" og større - Flat tv - TV, Lyd & Bilde - Euronics Norge AS - nettbutikk elektronikk

Har bare sett litt på denne i butikken, men jeg valgte plasmautgaven.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt plasma, og her er det Panasonic ST50 og Samsung PSE6505 som fremdeles gjelder. Kanskje verdt å vente på 2013 siden du skal investere så mye som 10++ lapper. Men nå er sjangsen din til å få 2012 modeller til en utrolig fin pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager min første tråd her på forumet da jeg forhåpentligvis kan få hjelp av noen tv guruer. Er på utkikk etter en ny tv som hovedsaklig vil bli brukt til spilling og sport. Ser for meg 55"-60" skjerm. Responstid og inputlag er vel det jeg er mest opptatt av, så hvilke tver er best på dette? LED eller plasma?
    Innsynsvinkel og belysning er ikke et tema da dette lett justeres her.
    Ser for meg å bruke ca. 10-13k kr?
    Jeg har både Panasonic ST50 og VT50. De er begge meget bra skjermer, men de er samtidig de verste Panasonic-skjermene jeg har eid når det gjelder IR. Selv vanlige TV-logoer setter midlertidige spor etter seg ved mye TV-bruk. Da må en påregne at spilling kan bli problematisk.

Dersom du får tak en 55-tommer av Sony HX955 bak-led til en billig penge, så ville jeg gått for den

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Panasonic TX-L55WT50Y 55 (LED) og er kjempefornøyd med den. Bruker den til vanlig tv-titting inkl mye fotball. Bruker den ikke til å spille på. PS3 står i en annen stuen slik at ungene kan kose seg der. Har tidligere hatt toppmodellen til Panasonic plasma (VT20). Byttet den inn når jeg kjøpte led. Har du mulighet ta deg en tur i butikken å sammenlign tver. Når jeg kjøpte så han toppmodellen til Panasonic både plama og led atmed hverandre + Samsung led toppmodellen. Stor forskjell på innsynsvinkelen på Panasonic og Samsung. Etter mitt syn Panasonicen mye bedre. Sortnivået er ifølge ekspertene bedre på plasma, men jeg er nå fornøyd med sortnivået på min led 8)

Lykke til med valget i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Panasonic TX-L55WT50Y 55 (LED) og er kjempefornøyd med den. Bruker den til vanlig tv-titting inkl mye fotball. Bruker den ikke til å spille på. PS3 står i en annen stuen slik at ungene kan kose seg der. Har tidligere hatt toppmodellen til Panasonic plasma (VT20). Byttet den inn når jeg kjøpte led. Har du mulighet ta deg en tur i butikken å sammenlign tver. Når jeg kjøpte så han toppmodellen til Panasonic både plama og led atmed hverandre + Samsung led toppmodellen. Stor forskjell på innsynsvinkelen på Panasonic og Samsung. Etter mitt syn Panasonicen mye bedre. Sortnivået er ifølge ekspertene bedre på plasma, men jeg er nå fornøyd med sortnivået på min led
    Ja, Led fra samme merke(altså Panasonic) kan sikkert være et bra valg, om prisen er OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange flotte svar. Tenkte jeg skulle avslutte tråden med at jeg kjøpte en Samsung PS64D8005. Fikk den for 13999,- som demovare på HiFi Klubben så jeg kunne ikke vike fra et så bra tilbud. Er veldig fornøyd med den sålangt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sony hx955, den finner jeg steike meg ikke noe sted.
    Hva med 55HX855 ? Er den og et godt valg i så måte?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Angående sony hx955, den finner jeg steike meg ikke noe sted.
    Hva med 55HX855 ? Er den og et godt valg i så måte?
    Er absolutt ikke 100% sikker, men mener hx855 var kant belyst mens HX955 har full bakbelysning, noe som vil gi mye jevnere lys over hele panelet.

Selv syntes jeg kantbelyst LED ikke var til og leve med og siden Backlit praktiskt talt nesten ikke er og finne lenger blei det plasma på meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •