Två Samsung i samma rum. Hur undviker jag att fjärrkontrollen slår på båda?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Två Samsung i samma rum. Hur undviker jag att fjärrkontrollen slår på båda?

Hej AV forum!
    Gjorde en konto här för att kanske kunna få hjälp med ett problem jag inte hittar nån lösning på.
    Jag har som sagt två tv i stua den ena ser kärest och barn tv på det är en tre år gammal Samsung 50" plasma. Den andra använder jag att spela xbox på det är en Samsung 55" led 2012 mod 7005. Problemet är att fjärrkontrollerna till båda styr båda tv. Om jag så sitter och spelar så ska nån annan slå på den andra teven då slår dom samtidigt av min.. Samma med höja sänka volym och allt annat. Har försökt få dom andra att sikta på sin tv och hålla för med handen mot min det funkar men går inte att träna dom att göra det. Varje dag när jag kommer hem från jobbet står min tv på i onödan osv. Att flytta nån av dom är inte ett alternativ. Nån som har förslag på vad jag ska göra? I värsta fall får jag bara tejpa för motagaren på min tv men vill hellst undvika det.

Tacksam för svar.
    /Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan prøve å ha litt sort elektriker tape på fjernkontrollen for å innsnevre signalet, IR signalet sprer seg nemlig i alle retninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •