Gi meg styrke!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gi meg styrke!

Hei,

jeg sliter veeeeldig med å velge en TV...

Hadde egentlig, basert på reviews og erfaringer fra nettet, bestemt meg for en Panasonic ST50 i 50".

Men så svinser jeg innom den ene butikken etter den andre, og uten unntak så synes jeg LED-LCD TV'ene som står utstilt har mye flottere bilder enn egentlig alle plasmaskjermene, også inkludert GT50 og ST50 som jeg har sett...

Jeg skal jo bruke min TV i et lite rom, men lite eller ingen belysning, så jeg VET jo at plasma med skikkelig sortnivå er å foretrekke, samt at både innstillinger og belysning i butikkene kraftig favoriserer LED-LCD TV'er, men likevel tar jeg meg selv i å hele tiden like bildet fra disse bedre....plasmaskjermene ser liksom så blasse, matte, livløse og uskarpe ut i forhold...

Er dette bare meg, eller er det flere som opplever det slik når dere går i butikkene for å se på skjermene?

Jeg skjønner ihvertfall godt hvorfor LED-LCD selger i bøtter og spann....

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassmangel liker ikke butikklys. Bildet vil bli MYE bedre hjemme. Spesielt når du har det mørkt. Fargene blir mer naturtro en LCD. I butikk vil de se blasse ut. Kjøp tv på Elkjøp eller lefdal så får du byttet den om du ikke er fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror det kan stemme...

Pleier å handle på en av disse to butikkene vanligvis, men denne gangen hadde jeg tenkt å handle på Siba, siden de har ST50 til 7.990,-

Men de har kanskje 30 dagers åpent kjøp de også, i hvertfall i følge denne artikkelen fra 2010 Angrerett: Disse butikkene tilbyr åpent kjøp - DinSide.

Best å dobbeltsjekke det tenker jeg....

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte tver i noen år og plasmaene så alltid dårligst ut. Kjøpte meg panasonic plasma i 2009. Bildet ble mye bedre hjemme.

De led tvene utstilt er overinstilt. Bildet vil ikke se så bra ut hjemme med de tivolifargene! Elkjøp kan kanskje matche siba sin pris. Jeg skal selv ha bak led fra Philips. Den skal gi god og jevnt bilde med like bra sort som plasma. Men de billigere kant led ser bra ut i butikk men hjemme når det blir mørkt kommer feiler som clouding og dårligere bildebehandlinger under bevegelse. Ofte må disse skrues av for å ikke fåulempene de medfører. Så skal du ha tv under 10k er plasma the way to go

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Plassmangel liker ikke butikklys. Bildet vil bli MYE bedre hjemme. Spesielt når du har det mørkt. Fargene blir mer naturtro en LCD. I butikk vil de se blasse ut. Kjøp tv på Elkjøp eller lefdal så får du byttet den om du ikke er fornøyd
    Damn you autocorrect... :wink:

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke bare kjøpe en tv du liker bilde på ,ingen grunn til å måtte velge plasma. lcd tv er minst like bra eller bedre etter min smak.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo poenget at bilde på plasma er bedre hjemme en på butikken. I den prisklassen er denne tven bedre en led tvene som sliter med lys lekasje

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er best for pengene ;-) med kalibrering + og at du får den hjem så vil du bli så mye mer fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    hvorfor ikke bare kjøpe en tv du liker bilde på ,ingen grunn til å måtte velge plasma. lcd tv er minst like bra eller bedre etter min smak.
    Fordi jeg har gjort den tabben nylig, og angret fælt. Endte opp med en stusselig Luxor LED med vanvittig clouding problem....Den så fin ut i butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også bildet på plasma så mye dårligere ut i butikken, men bestillte meg likevel n 65 st 50 på komplett og angrer ikke et sekund. jeg har hatt mye led lcd tver men ingen er i nærheten av bildet jeg endt opp med når jeg fikk tven hjem. Så om du vurderer st 50 sier jeg bare - Go for it!
    Mcintosh c2600, mcintosh mc601 x 2, Dali Epicon 8, Rega rp 6, bluesound node 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, spørs om ikke jeg skal klinke til likevel da...

Men; er det noen som vet noe om LG's PA55-serie?
    Jeg kunne jo godt tenkt meg en 60", men bare denne passer innenfor budsjettet:
    MPX.no - LG 60" Plasma TV 60PA550T

Jeg har sett på den på Elkjøp, og fikk egentlig samme opplevelse av den der, som jeg fikk av Panasonic'en så jeg vet egentlig ikke om den er bra eller dårlig. Har funnet veldig lite tester av den på nettet også...

Noen som vet noe om denne?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille bør du holde dg unna de lg tvene. Fæl input lag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller veldig lite, mest 5-åringen som spiller litt PS3 (Disney Universe og bilspill). Når jeg spiller går det i adventure, ala Uncharted og Tomb Raider. Tviler litt på at lagging er så mye problem i slike spill, eller?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye, vært i skytespill, men input lag er ekstrem hos lg av en merkelig grund:/.

Btw, siba har 30'dagers returett så prøv panasonic

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av csharp
    Jeg spiller veldig lite, mest 5-åringen som spiller litt PS3 (Disney Universe og bilspill). Når jeg spiller går det i adventure, ala Uncharted og Tomb Raider. Tviler litt på at lagging er så mye problem i slike spill, eller?
    Input lag er et problem på de fleste tv-spill, hvertfall de du nevner over...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo merkelig om de ikke klarer å unngå det...men jeg tror ærlig talt ikke det blir noe issue altså.

Det jeg lurer mer på, er hvordan bildekvaliteten er på denne TV'en?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De samsung og Sony LCD tvene jeg har testet og eid har hatt lite input lag. Generelt gode Gaming Tver. Har hatt en LG tv, og det var helt forferdelig å game på. Lidelse hver gang. Liten digresjon.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Panasonic 50" ST50 jeg...

siden jeg sitter kun 1,5-2 meter unna tenkte jeg det sikkertt er stort nok, og at jeg heller bør prioritere bildekvaliteten fremfor 10" ekstra. Ser utrolig bra ut så langt i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av csharp
    Kjøpte en Panasonic 50" ST50 jeg...

siden jeg sitter kun 1,5-2 meter unna tenkte jeg det sikkertt er stort nok, og at jeg heller bør prioritere bildekvaliteten fremfor 10" ekstra. Ser utrolig bra ut så langt i hvertfall.
    Et godt kjøp! Kjempefornøyd med min ST50. TV-en fungerer ikke optimalt med lyset på, men jeg ser uansett film med lyset av. Da er den konge!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at den er bra ja - den får jo gode kritikker rundt omkring. Jeg har den på et lite rom på 3x3 meter og sitter alltid med lyset av så tror den skal være lyssterk nok. syntes faktisk den gjorde en bra figur med lyset på også da den sto i butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •