Erstatnings TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatnings TV?

Min gamle Samsung 46" LE A656 er levert inn til verksted for en reklamasjon. Har fått beskjed om at de kanskje ikke kan skaffe nye deler til denne TV’n og det er derfor mulig at jeg vil bli tilbudt en ny tilsvarende TV. Jeg ser at det har vært en rivende utvikling i modeller og overgang til LED siden jeg kjøpte denne TV’en i 2008. Hva kan jeg forvente at butikken vil tilby som tilsvarende TV i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk byttet min LE46a656 grunnet panelfeil, etter mye krangel fikk jeg byttet til FU46es8000. Begrunnet med LE46a656 var en toppmodell med "ultra clear panel" og siden butikken ikke førte FU46es7005 som er en direkte arvtager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rivende utvikling var vel å ta i ... :P hvis noe, så har det gått feil vei spør du meg. Den LCD-en du leverte inn er kanskje noe av det beste som har funnet veien til markedet av LCD-baserte tv-er og det meste vil antageligvis bli en nedtur i forhold. Personlig ville jeg spurt om å få igjen pengene og ventet til 2013-modellene kommer for å se hva som måtte dukke opp dersom det ikke er bråhast.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, pengene tilbake er det beste alternativet. Siden det ikkje finnes tilsvarende LCD og ihvertfall ikkje en Samsung LED med samme bildekvalitet uten en haug med lysgjennomblødning, dårling innsynsvinkel og matt skjerm så er det personen som godtar noe som helst i LED som er taperen, sålenge man kan få pengene så bør man gjøre det.

LED er tynnere og man sparer en 50 lapp i året på strømforbruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JELode
    Min gamle Samsung 46" LE A656 er levert inn til verksted for en reklamasjon. Har fått beskjed om at de kanskje ikke kan skaffe nye deler til denne TV’n og det er derfor mulig at jeg vil bli tilbudt en ny tilsvarende TV. Jeg ser at det har vært en rivende utvikling i modeller og overgang til LED siden jeg kjøpte denne TV’en i 2008. Hva kan jeg forvente at butikken vil tilby som tilsvarende TV i dag?
    Skriv gärna hur du upplever butiken när det gäller denna reklamation. Har en känsla av att det inte kommer att gå enkelt med en tv som nästan är fem år, även om du har förbrukarköpslagen på din sida.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel heller ikke forvente å få tilbake hele kjøpesummen på en tv som har vært brukt i nesten 5 år? Hvis de ikke kan reparere den er det kanskje mer trolig at de tilbyr en ny tv i 6-serien.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli trukket for bruktid og andre veien uforholdsmessig til hvorledes man har vært uten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange synspunkter. Fikk følgende tilbakemelding etter en e-post purring i dag:
    Hei.
    I denne sak er ikke del som trengs tilgjengelig, og dermed vil du få en ny tilsvarende TV. Status på serviceinfo.nu er som den er da verkstedet har ferdigstilt servicesak. Vi venter enda på en endelig godkjennelse fra Samsung, så sender vi deg en sms så snart sak er ferdigstilt fra vår side.
    Mvh
    Serviceavdelingen

Da er håpet om å få tilbake "gamle" TV'n ute. Og da er spørsmålet om hva som er en "tilsvarende" TV aktuelt. Antar at jeg bør vente med å se hva de tilbyr før jeg ber om tilbakebetaling av penger.

Jeg ville trodd at en 6 series Samsung tilsvarer den gamle A656, men ser at noen her ikke mener det. Er 7 serien mer riktig da? hva med andre merker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kantbelyst Samsung har ikkje samme bildekvalitet som LCD modellene, dermed finnes det ingenting tilsvarende. Sålenge de ikkje kan tilby LCD så kan du kreve pengene tilbake siden ingenting er tilsvarende.

Vil du ha en tynn tv med masse stæsj men med lysgjennomblødning, dårligere innsynsvinkel og glass skjerm så værsågod.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •