Lyse felt i UE65ES8005U

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse felt i UE65ES8005U

Var for 2 uker siden å kjøpte meg et 65" Samsung tv i 8005 serien. Har kalibrert det etter innstillinger funnet på nett og er forsåvidt fornøyd med
    tv bilde.

Har noen lyse hvite felt ute i hjørnene, kantene og midt i tven som irriterer meg. Nå har jeg vært rundt på gårdene til folk å sammenlignet samme serie tv men i 55" og 46" format. Disse har det også men ikke så ekstremt som meg.

Det jeg lurer på bør jeg levere inn tven og be om ny, eller vil det være det samme på det nye pga størrelse (skudd i blinde)?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok ulempen med (kant) led, du får clouding/gjennomlysing som er det fenomenet du beskriver. Og det er vanlig at jo større tv, jo mer synlig er det.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke tv'n når det er mørkt ute ( og derfor inne ) er det plasma som er veien å gå, ihvertfall i den størrelsen der. det som er litt verre i dagslys på plasma, kan ikke sammenlignes med det blåe sortnivået og cloudingen de store kant led tv'ene har.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse har mere ujevnt baklys enn de mindre utgavene er min erfaring etter å ha sett noen i vanlig stue. Plasma er veien å gå hvis dette irriterer deg mye. Evt ekte baklys led som f.eks Sony HX9 serie som har langt bedre bildekvalitet.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er hard å få tak i. Philips sin 46pfl9707 evnt 60". Har bak led

Den samsungen i 65". Er verstingen til Samsung når det kommer til clouding. Ikke noe å få gjort med det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg "fryktet". Har gjort en del justeringer på tv nå og har fått bort det som irriterer mest. Bilde ellers er fint syns jeg. Tv brukes mye til ps3 av guttungene i huset og rommet er lyst så jeg vet ikke om jeg bare må bite det i meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clouding....det evige problemet med Samsung.......demp baklys eller kontrast på tv , og ikke snurr film i mørke rom

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt over 46" uansett leverandør bare det er kant LED sliter med dette, bak led eller plasma som gjelder på så store skjermer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Samsungs f8000 ser ut som å ha fixset cloading problemet

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt også for fristelsen og ta med meg en 65" Led fra Samsung. Nå har jeg hatt den i et par uker og irriterer vettet av meg på de lyse feltene.

Når jeg slår på TV'n kan jeg ane et lyst felt nederst i venstre hjørne. Når TVn har vært påslått i en time eller to har de hvite feltene utvidet seg til å gjelde alle hjørnene samt ca 70% langs kanten i bunn og topp. Venstre side er uansett mest ille.

Alternativene jeg har er:

1 Levere tilbake og få ny TV, mest sannsynlig med de samme problemene.
    2 Levere tilbake og få pengene igjen.

Alternativ 2 løser forsåvidt ikke mitt problem siden jeg da blir uten TV i (u)overskuelig fremtid. Synd, for Samsungen har jo masse fine finesser jeg likte veldig godt.

Per dags dato ser det virkelig ikke ut til at det finnes alternativer i størrelsen 65".

Phillips 60PFL9607S kunne jeg leve med men denne ser ikke ut til å være i salg mer. Sony KDL-65HX955 ser lekker ut på papiret men det virker ikke som Sony ønsker å selge noe i Norge. Prisen på denne i Elkjøps system er dessuten 39995 noe som ligger et stykke over hva jeg hadde tenkt å bruke på en TV. De har heller ingen leveringstid på denne så det virker litt håpløst.

Plasma TV er ikke et alternativ bare så det er sagt.

Konklusjonen er dermed, Samsung: Been there, done that. Jeg har heller ikke den store trua på at 2013 modellene skal bli så mye bedre, eller vil de?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2013 problemet har ikke det problemet. ( i den graden). Ifølge test på avforums.com .

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg falt også for fristelsen og ta med meg en 65" Led fra Samsung. Nå har jeg hatt den i et par uker og irriterer vettet av meg på de lyse feltene.

Når jeg slår på TV'n kan jeg ane et lyst felt nederst i venstre hjørne. Når TVn har vært påslått i en time eller to har de hvite feltene utvidet seg til å gjelde alle hjørnene samt ca 70% langs kanten i bunn og topp. Venstre side er uansett mest ille.

Alternativene jeg har er:

1 Levere tilbake og få ny TV, mest sannsynlig med de samme problemene.
    2 Levere tilbake og få pengene igjen.

Alternativ 2 løser forsåvidt ikke mitt problem siden jeg da blir uten TV i (u)overskuelig fremtid. Synd, for Samsungen har jo masse fine finesser jeg likte veldig godt.

Per dags dato ser det virkelig ikke ut til at det finnes alternativer i størrelsen 65".

Phillips 60PFL9607S kunne jeg leve med men denne ser ikke ut til å være i salg mer. Sony KDL-65HX955 ser lekker ut på papiret men det virker ikke som Sony ønsker å selge noe i Norge. Prisen på denne i Elkjøps system er dessuten 39995 noe som ligger et stykke over hva jeg hadde tenkt å bruke på en TV. De har heller ingen leveringstid på denne så det virker litt håpløst.

Plasma TV er ikke et alternativ bare så det er sagt.

Konklusjonen er dermed, Samsung: Been there, done that. Jeg har heller ikke den store trua på at 2013 modellene skal bli så mye bedre, eller vil de?
    Jeg ville returnert den og heller gått for plasma-utgaven, PS64E8005. Den har vel alle de samme funksjonene og mye bedre bildekvalitet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    2013 problemet har ikke det problemet. ( i den graden). Ifølge test på avforums.com .
    Det er jo lov å håpe. Men skal man tro Samsung Norge på Facebook dukker ikke disse modellene opp i Norske butikker før i juni.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Jeg ville returnert den og heller gått for plasma-utgaven, PS64E8005. Den har vel alle de samme funksjonene og mye bedre bildekvalitet.
    Nada Plasma. Plasma duger ikke i min kjellerstue. Alt for mange lyskilder til at jeg kan leve med bildet.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lov å håpe. Men skal man tro Samsung Norge på Facebook dukker ikke disse modellene opp i Norske butikker før i juni.

True!! Derfor jeg gikk for 46pfl9707

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    True!! Derfor jeg gikk for 46pfl9707
    En glimrende TV, beklageligvis blir det litt i minste laget i min stue :-(

Newcomer Frozone sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espkriste
    Var for 2 uker siden å kjøpte meg et 65" Samsung tv i 8005 serien. Har kalibrert det etter innstillinger funnet på nett og er forsåvidt fornøyd med
    tv bilde.

Har noen lyse hvite felt ute i hjørnene, kantene og midt i tven som irriterer meg. Nå har jeg vært rundt på gårdene til folk å sammenlignet samme serie tv men i 55" og 46" format. Disse har det også men ikke så ekstremt som meg.

Det jeg lurer på bør jeg levere inn tven og be om ny, eller vil det være det samme på det nye pga størrelse (skudd i blinde)?
    Det er, som mange påpeker i tråden her, ett kjent problem jo større TV-en blir.

Høres kanskje utrolig dumt ut, men det kan være mulig å ta den medfølgende tørkekluten og forsiktig trykke/tørke på panelet.
    Det er ikke sikkert at det vil ha noen virkning, men det er kanskje verdt forsøket?

Når det gjelder å levere inn TV-en og be om en ny en så vil du trolig møte samme problemet der. Vet ikke hvor du kjøpte TV-en din, men om det ikke har gått for lang tid så har du kanskje mulighet til å heve kjøpet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frozone
    Det er, som mange påpeker i tråden her, ett kjent problem jo større TV-en blir.

Høres kanskje utrolig dumt ut, men det kan være mulig å ta den medfølgende tørkekluten og forsiktig trykke/tørke på panelet.
    Det er ikke sikkert at det vil ha noen virkning, men det er kanskje verdt forsøket?

Når det gjelder å levere inn TV-en og be om en ny en så vil du trolig møte samme problemet der. Vet ikke hvor du kjøpte TV-en din, men om det ikke har gått for lang tid så har du kanskje mulighet til å heve kjøpet.
    Hos Elkjøp og det er innenfor deres 30 dagers returrett så den går tilbake i morgen og da velger jeg å få pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Elkjøp og det er innenfor deres 30 dagers returrett så den går tilbake i morgen og da velger jeg å få pengene tilbake.
    Har også kjøpt min Elkjøp. Fristen går ut fredag. Jeg har prøvd det som er å prøve. Uansett, en tv til 25 000,- så forventer jeg egentlig mer.

Anbefaler INGEN andre om å bruke så mye penger på dette tv. Jeg angrer virkelig på at jeg ikke brukte mer tid på nettet før jeg gikk og handlet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espkriste
    Har også kjøpt min Elkjøp. Fristen går ut fredag. Jeg har prøvd det som er å prøve. Uansett, en tv til 25 000,- så forventer jeg egentlig mer.

Anbefaler INGEN andre om å bruke så mye penger på dette tv. Jeg angrer virkelig på at jeg ikke brukte mer tid på nettet før jeg gikk og handlet.
    Jeg hadde forsåvidt brukt endel tid på nettet men alle alternativene jeg hadde på papiret viste seg å være vanskelig å skaffe (Phillips 60PFL9607S og Sony KDL-x5HX955). Tenkte vel som så at til 25 lapper kan det vel ikke være så ille men jeg har jo nå skjønt at det kunne det faktisk.

Nå mangler det bare å sette TV'n i esken. Tror jeg har funnet alt ekstrautstyret. Heldigvis har jeg kun brukt den ene fjenkontrollen. Ellers er alt annet av extra ting uåpnet. Jeg håper det skal være grei skuring å få levert alt tilbake i morgen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •