Vogels Thin 305 (veggfeste) + Panasonic 55VT50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vogels Thin 305 (veggfeste) + Panasonic 55VT50

Trenger hjelp ang. veggfeste + TV

Har kjøpt Panasonic 55VT50, denne veier 31 kg.

Kjøpte Vogel veggfeste på Elkjøp, han som solgte det til meg sier det skal tåle 40 kg. Flott tenkte jeg og handlet!

Ser på de fleste nettsider at det oppgis 40 kg på dette veggfeste, men når jeg åpner pakken så ligger det en lapp der som sier MAX 25 kg.

Noen som vet om jeg kan bruke festet? Eller må jeg finne noe annet?

Alle tips mottas med takk.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der motsier produsenten seg selv, på deres egne nettsider står det at festet er oppgitt til å tåle 40Kg, om det er 25kg som faktisk er riktig, så veier ikke din TV så ekstremt mye over grensen, så vil tro det skulle gå greit uansett..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Der motsier produsenten seg selv, på deres egne nettsider står det at festet er oppgitt til å tåle 40Kg, om det er 25kg som faktisk er riktig, så veier ikke din TV så ekstremt mye over grensen, så vil tro det skulle gå greit uansett..

Det er uansett forvirrende, så det er uprofesjonelt!

Skulle gå greit uansett er liksom ikke så veldig betryggende, kan bli dyrt om den faller ned......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok noen tv'er som har veid under 40 kg men over 25 kg som har fallt ned, siden de har lagt ved en lapp om at det er max 25kg, dette har nok skjedd etter at veggfestene er produsert men i stedet for å tilbakekalle alle veggfestene for å reemballere er det billigere å hive en lapp med max kg oppi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Da er det nok noen tv'er som har veid under 40 kg men over 25 kg som har fallt ned, siden de har lagt ved en lapp om at det er max 25kg, dette har nok skjedd etter at veggfestene er produsert men i stedet for å tilbakekalle alle veggfestene for å reemballere er det billigere å hive en lapp med max kg oppi.
    Kjøper ikke helt den begrunnelsen.....Da burde Vogels vertfall ha endret dette på Vogels.com , i tillegg til alle leverandørene (Elkjøp, Hifi klubben osv.)

Irriterende å måtte bruke energi på noe sånt som dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr
    Kjøper ikke helt den begrunnelsen.....Da burde Vogels vertfall ha endret dette på Vogels.com , i tillegg til alle leverandørene (Elkjøp, Hifi klubben osv.)

Irriterende å måtte bruke energi på noe sånt som dette

Du er 100% sikker på at det er 305 og ikke 205 du har? 205 har nemmlig opp til 25kg mens 305 er spesifisert til 40kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjettingskrev som er oppgitt til å løfte 1 tonn har en sikkerhetsfator på 4, altså du skal kunne løfte 4 tonn med den uten at den ryker.

Vil tippe at det er lagt inn litt sikkerhetsmargin på disse veggfestene også.

Klønete montering av de som setter opp veggfestet er vel sikkert en større sikkerhetsfaktor.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme festet og i dette henger min Panasonic 55VT30. Der har den hengt siden modellen kom på markedet(altså litt over 1 år). Jeg fikk også med klistremerke som antydet at 25kg var maks.

Jeg tok også ned festet for et par uker siden i forbindelse med maling av veggen tv hang på, og festet hadde ingen anntydning til "slitasje". Ikke på vegg delen og ikke på skjerm delen. Så lenge selve festet ikke dette ned fra veggen tror jeg du kan henge ganske mange kilo i dette.

Dog vil jeg gjøre deg oppmerksom på at Panasonic(i allefall på VT30) anbefaler 3cm eller 5cm (husker ikke helt) mellom tv og veggen. Dermed er dette festet i utgangspunktet uegnet. Jeg trosset også denne advarselen, men min tv blir kun brukt i kortere perioder(3-4timer maks) siden den henger på "kino rommet".

Geir Arne

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Du er 100% sikker på at det er 305 og ikke 205 du har? 205 har nemmlig opp til 25kg mens 305 er spesifisert til 40kg.
    Jepp, det er Thin 305, som jeg sa lå det en lapp oppi esken som sier max 25.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg har samme festet og i dette henger min Panasonic 55VT30. Der har den hengt siden modellen kom på markedet(altså litt over 1 år). Jeg fikk også med klistremerke som antydet at 25kg var maks.

Jeg tok også ned festet for et par uker siden i forbindelse med maling av veggen tv hang på, og festet hadde ingen anntydning til "slitasje". Ikke på vegg delen og ikke på skjerm delen. Så lenge selve festet ikke dette ned fra veggen tror jeg du kan henge ganske mange kilo i dette.

Dog vil jeg gjøre deg oppmerksom på at Panasonic(i allefall på VT30) anbefaler 3cm eller 5cm (husker ikke helt) mellom tv og veggen. Dermed er dette festet i utgangspunktet uegnet. Jeg trosset også denne advarselen, men min tv blir kun brukt i kortere perioder(3-4timer maks) siden den henger på "kino rommet".

Geir Arne
    Ok, greit å vite.

Jeg er egentlig ikke i tvil om at dette går helt fint, men viss det ikke går så er det kanskje ikke så enkelt å gå til Elkjøp å klage.....

Det med mellom 3 - 5 cm klaring mellom TV og vegg, er dette pga. varme tenker du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med Elkjøp som videresente meg til importør av Vogels (Aurora), der snakket jeg med en hyggelig person som mente dette skulle gå helt fint, han sier at Vogels sier på sine sider at 40 kg er grensen.

Da blir det montering i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i går kveld i ett annet ærend.

Forklarte samtidig min utfordring rundt Thin 305 festet. Da åpnet vi en lik pakke slik at jeg fikk vist Elkjøp ansatte lappen jeg snakker om, den som viser 25 kg.

I den pakken vi åpnet fant vi samme lappen , men der sto det max 40 kg!

Så jeg byttet veggfeste med ett som er korrekt merket, men antar dette kun dreier seg om feilmerking fra Vogels sin side.

Til info til andre om de kommer borti lignende ting

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •