Alternativer til Philips 47PFL6877T rundt 10k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til Philips 47PFL6877T rundt 10k?

Hei,

Jeg har omsider kjøpt min første TV på svært mange år etter å ha klart meg fint uten siden 90-tallet. Et uinformert valg gjorde at jeg kjøpte Philips 47PFL6877T hos Elkjøp. Størrelsen og designet er flott og det passer veldig bra inn i stua, men etter å ha fjernsynet i hus i noen dager må jeg si meg lite fornøyd med en del av bildebehandlingsfunksjonene kalt Pixel Precise HD og et søk på internett viser at mange på Philips Support Forum også har samme oppfatningen. Nå er det sikkert ikke uvanlig at slike funksjoner bidrar med en del ugang, men når brukergrensesnittet forøvrig er svært tregt og lite imponerende er det fristende å se seg om etter noe annet. Bildet i seg selv uten 600hz PMR, dynamisk baklys etc. er ikke så forferdelig ille, men jeg kan tenke meg at det er mulig å få noe som er mer brukervennlig og har tilsvarende eller bedre bildekvalitet for samme prisen.

Nå er det viktig å nevne at jeg er grønn som en blomstereng når det kommer til fjernsyn, jeg har aldri interessert meg for eller fulgt med på utviklingen på noen som helst måte. Jeg er uansett litt skuffet over kvaliteten på det man kan få om dagen og håper at jeg bare har valgt helt feil TV. Kanskje de kunnskapsrike medforumistene kan hjelpe meg på vei til å finne noe jeg kan bli fornøyd med? Jeg har fortsatt muligheten til å returnere Tv-en til Elkjøp og gjør mer enn gjerne det om det er noe å hente på det.

Jeg vil gjerne ha en TV med innebygd DVB-C tuner og CAM, samt støtte for avspilling av filer over USB. Ut over dette virker det for meg som om de fleste Smart-TV løsningene egentlig ikke er så fryktelig smarte? 3D er helt uinteressant for meg, siden jeg har dårlig dybdesyn og bruker briller. Størrelsen vil jeg gjerne har rundt 47" slik som i dag, da jeg fant størrelsen ganske passe i forhold til sitteavstanden og rommet den skal stå i, det samme med finishen i sølv. Budsjettet er 10k og nedover, basert på hva jeg allerede har brukt i dag. Er det noen som har et godt forslag til meg?

Er for eksempel LG 47LM669T eller Samsung UE46ES6715 noe å se på?

Mvh.
    Gwandarion

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser alle tv'ene er LED tv'r. Har du vurdert plasma?

Ser at Panasonic sin VT50 og ST50 har gått igjen flere steder som gode alternativer i den prisklassen. ST50 til rundt 8k mens VT50 ligger på rundt 12k ser det ut til.

Har ingen erfaring med de selv, det var egentlig bare et tips til hva som finnes der ute.

PANASONIC TX-P50VT50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen fordommer som forhindrer meg i å ha en Plasma-TV, så det er det ingenting i veien for - det bare hendte seg slik at jeg endte opp med de forslagene. Ut over det at jeg forstår at Plasma/LCD har hver sine utfordringer rent teknologisk så vet jeg for lite om fjernsyn overhode til å kunne være bastant om jeg foretrekker det ene eller det andre

Takk for tipsene, det setter jeg pris på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg den friheten å bumpe denne tråden, siden det kanskje er noen med flere tips til en novise som meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to Panasonic tvene er de best målte og testede tvene fra 2012, hvis du er livredd for innbrenning så kjøper man Samsung sine plasma fra 6505 modellen og opp. Disse gir bedre bilde enn noen kantbelyst LED noensinne har gjort inkludert vanlig LCD.

Test: Duell: LG 55LM960V mot Panasonic TX-P50VT50 - DinSide

Bilde #13 forklarer det uten ord, sånn er de på generelt grunnlag med lysblødning, dårlig innsynsvinkel, dårlig kontrast osv.

Årets modeller er 2 måneder unna, give or take, så kan jo vente og håpe at de blir enda bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både LG og Samsung tvene du har postet linker til er utrolig gode tver. Dersom bildekvalitet er et must er det uten tvil Samsungen du bør gå for, dersom brukervennlighet betyr mer er det LGen du bør gå for(Forsåvidt har LGen bedre 3D også). I tillegg kan du kjøpe magic remote til LG tven som er absolutt et genialt verktøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig gode ville betydd bedre enn vanlige LCD så nei. De er pene fysisk med mye lysstyrke og spisse farger uten fylde.

LM960 som skal liksom være LG sin beste LED med bakbelyste soner og greier ser helt forferdelig ut, dog er valget mellom en ukalibrert LG og en Samsung, så er det LG all the way.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til pris får du utrolig mye for begge og bildekvaliteten til ES6715 er hvertfall godkjent til å være LCD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg lar meg irritere noe av ujevnt fordelt lys og panoreringer på TVen jeg har i dag. Softwareproblemene er dog åpenbart et større minus, for alt som skulle kunne bidra med noe positivt later til å medføre en eller annen form for problem som er mer påfallende enn det man i utgangspunktet prøver å løse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til alternativene som eksisterer i sitt segment så ja. Men i forhold til de aller beste tvene under 10K historisk nei. Samsungs LCD som gikk under i 2010 og de bakbelyste Samsungene til 4-6000 kroner fra 2012 er bedre enn alle de kantbelyste fra 2012 uavhengig av produsent på bildekvalitet.

Klargjøringstjeneste hos Lefdal! - Lefdal

Får man det kalibrert så er det jo greit, men ut fra eske pre-kalibrert er det triste saker. Sånn som den til høyre er sånn alle Samsung LCD så ut rett ut fra eske, bare med endå bedre sort og uten clouding osv.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er LG PM680T? Er det noe å forsøke?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig sortnivå, er bare Samsung Plasma og Panasonic plasma som er verd pengene sine hvis du skal ha det beste, selv om LG sine store er billig iforhold til kvaliteten de produserer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •