Kjøpe tv på soundgarden Drammen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe tv på soundgarden Drammen?

Har bestilt tv på Elkjøp men vurderer å kansellere og heller kjøpe på soundgarden da de har samme pris. Hvordan er de på service hvis jeg feks får pikselfeil?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Har bestilt tv på Elkjøp men vurderer å kansellere og heller kjøpe på soundgarden da de har samme pris. Hvordan er de på service hvis jeg feks får pikselfeil?
    Det har ikke dem noe med. Det er produsenten som bestemmer vilkårene på det. Men døde pixler skjer svææært sjeldent.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har jo 30 dager full retur, det har vel ikke soundgarden.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat derfor jeg er usikker. 30 dagers returett er en trygghet men dessverre har de 3 ukers leveringstid på tven. Derfor jeg vurderer soundgarden

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig mye heller handlet på en ekspert-butikk som Soundgarden, enn Elkjøp. Hos Elkjøp er du glemt i det øyeblikket du går fra selger - hos Soundgarden er du sikret skikkelig knowhow og service. For meg er det viktigere enn pris og evnt 30-dagers åpent kjøp.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de faktisk samme pris. Så derfor jeg vurderer de sterkt om de har på lager. Har sendt de spm om hva som skjer hvis jeg får en tv med pikselfeil. Om de sier at man får ny tv så går jeg for den hos de. Personlig liker jeg ikke Elkjøp så godt. Spesielt siden selgeren var noe sleip. Han påsto at om de bestilte tven inn gjaldt ikke 30 dagers returett. Noe jeg syns er rart da varen er annonsert i avisa deres og rett under står det 30 dagers åpent kjøp. Samt sendte mil til kundesenteret deres der de bekreftet at det var 30 dagers returett. Så kanskje krangle om noe skjer der. God service er alt for meg.

Hvis servicen er god på soundgarden er jeg solgt om de matcher prisen fra deres nettbutikk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig mye heller handlet på en ekspert-butikk som Soundgarden, enn Elkjøp. Hos Elkjøp er du glemt i det øyeblikket du går fra selger - hos Soundgarden er du sikret skikkelig knowhow og service. For meg er det viktigere enn pris og evnt 30-dagers åpent kjøp.
    Jeg er i alle fall uenig. Jeg har handlet tosifrede antall flatskjermer i ulike kjeder i Norge og Elkjøp/Lefdal er desidert best når det kommer til bytte. De er faktisk bedre enn Hifi-klubben, selv om "klubben" er den jeg vil rangere som en god nr. to.

Fordelen med Elkjøp/Lefdal er at de ansatte ikke merker kjedens "bunnlinje" på egen lommebok og de har derfor ingen personlige grunner til å forhindre et skjermbytte - om kunden ikke skulle være helt fornøyd.

Privateide butikker er derimot håpløse på dette område- rett og slet fordi et apparat i retur betyr er det samme som mindre fortjeneste og/eller merarbeid for den bak disken.

I mitt område merkes det på eierens egen lommebok om Soundgarden-kjeden må ta et apparat i retur, og derfor er han også mer uvillig til å ta et apparat i retur enn Elkjøp/Lefdal her sør.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså. Jeg vet jeg skal ha tvn. Philips 46pfl9707 er tross alt en av de beste på markedet. Eneste grunnen til en eventuell retur er defffekt på tven som pikselfeil og lignende. Så er snakk om doa og slikt. Spent på hva de har å si på soundgarden om noe sku skje. Vil jo ikke vente 3 uker på å få tven om jeg kan få den innen 1 uke på soundgarden til samme pris

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg er i alle fall uenig. Jeg har handlet tosifrede antall flatskjermer i ulike kjeder i Norge og Elkjøp/Lefdal er desidert best når det kommer til bytte. De er faktisk bedre enn Hifi-klubben, selv om "klubben" er den jeg vil rangere som en god nr. to.

Fordelen med Elkjøp/Lefdal er at de ansatte ikke merker kjedens "bunnlinje" på egen lommebok og de har derfor ingen personlige grunner til å forhindre et skjermbytte - om kunden ikke skulle være helt fornøyd.

Privateide butikker er derimot håpløse på dette område- rett og slet fordi et apparat i retur betyr er det samme som mindre fortjeneste og/eller merarbeid for den bak disken.

I mitt område merkes det på eierens egen lommebok om Soundgarden-kjeden må ta et apparat i retur, og derfor er han også mer uvillig til å ta et apparat i retur enn Elkjøp/Lefdal her sør.
    Jeg har motsatt erfaring ang kundeservice, og handler ikke lengre hos Elkjøp/Lefdal med mindre jeg må eller prisforskjellen er meget merkbar.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dessverre har de 3 ukers leveringstid på tven. Derfor jeg vurderer soundgarden
    De har den i 10 butikker (Sjekk tilgjengelighet i butikk)så er en av dem i nærheten er det bare og hente en
    Philips 46 3D LED Smart-TV 46PFL9707S - Elkjøp

Nærmeste på lager ....Slependen er vel 15-20 minutter bil fra Drammen
    Ser ingen større problem med handling på Elkjøp enn andre steder

Skulle man få problem ville jeg kontaktet Phillips (ikke en butikk) om tv inngår i .....hjemmeservice på din Philips TV
    Philips - Serviceinformasjon

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert det. Men har ikke bil til å få den transportert den hit derfra. Har hørt med Philips og de sier den skal transporteres stående. Og da må jeg vente med å hente

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå må den gjøre ja for best transport(minst sjangse for uhell).......men med så mange kasse/varebiler det er her i Norge er det jo ikke utenkelig at du kjenner noen som har en :-) vil også tro at den fint går inn i enkelte stasjonsvogner og suv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså. Jeg vet jeg skal ha tvn. Philips 46pfl9707 er tross alt en av de beste på markedet. Eneste grunnen til en eventuell retur er defffekt på tven som pikselfeil og lignende. Så er snakk om doa og slikt. Spent på hva de har å si på soundgarden om noe sku skje. Vil jo ikke vente 3 uker på å få tven om jeg kan få den innen 1 uke på soundgarden til samme pris
    Som du kan lese i manualer til alle tv-er, så er et bestemt antall døde pixler ikke å anse som noen defekt, og dermed har du heller ikke noe muligheter for retur på DOA ved pixelfeil. Så da er det jo opp til deg å vurdere hvorvidt det er verdt å slå til med en gang, eller vente for å kjøpe et sted der du kan levere produktet om du ikke vil ha det. Jeg vet hva jeg ville valgt

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir Elkjøp!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere å prute hos Soundgarden.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Som du kan lese i manualer til alle tv-er, så er et bestemt antall døde pixler ikke å anse som noen defekt, og dermed har du heller ikke noe muligheter for retur på DOA ved pixelfeil. Så da er det jo opp til deg å vurdere hvorvidt det er verdt å slå til med en gang, eller vente for å kjøpe et sted der du kan levere produktet om du ikke vil ha det. Jeg vet hva jeg ville valgt
    Jeg tok imot alle skjermen med pixelfeil når jeg jobbet på elkjøp, vet jo hvor plagsomt det er.
    Så spørs hvordan person man møter når man klager på tven, om man møter en regelrytter som bare ser på det som står i beskjeden fra produsenten så kan det hende at man ikke får byttet den.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •