Spørsmål om Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y

Hei, jeg vurderer en Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y

Komplett.no - Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y

Spørsmålene mine er om denne tven ikke takler NTSC Amrikansk tv sysem?

Og hvordan er denne modellen i fårhold til modellen elkjøp selger:Panasonic 65" 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y

Panasonic 65 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y - Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i å takle NTSC?
    Du kan ikke ta inn tv-signaler i USA med den, det er nå ganske sikkert

Men NTSC-video fungerer helt fint. Jeg har en amerikansk blu-ray-spiller, og spiller av amerikanske filmer på den uten problemer på en VT50.

Hva forskjellene mellom VT50 og ST50 angår så er det litt forskjeller på panelfilteret (VT50 takler lysere omgivelser enn ST50 gjør), VT50 har innebygget satellitt-tuner dersom det betyr noe for deg, samt en del mer kontroller for bildeinnstillinger. De fleste av disse er forsåvidt ganske verdiløse siden modusene med flest innstillinger både gir dårligere lysutbytte og dårligee sortnivå.

VT50-en er en bedre skjerm på mange måter, men den er ikke verdt nesten 10K mer Så jeg ville gått for ST her om ikke satellitt-tuneren er "måha".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva legger du i å takle NTSC?
    Du kan ikke ta inn tv-signaler i USA med den, det er nå ganske sikkert

Men NTSC-video fungerer helt fint. Jeg har en amerikansk blu-ray-spiller, og spiller av amerikanske filmer på den uten problemer på en VT50.

Hva forskjellene mellom VT50 og ST50 angår så er det litt forskjeller på panelfilteret (VT50 takler lysere omgivelser enn ST50 gjør), VT50 har innebygget satellitt-tuner dersom det betyr noe for deg, samt en del mer kontroller for bildeinnstillinger. De fleste av disse er forsåvidt ganske verdiløse siden modusene med flest innstillinger både gir dårligere lysutbytte og dårligee sortnivå.

VT50-en er en bedre skjerm på mange måter, men den er ikke verdt nesten 10K mer Så jeg ville gått for ST her om ikke satellitt-tuneren er "måha".

Takk for svar, det var for og spille av NTSC-video jeg mente, da jeg har en del film og spill i det formatet.
    Ellers hvordan er ST modellen i fårhold til Samsung sine 64" og den nyeste 65" modeller på bilde kvalitet og feil på tv?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    såvidt jeg vet så kjører du vel ikke ntsc eller pal ut av en bluray spiller. hvis du ikke kjører video ut da, via den gule jack kontakten, men det er vel ikke særlig smart.
    ut av en bluray spiller tar du vel ut 1080p som nå er standardisert, så det skal ikke være noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    såvidt jeg vet så kjører du vel ikke ntsc eller pal ut av en bluray spiller. hvis du ikke kjører video ut da, via den gule jack kontakten, men det er vel ikke særlig smart.
    ut av en bluray spiller tar du vel ut 1080p som nå er standardisert, så det skal ikke være noe problem.
    Jeg er ikke helt sikker på dette selv, men jeg har en del sone 1 fimer på dvd og disse har vel NTSC farge kode, og da må vel tven takkle dette ellers blir det vel sort hvitt på tven?
    Sone A filmer på blu ray har vel også NTSC farge kode?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på dette selv, men jeg har en del sone 1 fimer på dvd og disse har vel NTSC farge kode, og da må vel tven takkle dette ellers blir det vel sort hvitt på tven? Sone A filmer på blu ray har vel også NTSC farge kode?
    Dersom du velger å kjøre NTSC som 480i/p, så er det riktig at skjermen må takle NTSC. Men jeg tror knapt jeg har vært borti en flatskjerm de siste 8 årene (og det er mange!) som ikke takler NTSCs ulike varianter. Så det kan du ta helt med ro.

Om du skalerer filmene opp til HD-standarden 720P eller 1080P, så kan du i alle fall ta det med ro. Jeg bruker selv DVD-filmer med NTSC koding og det har aldri vært noe problem siden 1990-tallet.

Altså: Ingen grunn til bekymring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •