Hei

Okey, litt innvikla problemstilling her men skal prøve å forklare best mulig;

Har for tiden en 40" Philips 8605. Svært fornøyd med bildet, men det er altfor liten skjerm! Sitter 3-4 meter unna.

Så vurdere ny skjerm på 46-50" grunnet til maks 50" er at det ikke vil slå så godt ann hos min samboer.

Jeg er student så budsjettet er stramt og avhenger om jeg får solgt 40" også til rundt 3-4000 kr forhåpentligvis.

Skal brukes til mye film, 3-4 ganger i uka, spilling(xbox 360) og en god del vanlige tv-titting. Mye Premier Leauge HD

Ting jeg verdsetter;
Bildekvalitet (selvfølgelig)
dybde, svartnivå, kalibreringsmuligheter
Design, (må jo se litt ok ut på veggen)

Jeg føler jeg har rimelig god kontroll over tv-jungelen der ute. Men er fortsatt veldig i tvil.

De tv'ene jeg ser på er:

Philips 47" 3D LED Smart TV 47PFL6907T (Komplett.no - Philips 47" 3D LED Smart TV 47PFL6907T)

Dette fordi jeg er fan av ambilight og Philips generelt. Pluss at den er "rammeløs" og ser rimelig flott ut. Men er redd denne kanskje ikke er mye bedre enn den jeg allerede har. Siden jeg tross alt har en 8000-serie. (selv om den er 2 år gammel) ???

Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y
Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

Denne har jo kommet meget bra ut i alle tester og har slik jeg forstått det best bilde for pengene.
-Men syns kanskje den ikke er like vakker/kul/design vennlig som den andre, og er redd for de vanlige tingene ved plasma( de fleste er vel kjent med de)

Noe som vet om Samsung tv'er innenfor denne prisklassen som jeg burde vurdere?

Er det noe idé å kikke på finn.no?

Smart-tv er ikke noe jeg bryr meg om. Men muligheten for 3D kan være fint.
Pris er egentlig maks 8000 kr.
Eller hvis noen går med tanker om å selge tv, pent brukt selvfølgelig

Kom gjerne med innspill eller forslag til andre tv'er.
Kort oppsummert vil jeg ha større bilde og og gjerne minst like bra bilde som nåværende.

Setter virkelig pris på alt av innspill