PS63C7705 + Ultratynn veggfeste = bad idea? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
  1. #41
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo,

    Her skjer det ikke stort. Har fortsatt en lånetv fra Dalens og tiden begynner å dra ut. Nå skal ingen kritikk rettes mot Dalens, da de er suverene som alltid på alle plan. Kritikken rettes mot Samsung. Det er en lang historie og begynner å trekke ut i det kjedsommelige. Etter elendig kundebhandling fra førstelinje support i Samsung nådde dette til slutt opp til hovedkontoret til Samsung i Norden, Sverige. Her har de prøvd. Virkelig prøvet!

    Case1; Kvitteringen for veggfestet lå i original embalasjen til veggfestet (kontakt kunde kvittering fra Siba) da Dalen hentet TV. På en eller annen måte fra overlevering da de hentet dette til Dalen har den blitt borte. Jeg sitter igjen med sorte per! Siden det er ett produkt man henter i butikken, er den ikke registrert på data systemet. Ergo er det eneste eksemplaret borte. Jeg er svært nøye på å ta vare på både embalasje og kvitteringer på div, bla TV og tilbehør. Dalen har faktisk reparert TV på ordre fra Samung (knust ramme, knust panel, knust glass etc), men leveringen tar tid. Jeg har sagt at jeg ikke er interessert i den når de ikke leverer den med veggfestet. Samsung står på bakbena enda det er ett originalt Samsung produkt som feilet, levert i original embalasje!

    Case2; Jeg foreslo raskt for Samsung at jeg kan dekke skadene på eikeplaten på stereobenken (ca 1800) og reprasjonen for pigmentfyll i gulvet (ikke fått regningen enda) mot at de var raske og ga meg en ny tv og nytt feste. Det var ikke godt mottatt. Samsung har valgt å reparere tv, uten å diskutere om det er kostnadsmessig riktig eller ikke, jeg tror ikke det! Videre anbefaller de meg på det sterkeste gjentatte ganger om å ta kontakt med de jeg har innbo forsikring hos. Jeg forklarer at jeg ikke ønsker å blande inn forsikringsselskapet i denne saken da JEG mener dette er Samsung sin feil da deres produkt har feilet. jeg skal ikke behøve å bruke min forsikring på dette. Jeg har uansett tatt kontakt med regress avdelingen i DNB slik at de er klar over saken, men har den på hold. Skepsisen fra Samsung øker og jeg blir satt i kontakt med han som har ansvaret for forsikringssaker i Samsung. I gjentatte e-poster blir jeg den "skyldige" og må fremvise alle mulige dokumentasjoner. Greit nok, men jeg blir litt oppgitt. Jeg får telefon fra Samsung Norge om at Dalens kommer for å hente TV samt at sjåføren (og hjelpemannen) skal dokumentere skadene på gulv etc. Noe de også gjør (fordi dalens er dyktige). Tar bilder av skadene i gulvet osv. I etterkant blir jeg forespurt fra Samsung i Sverige å dokumentere skadene. Ikke det at jeg ikke kan, vil eller gjorde det, men hvorfor? Så nå må jeg vente på faktura fra Alloc reperatørene og sende dette over til Samsung. Videre må jeg fortsette en krangel om veggfestet. Og jeg sitter med lånetv.

    Jeg blir glad om jeg får tilbake min tv, da det er en bra tv. Men at Samsung skal være så kranglete, vankelige og lite imøte kommende er for meg ett under. De behandler meg som jeg med vilje har revet ned tv for å få en nyere eller noe slikt. Spørsmålet jeg stiller meg, hva hadde skjedd om nevøen min, ett av husdyrene e.l hadde stått foran tv da den datt ned? Den veier ikke ett par kilo, det vet jo alle. Samsung evner ikke å ta ansvar og nå sitter jeg med alt krysset for at Apple kommer på banen med TV slik at jeg kan distansiere meg fra Samsung en gang for alle.

  2. #42
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Apple har no samme arrogante og mildt sagt fiendtlige innstillingen til alt som har med kundeservice å gjøre, har ikkje tall på kor mange ganger eg har hørt fra diverse appleansatte at Iditt og datt ikkje har feil i det hele tatt, selv om det er helt tydelig at det er defekte produkter.

    I tillegg gir de 100-0 i forbrukerkjøpsloven og bare gir et års garanti som gjør at butikken må steppe inn for det siste året pga Apple gir blanke.

    Og i tillegg, Apple vil lage LED og ikkje plasma så det er ihvertfall ingenting å hoppe i taket for.

    Aner ikkje kas datasystem Siba bruker men hvis det er Elguide så har de oversikt over alle varekoder som er solgt på den og den datoen, så hvis du husker dagen eller tidsrommet det ble kjøpt i så vil du kunne finne kvitteringen din uten noen videre problemer.
    Ble det kjøpt med kort så vil koden til kortet ditt være registrert på den kvitteringen du brukte i systemet eller så vil de finne at det ble kjøpt kontant og eg antar at det er minimalt med mennesker som kjøpte samme veggfeste kontant på samme dag som du kjøpte det.

    Går ut ifra at overnevnte innlegg er noenlunde relevant til det du nevnte med veggfestet.

  3. #43
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forstår ikke hvorfor samsung ikke tar ansvar med en gang i denne saken? Bare se på andre store firma som f.eks toyota. Oppdager de en feil så tilbakekaller de alle modeller de tror kan ha denne feilen.

    Det koster samsung så lite å gjøre opp for seg i forhold til hva de taper i negativ omtale og skepsis. Hvorfor skal jeg kjøpe et veggfeste til 1300 kr hvis det til 300 er like bra med bedre kundeservice på kjøpet. Nå skal det sies at jeg har originalt samsung veggfeste + 59" plasma, men neste gang blir det et billigmerke.

  4. #44
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Apple har no samme arrogante og mildt sagt fiendtlige innstillingen til alt som har med kundeservice å gjøre, har ikkje tall på kor mange ganger eg har hørt fra diverse appleansatte at Iditt og datt ikkje har feil i det hele tatt, selv om det er helt tydelig at det er defekte produkter.
    Jeg har bare god erfaring med Apples kundeservice.
    Fått nye produkter på garanti uten problem.

    Det er min egen erfaring.
    Å skrive om ting "man hører om" synes jeg er som å leke hviskeleken.

  5. #45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Apple er greie å ha med å gjøre innenfor den garantien de selv gir, men kommer du etter at de mener garantien har gått ut (f.eks. etter tre år der de kun gir to års garanti), så setter de seg totalt på bakbena. De ignorerer i de fleste tilfeller forbrukerkjøpsloven som gir deg fem år reklamasjonsrett, og begrunner det med at "garantien har gått ut". Dette har flere ganger endt opp med at kunder gir opp i stedet for å ta opp kampen, noe som betyr at Apple står fritt til å bare fortsette på den måten.

  6. #46
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har veldig god erfaring med apple sin kundeservice.

    Jeg har en macbook som hadde utgått garanti. Macbooken hadde ødelagt batteri, så kunne bare brukes med strøm, samt skjermen funket bare på venstre side.

    Jeg kontaktet eplehuset for å høre hva det kostet å reparere (jeg regnet med jeg ikke fikk noe på garanti siden den var gått ut.) og de sa såklart hva det ville koste.

    Så da sendte jeg den inn da. Men etter en uke fikk jeg tilbake macbooken fra dem, og de hadde gitt meg nytt batteri og ny skjerm helt gratis. De sa skjermen var feilmontert og hadde rett på ny.

    Samme macbooken har vært inne på service før. Da hadde jeg selv ødelagt den med å helle vann over tastaturet. Men sa jo såklart ikke det til dem, men sendte den inn og fikk byttet hovedkort og hele chassiet til den gratis på garanti.

  7. #47
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forskjell på å høre noe og jobbe direkte med service avdelingen til Apple gjennom mail. "Det finnes ingen feil på Apple produkter" er en gjenganger, så må butikken ta ansvar siden Apple ikkje gjør det.

    Men antar jo at religiøse Apple fanatikere tror at det er Apple som ordner opp når Ipoden er på sitt andre år og det oppstår en feil.

    Kundebehandling: ikke Apples sterkeste side?

    Solskinnshistorier finnes det fra alle firma, forskjellen på de fleste andre firma er at de uavhengig av sakens kjerne forholder seg til norsk forbrukerkjøpslov når det gjelder varighet på garanti og reklamasjon. Sier ikkje at utfallet alltid er riktig hos alle andre firmaer, men svar som "det finnes ingen feil på apple produkter" viser arroganse på ca lik linje som Ryan-Air.

  8. #48
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, sakens kjerne er ikke en Droid vs Apple diskusjon. Hva som angår Apple er min subjektive mening og den valgte jeg å dele da jeg aldri i mitt liv har hatt problemer med de når produktene ikke har fungert. Uansett, bunnlinjen er at Samsung er ufattelig arrogante og vanskelige i denne saken. Disse gutta i Sverige gjemmer seg bak en e-post adresse. Å få telefonisk kontakt med de viser seg å være umulig. Selv om man ber de ringe. Det tar dagevis før man får svar på e-post. Ikke akseptabelt i det hele tatt. Er DU fornøyd med produkt og kundesupport, da holder du deg til den produsenten. I dette tilfellet er jeg strålende fornøyd med Aplle og har stort sett alt de har og tilby. Ut i fra det er det også min mening å gå for Apple sin TV når det en gang kommer. Dette er ikke første gang jeg har problemer med Samsung tv. Har hatt ganske mange modeller med mye feil, men denne gangen er kundeservicen deres langt over grensen slurvete.

  9. #49
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste eg sier er at de forholder seg ikkje til norsk forbrukerkjøpslov og behandler hver enkelt sak individuelt og hvis det finnes et smutthull, en snarvei så bruker de det for alt det er verd. Eneste rådet eg har ved å kjøpe Apple produkter er å kjøpe de gjennom andre kanaler enn direkte sånn at man kan forholde seg til en tredjepart hvis noe skulle gå skeis.

    Ellers funker mine apple ting 100% hittil og har aldri hatt problemer med de, men eg ser andre sine problemer gjennom jobben og der er det mye rart som skjer, uansett kan det no umulig bli vanskeligere enn det du har hatt det med Samsung så skal no mye til for at historien skal gjenta seg.

  10. #50
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har det skjedd noe mer i denne saken?

  11. #51
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Har det skjedd noe mer i denne saken?
    Nysjerrig på å høre slutten på denne visa. Er helt enig i at det høres ut som om du ikke er ansvarlig her, og at Samsung bør påta seg fullt ansvar.

  12. #52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Requiem
    Nysjerrig på å høre slutten på denne visa. Er helt enig i at det høres ut som om du ikke er ansvarlig her, og at Samsung bør påta seg fullt ansvar.
    Nei, her er det ikke skjedd noe... Sitter fortsatt med lånetv. Samsung er jaggu kranglete. Nå dreier alt seg om veggfestet. Jeg nekter å motta en tv som ikke kan henge på veggen, og Samsung slår seg vrang på at kvitteringen på veggfestet (kontantkjøp) ikke er å oppdrive. Dalens fikk med denne i en kiwipose i original embalasjen som jeg hentet ut av tv esken. Videre har de null kommunikasjon. Påstår at jeg ikke har sett dokumentasjon og bilder, videresender mailer fra flere måneder tilbake, "Oj, ja den hadde vi visst". Virker som de bare kjøper seg tid. De kan gi goodwill med å gi meg en fot til tv. Jeg vil ikke ha det! Nå har WMN1000CX/XC gått ut og den finnes ikke på lager hos Samsung. De vil nå kreditere meg for veggfestet, men jeg SKAL ha tv hengende på veggen ellers har jeg ikke brukt for den. Kan dere skjønne hvor vanskelige de er. Da får de enten sende produkerstatningen (om det finnes til modellen) eller en ny og lettere versjon som er kompatibel med de festene de har på markedet i dag. Har flere hundre e-poster i korrespodansen med de. Dette er latterlig, tidkrevende og bare helt unødvendig. Festene har vært hos teknikkere i Norge, Sverige og nå Sør Korea. Skal de sendes til NASA for å skjønne at de har sviktet i plasten?!?!

  13. #53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er tv tilbake i hus, endte opp med å stikke ut å kjøpe nye fester selv for å få den på veggen. Saken kjøres fortsatt mot samsung så får vi se hvor det ender. Goodwill fra de var først å gi meg en fot, videre penger for ett nytt feste

  14. #54
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å høre at tv'en er tilbake (etter 4 måneder...) Utrolig slapt av Samsung dette her syns jeg! Min nåværende TV er ikke en samsung, og min neste TV kommer heller ikke til å bli det. Setter pris på at du postet dette, og har holdt oss oppdatert.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •