PS63C7705 + Ultratynn veggfeste = bad idea? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, kommer med full oversikt. Gulvet har fått hakk, det er dyreste sorten av Alloc i hvitmalt Ask. Heldigvis er ingen av hakkene i selve skjøtene, men midt på så der kan det repareres med pigment fyller. Leiligheten er total renovert i 2012 hvor det ikke er spart på kruttet... Jeg er glad ingen av kattene var foran der da den kom brasende ned, eller hva om nevøen hadde vært på besøk som elsker å stå og holde seg i tv benken og danse til tegnefilmene? Jaja, hvis om at dersom atte... trenger ikke tenke på det akkurat. Men holder dere oppdater og skal komme med bildene etterhvert av skjermen etc. Inntil nå holder jeg tilbake til Samsung kommer med avklaring og ser hvilken retning det tar. Jeg vil uansett anbefalle alle med større tv´er om å sjekke disse festene med blå ringen som går inn i tv som holder vairen. Den ene hadde kollapset helt, den andre var sprekt! Festene for de opp til 50" og festene for de opp til 65" er helt like, det r bare lengden på vaieren som er forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BATCH NR på festet som sviktet er: BC100395

så kan dere evt sjekke om dere har denne

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Å henge opp en 63" i et snøre er fullstendig håpløst i utgangspunktet. Nå gadd ikke jeg å lese meg fram til om dette er et originalt veggfeste til tven, eller om det er noe hippie-butikk-løsning.
    Jeg er 100% enig og overasket over at ingen andre har kommentert dette. Egentlig ikke mest over størrelsen/snøre, men vekta. Asså, det går helt fint å henge opp 50-60 tommers led TV´r som veier +/- 15 kilo med disse festene, men å henge opp en nesten 50 kilos plasma i disse greiene her?!?

Jeg hadde akkurat den samme TVn, som er fantastisk btw, men byttan i en 55 D8005 nettop fordi jeg ville henge den på veggen med ett slik feste. Allerede da jeg tok Plasmaen ut av eska skjønte jeg at det der var ett håpløst prosjekt.

Jeg har ikke orket å skjekke om dette festet er skalert for denne TVn, men synes det virker veldig merkelig om det er det. Uansett er det en løsning jeg aldri ville valgt.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen "angriper" trådstarter. Han har kjøpt et veggfeste som har røket. Dette veggfestet er godkjent for TVen(det finnes såvidt jeg vet 3 forskjellige fester avhengig av modell, per generasjon) det er hengt opp med. Hvordan i alle dager kan dette være en dårlig ide?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asså, om det er innleget mitt du sikter til så er det ikke forsøk på å angripe noen som helst. Men nå er jo spørsmålet han stiller nettop om det er en dårlig ide å henge en slik TV i ett ultra slim feste. Og nå har jo TV´n hans falt ned. Da synes jeg det bør være opplagt, og lov å mene, at akkurat det han har gjort, er en *****ig dårlig idé. Ikke?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Asså, om det er innleget mitt du sikter til så er det ikke forsøk på å angripe noen som helst. Men nå er jo spørsmålet han stiller nettop om det er en dårlig ide å henge en slik TV i ett ultra slim feste. Og nå har jo TV´n hans falt ned. Da synes jeg det bør være opplagt, og lov å mene, at akkurat det han har gjort, er en *****ig dårlig idé. Ikke?
    Det var i utgangspunktet ditt og Mirage sitt innlegg jeg siktet til.

Jeg kjøper kommentaren din i forhold til hva som er skjedd, og hva som ble fremmet i trådens overskrift. Men når man leser hva tråden handler om i forhold til reklamasjon og hva man kan forvente av orginale veggfester er jeg fremdeles uenig med deg. I mitt hode finnes det knapt en bedre måte å henge opp en TV på enn å henge den opp i et orginalt feste. At festet i dette tilfellet har røket tilskriver i allefall jeg uflaks, og ikke nødvendigvis en dårlig ide.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om det er dårlig ide eller ikke var vel mer mimik. Nå kommer de og henter tv og feste og skal se på det. Ett stk knust tv ett stk ødelagt feste- Dalen som kommer så blir spennene å se. Forsdlagt mitt til hovedkontoret var:

Jeg har hakk i gulvene som fikses av folk fra Alloc. Mitt forslag er; At dere tar med ødelagt tv og feste, sende feste til R&D så de kan se hvordan stress feilen i plasen har oppsått. Jeg må presisere at tv har hengt på veggen hele tiden, i over 1år! Ta med nytt feste når service mann kommer og ser på dette og ett stk F-UE65ES8005 for tort og svie. Da dekker jeg kostadene ved tv benken (bytte av eikeplaten) samt fylling/sliping av gulvet og alle parter blir fornyøde og håper at slik ALDRI skjer igjen.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg er 100% enig og overasket over at ingen andre har kommentert dette. Egentlig ikke mest over størrelsen/snøre, men vekta. Asså, det går helt fint å henge opp 50-60 tommers led TV´r som veier +/- 15 kilo med disse festene, men å henge opp en nesten 50 kilos plasma i disse greiene her?!?

Jeg hadde akkurat den samme TVn, som er fantastisk btw, men byttan i en 55 D8005 nettop fordi jeg ville henge den på veggen med ett slik feste. Allerede da jeg tok Plasmaen ut av eska skjønte jeg at det der var ett håpløst prosjekt.

Jeg har ikke orket å skjekke om dette festet er skalert for denne TVn, men synes det virker veldig merkelig om det er det. Uansett er det en løsning jeg aldri ville valgt.
    Vaierfestet er originalt, og er, i følge samsung, beregnet for 50kg som "safe working load" og 200kg som "minimum breaking load" i følge samsung (dette er fra modellen som heter WMN2000A/B/C - kan godt hende at trådstarter har den tidligere utgaven som het WMN1000A/B/C, poenget er at veggfestet er produsert av Samsung, for en Samsung TV, og er anbefalt som en kombinasjon av Samsung).

TVen som det er snakk om veier 33.3kg uten fot.

Jeg antar festet har blitt levert med en produksjonssvakhet, eller at plastikken har fått unormal hard håndtering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er unormal belastning?? Sitti på tv eller hengt i den?

Og det er modellen WMN1000C LCD 60"-65"PLASMA 58-63" (6500 series and above 850 series) Safe working load 50kg, maximum breaking load 200kg

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    Hva er unormal belastning?? Sitti på tv eller hengt i den?
    For alt vi vet, kan du har brukt det som slepetau

Men seriøst, håper det ordner seg for deg, og min erfaring er at Samsung er greie å forholde seg til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som nevnt, den har hengt stille i over 1 år, plutselig en morgen var den ikke på vegg... kanskje har kattene vært røffe med benahndlingen ila natten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjøpte et wire feste fra multicom høsten 2011, de sendte ut ny wire til meg rett før jul før 2012, dette er et utdrag av hva som står i det brevet som er datert 19.12.2012:

Viktig melding - DMP Veggfeste.

Ifølge vårt register har du kjøpt dmp superslim veggfeste til tv.

Produsenten DMP har funnet en svakhet i plasten på wire opphenget... og har derfor utviklet et nytt og sterkere kabelfeste..

Og med uthevet skrift:

Det vedlagte kabelfestet må byttes omgående for å sikre at din tv henger trygt i tiden framover...

Høres ut som at dette ikke er første gangen dette skjer...

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg hadde jeg ridd denne saken ganske hardt i og med at det er et orginalt Samsung veggfeste. Nå vet jeg ikke spekken på dette veggfeste men regner med at det er tilpasset denne tvn/vekta? Er det tilfelle så hadde jeg ikke gitt meg før tv2 hjelper deg står på døra.

Antar du ikke har tenkt å kjøpe samme veggfeste en gang til. Kan faktisk anbefale et veggfeste de selger på jula. Det bygger kanskje 1-2cm og er meeget solid. Lett å montere, solid stål og det har en langsgående låsebolt så tvn ikke får ramla ned. 299 kr gjør heller ikke noe Bruker dette på en eldre LG60" (tung), null problem.

Veggfeste for 32-63" - Jula – Alt for hjemmefiksere til proffe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer og henter alt nå på torsdag. Tv fest og bilder av skadet tv benk og gulv. Virker som de skjønner at de ikke har noe å vinne på krangle. Spesifikasjoner er vel nevnt lenger oppi tråden. Alt skal sendes til Samsung Skandinavia i Sverige. Får tv i mellomtiden osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har forklart deg bra og fått forståelse. Det er bra! Lykke til, og hold oss oppdatert på om du får nyere modell etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de skal få skryt og stjerner i boken om de er medgjørlige, og tro meg jeg skal kjøre det hardt om det går andre veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynte med hyggelig dialog som sakte beveger seg mot "innboforsikring" og "ansvarsbeskrivelse" Vi får se hva som skjer videre nå. Dalen var her i dag og hentet ett stk knust tv og tok dokumentasjon av pågående reprasjon på gulvet. De forventet seg ett hull i veggen der selve festene var revet ut, men fikk sjokk da de så at vaier festet var røket. Festene i veggen er festet i betong med 8x100mm Hilti plugger og skrudd med 6x100 skruer. Drar man ut de drar man ned veggen. Jeg har også henvist de involverte i samsung til denne tråden så de kan se reaksjonene fra dere andre "hifinerder" som deler mye av min mening og oppfatning av saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så går nå dagaen, så jeg skrev ett svar til siste mailen fra Smasung i Sverige om at de anbefaller meg om å ta ontakt med forsikringsselskapet mitt:

Jeg merker nå at tonen går fra veldig behjelpelig til å motsette seg hendelsen og avskrive seg ansvaret. Etter kontakt med Samsung support tok jeg straks kontakt med forbrukerrådet og la frem saken. Deres saksbehandler mente jeg har en ganske vanntett sak mot Samsung. Men før denne klagen ble effektivisert fikk jeg kontakt med Mona Holm på Samsung sitt kontor i Oslo som hadde en vennlig, hyggelig og behjelpelig fremtoning. På bakgrunn av dette har jeg ikke ført saken videre til forbrukerrådet. Hun setter saken raskt videre og alt virker positivt hele veien. Fra Samsung Norge sin side og fra den Svenske saksbehandleren Magnus. Men i de siste epostene har Magnus gått fra å være behjelpelig til å gå over mot svarene og ansvarsfraskrivelsen som support gjorde i første omgang. I de siste e-poster råder han meg til å ta kontakt med mitt forsikringsselskap for skadene som har oppstått. Da Dalen var her og hentet tv og veggfeste var de sjokkerte. De forventet seg at selve festene i veggen hadde falt ned, men så raskt at disse sitter bombesikkert forankret i betongveggen. Poenget som Magnus nå prøver å gå bort fra er at festet som er laget for Samsung skjermen, av Samsung og som lover trygt og sterkt oppheng i årevis. Men Magnus hevder nå å mene at garanti tiden på tv er utgått. Om tv hadde vært kjøpt i går eller i 2001 er et rivende likegyldig. Produktet som feilet er selve opphenget, jeg gjentar, som er laget for Samsung sine produkter, inkludert denne tv, og produsert av Samsung. Når dette produktet svikter kommer det selvsagt følgeskader. Følgeskadene i dette tilfellet er:

1 – Knust tv, ramme og evt innmat i tv

2 – Ødelagt veggfeste

3 – Skader på eikeplate på tv benk

4 – Skader på gulv som følge av tv som falt i gulvet

Jeg har tidligere kommet med ett forslag som jeg syns er rettferdig og rimelig ovenfor dere og ikke minst meg selv. Jeg har hatt montører fra Alloc her som har slipt ned og fylt hakkene med pigment som skal herdes og deretter slipes ned for å fjerne hakkene. Dette tok også Dalen bilder av og dokumenterte. Eikeplaten har jeg også byttet da jeg hadde mer materialer igjen fra den gangen jeg bygde stereobenken. Det jeg forlanger at dere gjør når jeg tar dette på min bekostning er å erstatte veggfestet og tv. 64” som er har erstattet 8 serien sin 63” koster 20 000,- den dag i dag. Mitt forslag var at jeg får UE65ES8005 som koster veiledende 4000,- mer som erstatning for det inntrufne. Jeg syns det er ett rimelig og fornuftig forslag med tanke på at jeg tar en del av kostandene ved reparasjonene selv som er påført av deres sviktende produkt. Om Magnus ønsker å fortsette sin sak som han fører den nå om at jeg må bruke innboforsikring på dette vil jeg eskalere saken videre til Forbrukerrådet og videre. Jeg vil minne dere på at under produktbeskrivelsen av veggfestet står følgende:

” Og sikkerheten til TV-en din garanteres også takket være to solide ringer som tåler en belastning på opptil 50 kg og holder din TV sikkert på plass i mange år fremover.”

Her er det jo helt klart at garantien om sikkert oppheng ikke har innfridd. Retorisk spørsmål Magnus, om entreprenøren som bygger grunnmuren til huset ditt broker feil type betong, og huset ditt for store skader som følge av dette. Ville du fortsatt insistert på å bruke forsikringen, eller krevd at produsenten dekket kostandene ved å fikse det inntrufne og følgeskadene vedrørende feilen I produktet de leverte?

Dere får snakke med gutta på Dalen og få videre bilder og informasjon fra de og holde meg underrettet. Jeg kommer i hvert fall ikke til å gi meg med det første da dere har ett produkt som soleklart har sviktet. Videre er det en hyggelig tone så langt på ett forum ang dette temaet og reaksjonene kan du jo lese selv.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-bad-idea.html

Jeg vil gjerne at Servicesjefen i Samsung Norge inkluderes i denne loopen, samt Public Relations manager.

Så får vi se hva svaret blir videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ordner seg for deg, har selv samme tv og hadde jeg hatt vegg å feste den i så hadde den hengt på veggen i samme feste....
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer i denne saken da.....?