Ny tv, valgets kvaler. Panasonic TX-P65VT50 eller TX-P55VT50?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, valgets kvaler. Panasonic TX-P65VT50 eller TX-P55VT50?

Jeg har virkelig problemer med og bestemme meg for hvilken tv jeg skal gå for, håper og kunne få litt hjelp/meninger her.

Har sett på tv en stund og vurdert forskjellige merker. Har vært innom Samsung sin 8000 serie og hx855 serien til sony. Har da endt opp med at det er Panasonic VT50 serien jeg vil ha.

Så da er første spørsmål er VT50 serien ett optimalt valg?
    Har god lys kontoll i stuen, da jeg har persiener foran vinduene i stuen. Vil bli brukt 50% TV og 50% film. Mulig litt PS3 spilling innemellom, spiller minimalt for tiden.

Det største problemet mitt er at jeg ikke klarer og bestemme meg for størrlesen 55" eller gå for 65". Per i dag står min 40" på tv-benken, 3.35 meter synsavstand. Kan øke den ved og montere ny tv på veggen. Da blir avstand 3.89 meter. Har vært i butikken og sett på tv`ene flere ganger. 55" ser ikke spesielt stort ut i butikken. Der ser 65" perfekt ut. Erfaringsmessig virker tv`ene mye større når man får de hjem i egen stue. Hvis det blir en 65" ser jeg for meg at den må monteres på veggen. 55" er jeg litt usikker på tv benk eller vegg. Jeg har satt opp en mal på veggen tilsvarende størrelsen til 65", det virker mildt sagt gigantisk :/

Ble mye tanker rundt ny tv, skal ikke være så lett alltid.
    Tv`en skal brukes med oppo 103 til film og get dekoder.

Eller kan det være lurt og vente på eventuelle 2013 modeller, hvis det er noen rett rundt hjørnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke for stort med 65". Er akkurat passe. Men skal du vente, kommer jo Zt60 modellen til panasonic i 60". Dette er toppmodellen i år og blir produsert i et begrenset antall. Skal visst nok slå pioneer krp 600a. Så den burde bli bra!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Det kommer i allefall en revolusjon innen smart-TV hos panasonic som du går glipp av om du går for en 2012 modell. 50 tommeren av VT60 kommer i begynnelsen av mars. 65 tommeren kommer i april.

PS KjR, du trenger ikke sitere et innlegg så lenge du svarer på det forrige innlegget. Det gjør bare trådene rotete.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig interessant angående 2013 modellene. Er det noe mer info angående de og eventuelt hva prisen blir i Norge? Skulle tro de jevnt over blir litt bedre enn 2012 modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme dilemma. Leste opp og ned om alle mulige modeller i flere uker. Kjøpte først 55VT50 men der bråka viftene noe så jævlig. syntes størelsen var grei. ,
    Leverte den tilbake på angrefrist og kjøpte 65VT50 og angrer ikke ett sekund! og jeg sitter bare 2meter fra tvn 65 tommer er absolutt ikke for stort. Ett super tv.

Har lest forskjellige steder at bildekvaliteten antas å ikke bli noe særlig bedre på VT60. Den har også samme panel.
    Har kjørt inn tvn 250timer uten logo på tv osv. etter det skrudde jeg opp kontrasten og til og med på tv2 har jeg ikke noe
    problemer med retention. ikke sett noe faktisk. Meget fornøyd! Smart tv bryr jeg meg ikke noe om. Har koblet tvn til pc anyway.

(Men det virker som om det varierer fra tv til tv innen samme modell . 55VT50 som jeg hadde fikk retention veldig fort!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelp så langt. Da har jeg bestemt meg for at det blir 65" eller evt. 60". Vet med meg selv at hvis jeg kjøper 55" så kommer jeg til og angre etterhvert at jeg ikke kjøpte større.

Må si at 2013 modellene til Panasonic ser meget spennende ut. Jeg kommer til og vente på at de kommer ut da det ikke er så lenge til. Blir interessant og se hva prisen blir på ZT60 og VT60. Får håpe ZT60 kommer innenfor budsjett. Ingen som har hørt noe rykter angående pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper rundt 35-40 000 kr for zt60