Noen som har Sharp sin 80"/ Sett den ferdig kalibrert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har Sharp sin 80"/ Sett den ferdig kalibrert

Min sitte avstand blir ca 6 meter. Vurdere og vente på nye 2013mod 80" med det nye panelet.
    Men da blir sikkert prisen 40 000kr. Fjordårets 80 ligger vel på ca 30 000kr
    Den faller nok enda litt til når 2013 mod lanseres
    Blir uansett brukt til kun TV kanaler i HD + Blueray ingen SD.
    Har lest meg litt gal på diverse tester. Har en følelse av at noen av testerne leter litt ekstra etter feil på bilde. Ja da feil fri er den jo ikke.
    Er klar over at Panasonic sin 65" er meget bra.
    Men jeg er såpass nedsnødd at 65 syns jeg blir litt reise tv

Men med min sitte avstand på 6 meter kommer vel noe av tv'n svakheter bort??
    Mulig feil men leste en plass at Sharp kom med en oppdatering/fiks som skulle bedre DSE på tv'n.

Skal reise til Elkjøp eller Soundgarden i Trondheim og se på en 80". Regner med at disse ikke er opptimalt kalibrert?????. Håper jeg blir litt klokere

Hva syns dere som har en 80" eller dere som har sett en

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett ferdig kalibrert 80" som jeg har kalibrert selv til en i vanlig stue Synes bildet ble bra og på 6 meter vil det ikke være noe problem med "lav" oppløsning. 80" er stort og 65" blir nesten reise tv ja... Ingen av 80" er kalibrert i disse butikkene når jeg sjekket på de sist ihvertfall. 80" mangler en del på kalibreringsmulighetene iforhold til 70" (2pkt/VS 10Pkt)men den treffer ganske bra på D65 og fargerom etter kalibrering selv om den ikke har ekstra bredt fargerom.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kammerat var i Trondheim og kikket på Sharp sin 80".
    Må si jeg ble positivt overrasket. Hadde faktisk ventet meg ræva bilde, i alle fall i følge noen idioter her inne som har beskrevet denne
    Ikke var den kalibrert. Så både Blueray og NRK Da med Alpint på programmet.
    Syns den var meget bra jeg. ikke så jeg hakking/panorering 0 bleeding på begge jeg så på. Svart fargen syns jeg så svart ut. Faktisk bedre innsynvinkel en jeg trodde også

Men beste bilde såg jeg i en Samsung 75" Men prisen var nesten 60 000kr Mere kontrast i den en i sharp sin.

Faktisk ble vi så overrasket at det blir kjøp av 2 stk :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i alle dager så du 0 bleeding i en oplyst butikk ? :wink:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arbonax
    Hvordan i alle dager så du 0 bleeding i en oplyst butikk ? :wink:
    Jeg gikk 10 cm fra skjermen for å se etter da den var svart. var eller ikke så opplyst der tv'n sto på coop obs. lysere i elkjøp sine lokaler.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beemer, ro deg helt ned.
    Folk her inne er bare ute etter å hjelpe, og faktum er at Sharp sin 80" er langt fra det beste man får på markedet.
    Ja, det er en svær ***** tv, og bildet er helt kurant. Godt priset er den og, og mtp hvor mye man får for pengene, så er den nok et godt kjøp uansett.

Men du må bare finne deg i at ingen som har sett en del skjermer kommer til å lovprise den grunnet ren bildekvalitet.

Kjøp tven, og vit at du sitter med en av de største tvene i landet, drikk øl og se på fotball/film/spill ps3 eller xbox, og drit i hva andre mener.

Er du fornøyd, er det alt som betyr noe.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå roer vi diskusjonen og skriver innlegg med et minimum av respekt. Ordlyden brukt her godtas ikke på avf. De det gjelder forstår det selv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Beemer, ro deg helt ned.
    Folk her inne er bare ute etter å hjelpe, og faktum er at Sharp sin 80" er langt fra det beste man får på markedet.
    Ja, det er en svær ***** tv, og bildet er helt kurant. Godt priset er den og, og mtp hvor mye man får for pengene, så er den nok et godt kjøp uansett.

Men du må bare finne deg i at ingen som har sett en del skjermer kommer til å lovprise den grunnet ren bildekvalitet.

Kjøp tven, og vit at du sitter med en av de største tvene i landet, drikk øl og se på fotball/film/spill ps3 eller xbox, og drit i hva andre mener.

Er du fornøyd, er det alt som betyr noe.
    Enig i dette et sannhetsord.
    Ville bare skrive at jeg som sagt var gledelig overrasket over hvor bra det var.
    På 6 meter Avstand som jeg sitter er den kanon. Kompisen min blir sittende på en avstand på ca 2,80 meter. Også han skal kjøpe en.

Spørsmålet er derimot Synker denne tv'n mere i pris når 2013 mod kommer i mars. litt ergelig å betale 30 000 nå så synker den 5000kr om 14 dager.
    Noen som har peiling på dette. Bruker gammle tv'er å dette i pris når nye kommer inn

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så er den langt bak eller ikke så lyst i rommet der den står. vil si helt normal stue lys. i alle fall i min stue. Som sagt sitter jeg ikke i en stup svart kjeller med alle vindu tildekt med tepper.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå roer vi diskusjonen og skriver innlegg med et minimum av respekt. Ordlyden brukt her godtas ikke på avf. De det gjelder forstår det selv
    Beklager selvfølgelig.
    Men sarkasme mener jeg også er helt unødvendig og komme med

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen eksperter på prising av tv her inne. Pleier frx fjordårs moddelen og synke litt i pris når nye kommer inn på markedet.
    Har lest litt rykter om at at Sharp sin nye 80" kommer på ca 40 000kr
    Den har det samme panel som 8 serien 70"

Er prisen som nå er ca 30 000 max ned. Ser at 70" med bedre panel er priset til ca 24 000kr siste halve året har beste panel 70" og 80" holdt samme pris

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten så har de den 80" på Lefdal i Kristiansand også.
    Synes også bildet på den er bra, men ville aldri sittet så nærme som 2,5 meter på en SD sending.
    Da oppleves ikke bildet særlig skarpt.
    Den går sikkert ned litt til i pris ut på våren, men tipper at dette ikke er noe stor lagervare som må pøses ut til lommerusk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mars kommer 90" til Europa også, gjør den ikke?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Tigerberget nevner er dette en tv modell som ikke blir dumpet i pris like ekstremt som mindre modeller. Jeg kjøpte tv til stua i mars,fikk meget gunstig pris etter litt pruting,dette var bare en 50".
    Du må nesten bare slå til når du syns prisen er god,hvis du skal vente til prisen er lavest mulig kan du risikere at dem er tomme.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •