TV til film/serier og sport under 7k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Guleböj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til film/serier og sport under 7k

Hei!
    Tiden er kommet for å kjøpe inn min første TV, og da hadde det vært fint med noen tips og råd fra dere som har peiling. Jeg har enda ikke helt bestemt meg for hvor mye penger jeg vil bruke, men har satt en øvre grense på rundt 7000.

Jeg har har satt opp noen punkter:
    - Brukes hovedsaklig til film/serier og vanlig tv (mye sport).
    - Avstand til TV er ca 3m
    - 46 - 50"
    - Opptil ~7000 kr, men helst billigere
    - 3D er uvesentlig og vil aldri bli brukt uansett

Når det kommer til spørsmålet om LCD eller plasma er jeg veldig usikker. På den ene siden frister det veldig med plasma, men jeg er litt skeptisk til hvordan det blir med lys.

Jeg har tittet litt rundt og funnet et par forslag:
    - Panasonic TX-P50UT50Y (5495,-)
    - LG 47LW550W (6515,-)
    - Samsung UE46D6505 (7490,- demo på hifiklubben (er dette trygt?))
    - Samsung PS51E535 (4995,-)

Er totalt åpen for forslag, og all hjelp mottas med stor takk!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på denne og, men da er vel spørsmål hvor stor forskjell det blir fra UT50 til ST50? Utgjør forskjellen en så stor forbedring at det rettferdiggjør 2500kr ekstra? Som student er det en god del penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå til hdtvtest.co.uk. Der ligger begge tvene testet.

Newcomer Sørlending1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Syns du skal vurdere Philips jeg. Beste lcd-led tvene ihvertfall. Hvis man ikke skal ha plasma da. Har selv hatt Philips i over 3 år. Og syns de er fabelaktige allround tv'er. Og beste sortnivå av samsung og lg. Mye mer naturlige farger.

Om du liker Ambilight funksjon eller ei er jo opp til hver enkelt. Jeg digger det. Og syns det er med på forsterke bildet. Selv samboer liker det sier hun

Og de kan jo slås av hvis man ikke liker det.

De er kanskje ikke verdens beste til "smart-tv", men det er jo noe tullball syns jeg uansett

Hvis du er villig til å strekke deg en høvding ekstra, så syns jeg du skal vurdere denne.

MPX.no - Philips 47" 3D LED Smart TV 47PFL6907T

Bare google for tester. Vet at det fins samme modell, men uten "rammeløst" design og fancy fot til en mindre peng også

Den ser virkelig bra ut da jeg så den fysisk.
    Har selv 8007-serien de sin fra ifjoe(2012 modellen), og er stor fornøyd

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er Panasonic ST50 en knall tv! Forsvarer de ekstra pengene ja Vil ha den selv, men er fattig student hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sørlending1
    Bare google for tester. Vet at det fins samme modell, men uten "rammeløst" design og fancy fot til en mindre peng også
    Denne?

Komplett.no - Philips 47" 3D LED Smart TV 47PDL6907T

Helgetilbud på komplett.no

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, f.eks... Har ikke lest noe om den. Og liker ikke at den hvit :P
    Men jeg liker bildet til Philips sine tv'er mye bedre enn andre lcd-led leverandører. Med mindre du skal ha toppmodellene, og det blir fort dyrt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sørlending1
    Hei

Syns du skal vurdere Philips jeg. Beste lcd-led tvene ihvertfall. Hvis man ikke skal ha plasma da. Har selv hatt Philips i over 3 år. Og syns de er fabelaktige allround tv'er. Og beste sortnivå av samsung og lg. Mye mer naturlige farger.

Om du liker Ambilight funksjon eller ei er jo opp til hver enkelt. Jeg digger det. Og syns det er med på forsterke bildet. Selv samboer liker det sier hun

Og de kan jo slås av hvis man ikke liker det.

De er kanskje ikke verdens beste til "smart-tv", men det er jo noe tullball syns jeg uansett

Hvis du er villig til å strekke deg en høvding ekstra, så syns jeg du skal vurdere denne.

MPX.no - Philips 47" 3D LED Smart TV 47PFL6907T

Den ser virkelig bra ut da jeg så den fysisk.
    Har selv 8007-serien de sin fra ifjoe(2012 modellen), og er stor fornøyd
    Vurderer du billedkvaliteten fra Phillips TVen over denne fra LG?
    ps.no - 47" LED+ TV Full HD Cinema 3D Smart TV 100Hz

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har erfart så har Philips er overall bedre på det meste av bildekvalitet enn de andre lcd-led produsentene når tar for seg mellomklasse tv'ene. Syns jeg.

Alle produsentene har gode toppmodeller

Men jeg, som nevnt over syns at Philips gir best bilde for pengene. Har selv en 32" på soverommet som ekstra tv til akkurat spilling, og mye Premier League fotball. Og den er svært god syns jeg. Men ikke ambilight siden det er 5007 -serien.(ambilight er kun fra 6000-serien og oppover) Den er forsåvidt veldig rimelig, men ville spyttet inn de ekstra pengene for den jeg linket deg.. Veldig mye tv og bildekvalitet for pengene

Så, som svar på ditt spørsmål. JA!
    Smart -tv funksjonene på de rimelige modellene er såpass lite nyttig at du betaler mer bare for "smart-tv" logoen syns jeg. Mens hos Philips så får du ihvertfall bra bilde!

(Svigers kjøpte en "smart-tv" lcd-led til jul. Til rundt 6000kr, og bildet er forsåvidt bra. Men smart-tv er ræv!
    Jeg kjører selv en HDMI fra pc, eller så har jeg lyst på en mediaboks eller noe. )

Bare husk å sett i "filmmodus" lek litt med innstillingene, så tror jeg du kommer til bli svært fornøyd med Philips

Ble kanskje litt langt svar, men men. Håper det hjelper litt. Det er en stor "TV-jungel" der ute :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Jeg liker lange svar

Hørte på deg gjorde jeg også. Så nå gleder jeg meg til bestillingen min blir behandlet

Det er et fryktelig vanskelig marked å sette seg inn i. Spesielt hvis en er født totalt uten interesse for teknikk og detaljer. Vil tippe det blir litt som å stirre på et bilde i to timer for en uten lideskap for billedkunst

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre Bare å spørre i vei! Også når du får deg tv'n. Ser du bor på Landås også, bare å ta kontakt

Skjønner godt det med interessen for bilde og lyd. Og at "vanlige" folk vil kun ha noe som funker. Har respekt for det. Men som du sier, det er litt vanskelig marked hvis man ikke har tunga rett i munnen så kan man fort bli lurt av små kvisete selgere på Elkjøp.

Morsomt at du nevner billedkunst, min samboer er kunstner. Og jeg skjønner svært lite av det hu driver med. Men hun igjen ser ikke min obsession rundt bilde og lyd. Sjølv om jeg har fått ho til å verdsett surround og film i blu-ray

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Har sett litt på begge Philipsene dere linker til nå, men er ikke helt overbevist. 47PDL6907T kan jeg ikke finne noen tester på, og jeg er heller ikke noe fan av det hvite designet. 47PFL6907T har derimot ikke fått de beste testscorene (Philips 47PFL6907T - More Picture Quality and Conclusion).

I og med at både 47PFL6907T og ST50 koster rundt 8000, får jeg intrykk av at ST50 er et bedre kjøp. Vil dere si det er riktig?

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vil si at ST50 er et bedre kjøp bildemessig. Men som allround tv og man ikke vil ha plasma og har budsjettet som oppgitt så ser jeg ikke noe galt med Philipsen. Vet at Dinside.no har testet den første philipsen jeg linket til.

:TEST: Philips 47PFL6907 - DinSide

Nå vet jeg ikke om dinside.no er det beste test stedet. men som du sier så er det ikke så mange tester hos utenlandske steder av den.

Men med litt kalibrering så vil jeg si at Philips blir mer en bra nok for ikke purister. Men ja, St50 er en konge tv til den prisen!

Kommer forresten fra Kristiansand selv

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i bunn og grunn så er det eget øyet som ser. Du må neste ta en titt på tvene fysisk i butikk og be de sette i filmmodus og kanskje fyre opp en film eller noe. For ikke alle har like preferanser

Jeg personlig f.eks liker ikke bilder på Samsung tv'er uansett. Men de scorer jo veldig bra på tester og ikke minst hos mannen i gata.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk alatest.com og søk på aktuelle modeller, så kommer det opp mange reviews på alle mulige språk og en overal rating på modellene

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om den Philipsen er meget reflekterende ("Det er imidlertid en ting vi ikke liker med 6907, og det er at panelet reflekterer kraftig" - DinSide), altså det er jeg er mest skeptisk til med plasma. Dersom de begge reflekterer, hva tilsier da at jeg burde kjøpe Philipsen?

Skulle gjerne sett de side om side i butikk, men kan ikke finne noen butikker i Kristiansand som har ST50. Har du noen tips?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk med Soundgarden i Kristiansand. De har i hvertfall ST50 i sortimanget.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ville sjekket soundgarden. Eller ta en rask telefon til soundgarden, hifi-kulbben, expert osv

Ja, refleksjoner er et problem på alle tver nesten. Vet at de dyrere modellene til Philips har et genialt "moth" filter som demper refleksjoner kraftig

Men det er vanskelig å få bukt med refleksjoner i en typisk norsk stue. Gardiner og ikke sette tv'n motsatt av store vinduer

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •