Ny TV, 40"-50" - mye streaming av sport og serier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, 40"-50" - mye streaming av sport og serier

Jeg skal gå til innkjøp av ny TV. Skal erstatte min snart 5 år gamle 32" Viewpia LCD TV som ikke er noe å skryte av.

Hvor TVen skal stå:
    - 12kvm hybel
    - Like ved et vindu, men har helt svart gardin som kan ta så og si alt av lys
    - Sitter eller ligger i sengen og ser på denne.
    - Ca. 2 meter fra seng til TV

Hva den skal brukes til:
    - Mye streaming.
    - Streamer blant annet fra Netflix og NHL Gamecenter via PS3.
    - Premier League og annet fra TV2 Sumo via PC (HDMI).
    - Ser også en del nedlastede TV-serier som streames fra PC via PS3. Ikke noe 1080p.
    - Litt PS3 spilling. Stort sett sportsspill (FIFA, NBA++). Ikke mange timer om dagen, men et par timer i uka gjerne (varierer selvsagt fra nesten ingenting til mange timer).
    - Har ikke vanlige TV-kanaler for øyeblikket, men det er mulig jeg skaffer meg grunnpakken til Get med diverse HD kanaler for en billig pris om jeg kjøper ny TV.
    - En blu ray eller DVD i ny og ne, men det er ikke så ofte. Med alle streamingalternativene man har i dag er det ikke ofte jeg bruker dette alternativet.
    - Har ikke bruk for 3D eller smart TV. Ikke noe jeg ønsker å betale ekstra for.

Ser det ofte er plasma som blir anbefalt. Har blant annet sett mye på UT50 (og ST50). Lurer på om det "nødvendig" for meg å gå til innkjøp av en slik TV når jeg svært sjeldent ser innhold i høy kvalitet (blu ray, TV-kanaler i HD etc). Streamer jo i "HD", men som alle vet er jo ikke det samme HD-kvalitet som blu-ray og lignende.

Er egentlig ute etter en billigst mulig TV som dekker mine krav, samtidig som den leverer på et bra nivå. Ønsker ikke å betale 5500 for en UT50 (selv om det ikke er en ille pris!) om det har seg slik at jeg knapt utnytter "evnene" til denne TVen, og det ikke blir noen stor forskjell fra en LED/Plasma til 3000-4000.

Ser de fleste anbefaler plasma (for best bilde), men vil det bli en stor forskjell ved streaming via netflix og TV2 sumo (fotball o.l.) på LED og plasma? Lavt strømforbruk på LED er jo selvfølgelig noe jeg liker veldig godt, men ikke noe som prioriteres om forskjellen i bildekvalitet blir altfor stor. Vet at det generelt sett er relativt stor kvalitetsforskjell i samme prisklasse på LED/plasma når man ser TV/film i høy kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert en rekke apparater de siste dagene. Slik jeg vurderer det er LW550W fra LGmeget bra for meg.

Årsaker :
    Ikke plasma og jeg har det lyst
    Bra testscore på det meste
    Pris

Har du vurdert den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert tråden og prøvd å tydeliggjøre hvordan jeg har tenkt å bruke TVen. Håper på flere svar/tips nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •