Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino: Mister tv signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

Kjøpte i romjula ein ny Panasonic smart tv samt eit panasonic hjemmekino anlegg. Har nå kobla sammen dette, og fungerer meget bra. Det store problemet eg har er at når eg kobler HDI kabelen inn i tvn, så forsvinner tv-signala mine (har innendørs antenne). Med en gang eg drar ut HDI kabelen frå tvn så fungerer alt som det skal.

Så med andre ord får eg berre bruke anlegget via dvd maskina og via ps3.

Nokon som har tips til kva eg kan gjere/ har gjort galt?

Anlegg: MPX.no - Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino Blu-ray
    TV: MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Takker på forskudd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av istadjr
    Hei

Kjøpte i romjula ein ny Panasonic smart tv samt eit panasonic hjemmekino anlegg. Har nå kobla sammen dette, og fungerer meget bra. Det store problemet eg har er at når eg kobler HDI kabelen inn i tvn, så forsvinner tv-signala mine (har innendørs antenne). Med en gang eg drar ut HDI kabelen frå tvn så fungerer alt som det skal.

Så med andre ord får eg berre bruke anlegget via dvd maskina og via ps3.

Nokon som har tips til kva eg kan gjere/ har gjort galt?

Anlegg: MPX.no - Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino Blu-ray
    TV: MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Takker på forskudd
    Hva skjer om du trykker på TV-knappen på fjernkontrollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer bare DBV-C (ingen kanaler funnet) opp.

Men tok en test nå, og selv om Bluray spilleren er avslått og eg putter HDMI kabelen inn i tvn så forsvinner tv signala med en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer bare DBV-C (ingen kanaler funnet) opp.

Men tok en test nå, og selv om Bluray spilleren er avslått og eg putter HDMI kabelen inn i tvn så forsvinner tv signala med en gang
    Fortsatt litt usikker på hva du mener med at du mister tv-signal. Men du skal kunne velge mellom DVB og Analog for tv. Jeg mistenker at du kanskje blir zappet over til HDMI-input når du dytter inn HDMI-kabelen din bare. Det er analog kabel-tv du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har analog tv (riks tv kort putta i tvn-kabel bort til antenne boks som står inne)

Når eg setter HDMI kabel fra blurayen inn i, så forsvinner plutslig bilde fra alle kanaler. Har da prøvd og endre til tv, hdmi 1-2-3 etc, men einaste som kommer opp er Bluray kanelen(hd2 i dette tilfellet)

Kan det være at antenna står såpass nær anlegget, at det "stråler" seg?For det er jo såpass få kabler fra spiller til tv at det ikkje skal gå ann å feilkoble

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har analog tv (riks tv kort putta i tvn-kabel bort til antenne boks som står inne)

Når eg setter HDMI kabel fra blurayen inn i, så forsvinner plutslig bilde fra alle kanaler. Har da prøvd og endre til tv, hdmi 1-2-3 etc, men einaste som kommer opp er Bluray kanelen(hd2 i dette tilfellet)

Kan det være at antenna står såpass nær anlegget, at det "stråler" seg?For det er jo såpass få kabler fra spiller til tv at det ikkje skal gå ann å feilkoble
    Riks-tv er ikke analogt, men DVB-T. Jeg mistenker for øvrig at du har noe som overstyrer via HDMI. Kan du prøve å skru av alt du finner i bluray-spilleren som har med HDMI-kontroll å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser i vedlegg, så ser du alternativene. Når eg går inn på blurayen får du bilde (3) men der kan eg berre bytte, ikkje slå av noe....

Bak på blurayen (bilde 2) har eg kobla Hdmi i "out(arc av out) og så i Hdmi på tvn...

Har på blurayen testa å koble i HDMI1 og 2 (IN), då får eg lyd og signala forsvinner ikkje frå tv kanalane, men det kjem då ikkje bilder på bluray spilleren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •