Dumt å bruke plasmatv når man har mye statiske bilder? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En liten tur inn på Netflix så er det IR av alle boksene der filmene skal være i løpet av et minutt, eller hvis eg bruker menyen på tven så blir den hengende på skjermen etter bruk. VT50 altså.

Ellers er som vanlig den trauste Pio...en immun mot innbrenning per dags dato.

Uansett blir det en ny Plasma når Z60 og F8500 dukker opp sålenge det blir en forbedring, innbrenningen har ingen innvirkning på den avgjørelsen siden eg klarer å bruke litt kalorier på å beskytte meg sjøl for det.

Og til LCD vs Plasma vedrørende innbrenning, vi har 2 Samsung LCD fra 2008 hengende som har innbrenning, vi har 48 Samsung fra 2010 som er immun. Ellers er alle plasma fra 2011 til 2013 inkludert utstillinger, b-varer osv en liten smørje med forskjellige logoer både her og der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan nok virke som om enkelte Samsung modeller er bedre på dette området. Selv har jeg hatt alle de siste topmodellene fra Panasonic (siden VT20), men har bare måttet kutte dem ut pga innbrenning. Sønnen min er fortsatt like forundret, og spør til stadighet; er det virkelig sant at bildet ikke brenner seg fast Pappa? Kan jeg bare sette spillet på pause?
    Sånn er det å være 7 år, og ha vokst opp med Panasonic plasma ;-)
    Det gjelder nok Samsung generelt. Har selv en D455 og hadde en D8005. D455-en har fått mye juling, og det finnes ikke fnugg av innbrenning i den. D8005-en klarte seg også veldig bra. Noen småting hang igjen litt av og til, men det var ikke snakk om mange minuttene, så det er mitt generelle inntrykk at Samsung ligger fleste hestehoder foran Panasonic der.

Panasonic før NeoPlasma var heller ikke noe stress. Hadde flere bekjente med tv-ene før det, og de hadde aldri noe problemer med innbrenning overhodet. That being said, VT50-en min lider heller ikke spesielt mye av det nå lenger, var verst i starten.

Og ang. LCD-kommentaren, jeg har også bevitnet at LCD ved helt vanlig bruk (og ikke høykontrastbilder) har fått midlertidig innbrenning, så det forekommer der også selv om det ikke er i like stor grad.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig skuffende lesning den tråden her... Har hatt Pioneer siden 2008 og har aldri vært plaget av innbrenning, og den har blitt brukt hemningsløst både som HTPC og i det siste til netflix. Har bestilt en ny Panasonic nå, men hvis det er sånn at Panasonic ikke takler statiske bilder i noen minutter støtt og stadig, tror jeg heller jeg går for Samsung F8500. Vanskelig å si om den er bedre siden det tross alt er nye modeller fra begge merker, men tydelig at innbrenningsproblematikken ikke er noe panasonic bryr seg mye om å utbedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •