Kalibrering av TX-P65ST50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av TX-P65ST50

Hei!

Har søkt og søkt her på forumet uten å finne svar, så tar sjansen å oppretter en ny tråd rundt dette emnet.

Jeg fikk i dag en 65ST50Y i hus. Kan ikke si jeg angrer ett sekund på den handelen.
    Fikk den på helge tilbud til 16 995,- eks. frakt.

Men det jeg savner er THX modusen. Denne var genial for meg som ikke har peiling på kalibrering, samt bruker tv´en nesten utelukkende til film.
    Med denne modusen var alt ordnet på fabrikk, men nå er jeg plutselig i det dilemmaet at jeg må kalibrere tv´en, noe jeg ikke har greie på i det hele tatt.

Har lest meg opp til at det finnes en "professional" meny hvor jeg kan stille inn diverse verdier, utover de standard en finner i "normal" modus, "Cinema" modus etc.
    Hvordan kommer jeg fram til denne menyen?

Er annen ting: Finnes det en side som viser hva de forskjellige verdiene skal stå på for å få et godt utgangspunkt?
    Ja, jeg vet dette ikke er noen fasit, men som sagt er jeg på utkikk etter et godt utgangspunkt.....

Prøvde å sette den på "Ekte Kino" moduset, og der virket faktisk ikke bildet til å være så hakke gærnt.....

Jeg kommer nok til å spandere på meg en proff kalibrering, men håper de med mer erfaring, har noen gode tips å komme med. Og for all del, har du en skjerm av samme type som er proff-kalibrert, del de gjerne med meg

På forhånd takk!

Edit: fant fram til avanserte innstillinger. Het vist ikke professional på ST50

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone??

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt tv´en en liten uke.
    Har lekt meg litt med innstillingene, slik at jeg har fått det så bra som jeg kan

De første dagene var jeg midt i andre runde av The Wire på dvd. Bildekvaliteten her er naturligvis ikke som en fersk Blu-Ray, så skjermen tok ikke pusten fra meg. Men har sett noen BD filmer nå og ser helt klart at det er her skjermen er på sitt beste. Fikk virkelig kino følelsen i kroppen.
    Bildekvaliteten er også upåklagelig på BD.

Syntes alikevel at skjermen ikke hadde samme "punshen" som min gamle 42V10 og 50G30, men hadde en dialog med en annen bruker her inne som kunne tipse meg om at en av grunnen til dette var da 65ST50 ikke hadde samme lysstyrke som de andre skjermene (grunnet størrelsen). Den kjøper jeg.
    Med andre ord tror jeg at ut i fra forutsetningene, har jeg truffet spikeren med kalibreringen min

Men det er en ting jeg reagerer på, og er litt skuffet over.
    Satt tidligere idag å så første omgang av Fulham - United nede på V10´en min.
    Etter pause gikk jeg opp i kinoen og så United kjempe seg til en viktig seier, på 65".
    Det jeg da legger merke til er at spillerne er MYE mer tåkete/uklar enn på V10´en. Justerte sharpness på maks, da ble det bedre, men justerte denne ned i gjen til 4 av 10.
    Denne kampen gikk på TV2 PL HD, og hadde forventet meg mer av skjermen.
    Det samme gjelder egentlig resten av TV sendinger.
    Satt å så HGVM med fruen på TV2 HD. likt der og.....

Noen som vet hva dette kan skyldes? Er det bare slik det er med en skjerm av denne størrelsen?

På forhånd takk.

PS: Noen andre her med samme skjerm, del gjerne deres synspunkt/erfaringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avanserte innstillinger, IFC av er ihvertfall et godt sted på vei til bedre bilde hvis det er på.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både den og P-NR er av.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flau!!!

Haha, jeg er FLAU

Jeg har av og til en tendens til å gjøre ting mer komplisert enn nødvendig.... For å si det mildt...

F... ikke rart rødtrøyene ser tåkete ut, når dekoderen står innstilt til å sende ut 576p bilde....
    (Slo av sikringa i går i forbindelse med innstallasjon, og da nullstilte dekoderen seg)

Slo over på 1080i, og det gjorde susen 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •