Tv Til Fotball Og Film Under 8k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv Til Fotball Og Film Under 8k

Nå ønsker jeg å bytte ut min 2,5 år gamle Phillips 47 lcd 47PFL8404H.

Har noen ønsker:
    - Fotball i HD, skal være upåklagelig.
    - 3D, skal fungere greitt for 2 pers. uten å gå konkurs på brillekjøp.
    - Film/Tv-serier. Via WDTV-LIVE ser jeg mest tv-serier, timevis med logoer,
    (er det fare for innbrenning på plasma fortsatt?)
    - Maks 8K, har et budsjett å forholde meg til.
    - Størrelse, 47"+

Lest av-forum og tester og slikt til jeg har nesten 50 tabber bortover nettleseren. Men jeg blir jo bare mer forvirret.
    Sitter i et mørkt rom med grei lyd.
    Så etter å ha investert i Infinity Beta 10 og Infinity Beta C250, er tv'en neste.

Phillips 47PFL8404H

ONKYO TX-SR606
    KEF Coda 9
    Infinity Beta C250
    Infinity Beta 10
    PIONEER S-W80S-K
    RADIONETTE CINEMA50CH

CD HD-pvr
    PS3
    WDTV-LIVE
    WII

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma som gjelder. Har panasonic g20 og vt 30. Ingen problem med innbrenning. Led/lcd har veldig "uekte" bilder syns jeg. Panasonic 50st50 burde passe deg godt.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Plasma som gjelder. Har panasonic g20 og vt 30. Ingen problem med innbrenning. Led/lcd har veldig "uekte" bilder syns jeg. Panasonic 50st50 burde passe deg godt.
    Så da må dette være et godt kjøp da?

Men hvorfor er denne bra til fotball, mener du?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3) Keeping Up With the Action- A fast moving image is what sports is all about, this is also where plasma televisions excel. How quickly a panel refreshes has a direct impact on how well a television can handle these images. Plasma manufacturers now list 600Hz refresh rates, but it’s really just for comparison. There is no motion lag, drag, or blur with plasma. On the other hand, it’s an inherent problem with LCD technology, where a 120Hz refresh rate is considered very good.

4) Location, Location, Location- If you think viewing angles are not important, try having a bunch of the fellas over to watch the big game on your LCD. Hope you like cuddling up on the couch to get a good view. With an LCD you will start to lose black levels, contrast, and intensity from about 45 degrees and out. In fact, the best LCDs will only get you 120* of decent viewing. By comparison plasma will give you a near 180* view so you won’t miss that game changing interception while grabbing a beer from the fridge.

5) $$$ Cost- Plasmas enjoy a generally lower price point. What was once only for the rich, now represents excellent value. Florescent back lit LDCs share a close price point in smaller sizes, but when you compare top tier plasmas to top tier LCDs there’s a significant difference. As the screen size increases, so does the discount with plasma; coming in at up to 40% less. To put it simply, with plasma you can spend the same amount and get a bigger screen with more features.

Orket ikkje å lage en novelle så seint så stjal noen enkle svar fra en annen side.

Og i tillegg har ST50 tilsvarende 100hz funksjon som LED tvene har, hvis man absolutt vil kjøre på med falske bilder.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    3) Keeping Up With the Action- A fast moving image is what sports is all about, this is also where plasma televisions excel. How quickly a panel refreshes has a direct impact on how well a television can handle these images. Plasma manufacturers now list 600Hz refresh rates, but it’s really just for comparison. There is no motion lag, drag, or blur with plasma. On the other hand, it’s an inherent problem with LCD technology, where a 120Hz refresh rate is considered very good.

4) Location, Location, Location- If you think viewing angles are not important, try having a bunch of the fellas over to watch the big game on your LCD. Hope you like cuddling up on the couch to get a good view. With an LCD you will start to lose black levels, contrast, and intensity from about 45 degrees and out. In fact, the best LCDs will only get you 120* of decent viewing. By comparison plasma will give you a near 180* view so you won’t miss that game changing interception while grabbing a beer from the fridge.

5) $$$ Cost- Plasmas enjoy a generally lower price point. What was once only for the rich, now represents excellent value. Florescent back lit LDCs share a close price point in smaller sizes, but when you compare top tier plasmas to top tier LCDs there’s a significant difference. As the screen size increases, so does the discount with plasma; coming in at up to 40% less. To put it simply, with plasma you can spend the same amount and get a bigger screen with more features.

Orket ikkje å lage en novelle så seint så stjal noen enkle svar fra en annen side.

Og i tillegg har ST50 tilsvarende 100hz funksjon som LED tvene har, hvis man absolutt vil kjøre på med falske bilder.

January 2013, 21:44 #2 (permalink)
    JernetTZ
    Viderekommen

Ble medlem: Nov 2008
    Sålenge ikkje du skal bruke pc/spill med statiske menyer over lengre perioder samt TV2 logoen så er det den beste tven iforhold til pris noensinne.
    Så med tv2 fotball fra 13 til 21 og Cmore til midnatt vil føre til innbrenning?

Ref TU.NO

Plasma-TV-er har en tendens til "innbrenning" av statisk tekst, for eksempel kanallogoer eller statisk tekst i dataspill.

Nyere modeller av begge typer er blitt bedre på flere områder, men forskjellene er fortsatt av betydning.

*En LED-TV er en LCD-TV med LED-belysning, og inngår her i begrepet LCD-TV.

Les også hovedsaken: Alt du bør vite om 3DTV

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan føre, eg hadde ihvertfall brukt rullefeltet hver tredje time skulle eg ha brukt den med tv2 logoen i 8 timer ihvertfall.

Er uansett forskjellig fra Panasonic tv til Panasonic tv, så man kan være heldig å få en som er mer resistent enn andre, eg bruker min VT50 av prinsipp ikkje på TV2 over lengre tid.

Spørsmålet er om man vil ofre alle målbare tester ut vinduet pga innbrenningsfare og ende opp med noe som er sånn ca en LCD fra 2006 i tynn design.

240 Hz TruLED Vs 600 Hz Plasma - YouTube

Begynn på 1:23 så ser du forskjellene på en plasma til høyre og en kantbelystLED til venstre så får du resonnere deg frem til ka som veier mest.

Samsung Plasma på høyre siden btw.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fotball-lørdagen må avløses flere ganger for å ikke ødelegge skjermen.
    Hmm. Er så vidt jeg tar tissepauser, så 15 min pauser er nok ikke aktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan enten kjøpe Samsung E6505 i 51 siden den er mer resistent eller vente til april/mai og se om de nye Panasonicene tåler mer enn det noen av de gjør idag.

Har en Pioneer som eg har som er immun mot innbrenning, så det er mulig å lage Plasma som er mer eller mindre er resistent mot langvarig bruk av statiske bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ofte på TV2 PL fra kl 13 til 20:30 på lørdagene på min Panasonic plasma. Aldri sett noe tegn til innbrenning av logoen.

Når det er sagt så forsvinner vel også logoen i reklamepausene - og de kommer jo ikke rent sjeldent på denne kanalen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan enten kjøpe Samsung E6505 i 51 siden den er mer resistent eller vente til april/mai og se om de nye Panasonicene tåler mer enn det noen av de gjør idag.

Har en Pioneer som eg har som er immun mot innbrenning, så det er mulig å lage Plasma som er mer eller mindre er resistent mot langvarig bruk av statiske bilder.
    Samsung er kanskje mer resistent men etter hva jeg hører så sliter den med brightness pops som visstnok skal være veldig ille på nettopp fotball :-( og sport.

Jeg har jo den tven sjøl men ser aldri på sport :s

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikkje den var perfekt 8-) Bare bedre på statiske menyer og et bedre bildemessig tv enn en kantbelyst LED.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Samsung er kanskje mer resistent men etter hva jeg hører så sliter den med brightness pops som visstnok skal være veldig ille på nettopp fotball :-( og sport.

Jeg har jo den tven sjøl men ser aldri på sport :s

Så du mener at denne vil ikke holde følge med panning på fotball i HD?

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg har ofte på TV2 PL fra kl 13 til 20:30 på lørdagene på min Panasonic plasma. Aldri sett noe tegn til innbrenning av logoen.

Når det er sagt så forsvinner vel også logoen i reklamepausene - og de kommer jo ikke rent sjeldent på denne kanalen.
    Føler du at panning i HD-fotball er bra med denne rimelige tv'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener faktisk at det var samme Philips-modell som du har jeg egentlig kjøpte. Men syntes den var helt håpløs bildemessig og fikk byttet mot Panasonicen. Fungerer veldig fint til fotball.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i skrivende stund 4 stk Panasonic Plasma i hus.
    Ser mer eller mindre ALT av Premier League som vises på tv. Det jeg ikke får sett grunnet andre kamper/ikke hjemme, ser jeg i opptak på PVR.

Jeg har ALDRI hatt problemer med dette. Hverken dag eller natt

Ingenting å tenke på, kjøp Panasonic Plasma. Er ikke objektiv, men begrunner svaret med bruker erfaringer, samt bildekvaliteten på film

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •