LG 65, hvilket surroundanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65, hvilket surroundanlegg?

Hei. Er helt ny på forumet!

Eg lurer på å kjøpe meg LG 65LM620T 65" LED TV. Denne får eg til 16 lapper på expert. Har lest litt rundt på forumet, og flere virker til å være godt fornøyd med denne.

Selv er eg en komplett sportsidiot, og lurer på om dette er et like bra kjøp når den skal brukes til å se flere kamper (oftest fotball) ?

Også film sees det en del av!

Det eg også skal, er å kjøpe et surroundanlegg til. Her er eg mer grønn.. Eg trenger overhodet ikke noe vanvittig bra anlegg, men ønsker selvsagt å kjøpe noe skikkelig. Kjøper sjeldent den billigste varen, men når det gjelder surround ser eg ingen grunn til å kjøpe det dyreste heller.

Kraftig og bra lyd både under film og sport er en selvfølge. Eg håper også å koble anlegget trådløst til LG`en- (Er dette forresten mulig med denne TV`en?) Om ja, så ønsker eg altså et surroundanlegg hvor det er mulig.

Håper ikke dette ble for mye tekst.. Håper også noen er såpass hyggelig og kan gi meg noen gode råd på veien :-)

På forhånd tusen takk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med noen tanker..?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en VELDIG sterk følelse av at du burde kjøpe denne tven allerede i morgen eller på tirsdag på Expert

Når det gjelder surround anlegg, vil du ha noe som er så lite som mulig eller vil du ha noe med litt størrelse og som gir litt trøkk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Mr. Chill :-)

Ang. LG`en, tror du prisen vil stige på expert? Er det kanskje ikke lurt å ha enda mer is i magen? :P

Trenger absolutt ikke noe lite og diskrèt surroundanlegg, det kan gjerne være av bra størrelse, og bra trøkk Det eg mente var at eg ser ikke for meg å bruke veeldig mange tusenlapper på anlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LebronJ

Ang. LG`en, tror du prisen vil stige på expert? Er det kanskje ikke lurt å ha enda mer is i magen? :P

Trenger absolutt ikke noe lite og diskrèt surroundanlegg, det kan gjerne være av bra størrelse, og bra trøkk Det eg mente var at eg ser ikke for meg å bruke veeldig mange tusenlapper på anlegget!
    Det han mener er nok at du bør kjøpe den på Expert siden prisen deres er nå 13999,- (Gjelder kun onsdag)

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Det han mener er nok at du bør kjøpe den på Expert siden prisen deres er nå 13999,- (Gjelder kun onsdag)
    Litt jojo pris på denne tv'n i januar på Expert i Trondheim.
    19990,-
    14990,-
    15990,-
    ..og nå 13990,- på onsdag.

Løp å kjøp. Er den kanonbra tv i min øyne.

surround anlegg som har bra WAF faktor og spiller ganske bra, vil jeg anbefale: Kef KHT-3005SE 5.1 | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha :-) Det blir nok en tur på Experkt på onsdag ja!
    Ang. TV`en, blir det bra bilder til tross for "kun" 100 Hz?

Takk for innspill znork, men 10 lapper er mer enn eg hadde sett for meg. Hadde håper på å fått noe til rundt halvparten!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mente at du må vente til uken ja, Onsdag var det...Den TVen vil nok ikke bli billigere en den prisen som den har nå på onsdag nei, dette er gi bort pris.

KEF anlegget nevnt under er et veldig bra anlegg som har høy WAF. Ellers så jeg det lå et Dali Zensor på avtorget her, det spiller nok veldig bra til prisen, var et komplett 5.1 anlegg. Ser jo pent ut også, bare slenge på en receiver så er du i boks

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha :-) Det blir nok en tur på Experkt på onsdag ja!
    Ang. TV`en, blir det bra bilder til tross for "kun" 100 Hz?

Takk for innspill znork, men 10 lapper er mer enn eg hadde sett for meg. Hadde håper på å fått noe til rundt halvparten!
    Denne TVen er ikke det beste bildet du får tak i, det er en budsjett modell som har som formål og levere stort bilde til en rimelig penge. Men alt beror på hvor kresen du er fra før av. Sitter du nå med en 6 år gammel LCD så er det jo som natt og dag oppgradering. Sitter du med fjorårets toppmodell feks så blir det jo en nedgradering i bildet. Kan nok forekomme litt "hakkete" bilde på denne, spesielt du som skal se på fotball sendinger.

PS! Igjen så er det et STORT bilde, så fotball sendingene vil bli forbanna tøffe se på uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Det anlegget der skal virkelig vurderes :-)

Har en 46" LED fra Samsung (UE46B6050VW), så TV`en eg har nå er veldig bra, med nydelig bilde! Skal flytte til større bolig, og skal ha TV i to stuer, derfor kjøpe nytt.

Eg ønsker altså større skjerm, men er usikker på om eg blir skuffet over bildet på den nye, kontra den eg har?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Det anlegget der skal virkelig vurderes :-)

Har en 46" LED fra Samsung (UE46B6050VW), så TV`en eg har nå er veldig bra, med nydelig bilde! Skal flytte til større bolig, og skal ha TV i to stuer, derfor kjøpe nytt.

Eg ønsker altså større skjerm, men er usikker på om eg blir skuffet over bildet på den nye, kontra den eg har?
    ¨
    dra å titt på den, tror de har den utstilt på Expert på alnabru hvertfall. Ta med deg en USB stick med demo materiale får du testet bevegelse på den hvertfall. Sortnivået kan jeg konstatere med engang, det er ikke bra :P Men til vanlig bruk i en stue er det overkommelig for den gjennomsnittlige forbruker

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er eg en komplett sportsidiot, og lurer på om dette er et like bra kjøp når den skal brukes til å se flere kamper (oftest fotball) ?

Også film sees det en del av!

Det eg også skal, er å kjøpe et surroundanlegg til. Her er eg mer grønn.. Eg trenger overhodet ikke noe vanvittig bra anlegg, men ønsker selvsagt å kjøpe noe skikkelig. Kjøper sjeldent den billigste varen, men når det gjelder surround ser eg ingen grunn til å kjøpe det dyreste heller.
    Til bruken stusser jeg litt på valget av LCD, da plasma er passe overlegen på både sport og film

Mht til hjemmekinoanlegg til halvparten av 10k, har jo dette fra LG høstet mye ros

Dette fra Yamaha gjør nok også en hhv god jobb til prisen.

EDIT:
    Da kan kanskje disse også være aktuelle
    Yamaha + gulvstående

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar :-)

Det blir nok en tur på Expert i morgen og investere 14.000 på LG`en.

Når det gjelder Surround har eg litt å velge i her da, så får vente litt å se hva eg går for

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar :-)

Det blir nok en tur på Expert i morgen og investere 14.000 på LG`en.

Når det gjelder Surround har eg litt å velge i her da, så får vente litt å se hva eg går for
    Lykke til, du blir nok fornøyd med den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •