samsung es8005 + slørete bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung es8005 + slørete bilde

ja, jeg kjøpte denne i 46 " , og etter dette har det bare vært problemer, f.eks slørete bilde med massivt etterslep. kjøpte en ny hdmi kabel, men det hjalp ikke. denne er koblet til en 2012 modell viasat hd dekoder m parabol. stoort etterslep av hele bildet i forhold til lyd ved avspilling av blu- ray, jeg ble anbefalt å kjøpe en ny dyr hdmi-kabel for dette problemet, men det hjalp ingenting, dette går riktignok å justere, men det er forskjell fra film til film. i tilegg ser det ut til at rimelig mange av justeringene jeg prøver å kjøre forsvinner når tven blir slått av. så hva tror dere? er mitt tv en feilvare, eller er alle disse slik? før denne tven hadde jeg en 5000 kroners 42" phillips, men hadde aldrig noen problemer med den ( og alt det samme utstyret koplet til) har aldrig justert bilde på den engang.. så skuffelsen var stooor når jeg kjøpte min nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Det kan høres ut som tv står i utstillings modus hvis alle innstillinger nulles ut. Kjør instalasjon på nytt og velg Hjemmemodus. Prøv så å settte tvn til Spill eller FILM modus dette bør gi mindre etterslep. Juster på "Clear motion" til tilpasset og prøv deg fram fra 0 på begge. Slå av ALT i undermenyer. Sett tuner boks til 720P evt 1080i. Er desverre slik at LED-LCD ikke trenger å være bedre enn gammel LCD men de er tynnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har gitt opp

nå har jeg prøvd stort sett alle tenkelige oppsett på denne tven, men finner ikke noe god løsning. det ligger en del oppsett ute på nettet og de fleste er nå utprøvd, problemet er jo med mange av disse at bildet blir såpass blasst og fargesvakt at det nesten gjør vondt å se på det. etterslep fortsatt et problem, men det varierer endel imellom forskjellige oppsett. på blu-ray fikk jeg nesten til et OK bilde, dog uskarpt, og da med 250 ms lydforsinkelse(!) lydforsinkelsen ser dog ut til å gå litt opp og ned, og treffer dermed sjelden uansett. min foerløpige konklusjon er at denne ubrukelige tven ALDRIG vil bli bra, eller for den saks skjyld klare å hamle opp med en 2008 modell phillips lcd til 4999. finnes det noen der ute med et oppsett som fungerer, så skriv gjerne inn så jeg får prøve! på forhånd takk! til alle andre : ikke kjøp denne TVen !!!!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat denne modellen må det da være solgt tusenvis av rundt om i Norge og jeg har ikke fått inntrykk av at alle har problemene du beskriver. Kanskje det er noe feil med ditt apparat. Ta kontakt med butikken du kjøpte den fra.

Sitat Opprinnelig postet av jim-ande
    nå har jeg prøvd stort sett alle tenkelige oppsett på denne tven, men finner ikke noe god løsning. det ligger en del oppsett ute på nettet og de fleste er nå utprøvd, problemet er jo med mange av disse at bildet blir såpass blasst og fargesvakt at det nesten gjør vondt å se på det. etterslep fortsatt et problem, men det varierer endel imellom forskjellige oppsett. på blu-ray fikk jeg nesten til et OK bilde, dog uskarpt, og da med 250 ms lydforsinkelse(!) lydforsinkelsen ser dog ut til å gå litt opp og ned, og treffer dermed sjelden uansett. min foerløpige konklusjon er at denne ubrukelige tven ALDRIG vil bli bra, eller for den saks skjyld klare å hamle opp med en 2008 modell phillips lcd til 4999. finnes det noen der ute med et oppsett som fungerer, så skriv gjerne inn så jeg får prøve! på forhånd takk! til alle andre : ikke kjøp denne TVen !!!!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Akkurat denne modellen må det da være solgt tusenvis av rundt om i Norge og jeg har ikke fått inntrykk av at alle har problemene du beskriver. Kanskje det er noe feil med ditt apparat. Ta kontakt med butikken du kjøpte den fra.
    +1

Høres veldig ut som det er noe feil med TVen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tok den faktisk med ned igjen, men fikk beskjed om at de ikke fant noe galt, disse tvene var vist slik og det var en justeringssak. fikk ikke tilbake pengene pga dette, eller byttet det i et nytt tilsvarende. kunne til nød få 9000 for det hvis jeg byttet tven i et annet slag. dette er policyen hos expert.....

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert har da 30 dagers returett?