Samsung es7005 flimmer pc tilkoblet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung es7005 flimmer pc tilkoblet

Hei! Har kjøpt meg ny tv for et par dager siden. Den er med andre ord ikke helt "innkjørt" om dette skulle bety noe. Dette er en Samsung es7005.
    Tv'n har vært suveren, da det omtrent ikke er noen lyslekarsje eller clouding, etter å ha fått stilt på innstillingene til tv'n. Men igår, da jeg skulle koble til HDMI kabelen (Monster ultra high speed kabel) til pc'n for å teste hvordan det var å se film, opplever jeg en del horisontal flimmer, som beveger seg nedover skjermen.
    Har prøvd å skru av Motion Plus, dette ser ut til å virke noe, men er ikke helt fornøyd!

Noen som har opplevd det samme, og som evt. har en løsning på problemet?
    Det er KUN når pc er tilkoblet, at jeg opplever dette.

mvh
    Håvard

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hulkibulk
    Hei! Har kjøpt meg ny tv for et par dager siden. Den er med andre ord ikke helt "innkjørt" om dette skulle bety noe. Dette er en Samsung es7005.
    Tv'n har vært suveren, da det omtrent ikke er noen lyslekarsje eller clouding, etter å ha fått stilt på innstillingene til tv'n. Men igår, da jeg skulle koble til HDMI kabelen (Monster ultra high speed kabel) til pc'n for å teste hvordan det var å se film, opplever jeg en del horisontal flimmer, som beveger seg nedover skjermen.
    Har prøvd å skru av Motion Plus, dette ser ut til å virke noe, men er ikke helt fornøyd!

Noen som har opplevd det samme, og som evt. har en løsning på problemet?
    Det er KUN når pc er tilkoblet, at jeg opplever dette.

mvh
    Håvard
    Det høres ut som om det du beskriver er det som kalles tearing. Det kan være flere årsaker til dette, men den vanligste er at PC-en din er stilt inn på en annen oppdateringsfrekvens enn det TV-en forsøker å vise det i. Det som skjer er at du får en "splitt" på bildet fordi mismatchen i oppdateringsfrekvensen gjør at den begynner å tegne opp neste bilde for tidlig sånn at du ser en del av det forrige bildet og resten av skjermen blir det nye bildet. Litt krøkkete forklart, men jeg håper du forstod sånn halvveis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsto hva du mente ja vet du hvordan jeg kan finne ut hvilken frekvens tv'n/pc'n kjører på? Slik at jeg kunne fixet det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hulkibulk
    Ja, forsto hva du mente ja vet du hvordan jeg kan finne ut hvilken frekvens tv'n/pc'n kjører på? Slik at jeg kunne fixet det ?
    Prøv å få PC-en til å spytte ut 60Hz. Kjører du dette direkte mellom PC og TV eller har du en receiver i mellom? Hvis du har det, prøv å kjør det direkte for å se om det hjelper på situasjonen. Det kan være at en evt. receiver er med på å sabotere litt også. Hvis du setter oppløsninga til 60Hz, sjekk også at display nr. 2 (tv-en) også er satt til 60Hz i innstillingene i Windows.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut problemet! Jeg kjørte alt for mange programmer i windows. Var nok Pc'n som ikke klarte å overføre nok informasjon. Er ikke sikker på om det er det. Men slo av alle programmer igår, og fikk sett 2 hele filmer uten tegn til flimmer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •