Streaming vs Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streaming vs Blu-ray

Er det noen experter her som har erfaring med begge og kan si noe om kvalitetsforskjeller?

Jeg pensjonerte min 1.gen Samsung blu-ray spiller, å streamer i stede ukomprimerte blu-ray rips (rundt 50GB pr film) fra server igjennom Boxee Box.
    Den spiller av DTS-MA lydsignal (noen små hopp i lyden her og der som D-Link burde fikse)

vs

Budsjett Blu-ray opp mot Panasonic DMP-BDT500.

Koblet opp mot Panasonic TX-P65VT50Y, samt en Denon/Dali kombi for rundt 15000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder h.264-avspilling så er det en standard som skal følges av alle spillere som benytter det, sånn at det dekodede bildet er 100% likt uansett hvilken avspiller som benyttes. Evt. forskjeller i bildekvalitet går på post processing. Derfor tror jeg ikke de to alternativene du nevner vil gi nevneverdig store kvalitetsforskjeller, hvis noe overhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjørnK
    Den spiller av DTS-MA lydsignal (noen små hopp i lyden her og der som D-Link burde fikse)
    Burde, men kommer ikke til å gjøre. Nå som de har sluttet å selge Boxee Box og ikke vil komme med flere oppdateringer, kan man nok se langt etter fiks av denne buggen, dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil forum...

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Feil forum...
    ?

Feil kategori kanskje, men feil forum er vel å ta i...
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo strengt tatt ikke streaming i ordets nåværende forstand du snakker om, det du gjør er og avspille filmer på nettverket så ja, strengt tatt er det streaming på gang men i over meget korte distanser.

Men når vi snakker om 'streaming' nå så dreier det seg stort sett om spotify og netflix, altså over det store trege internettet, og ikke bare et lokalt nettverk.

Men kort sagt, bør ikke være store kvalitets forskjellen på blueray discer og de rippene du har, med mindre du har introdusert bugs under rippingen og ellers hikker i avspillerne (som forsåvidt ikke er helt usannsynlig).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.
    Jeg klarer ikke å se noen forskjell i forhold til min gamle bluray.

Jeg har heller ikke noen forhåpninger om at D-Link fikser den DTS-MA buggen, så det er også en grunn til at jeg vurderer å kjøpe meg en ny bluray eller en bedre mediastreamer (om det er noen?)

Beklager om dette var i feil forum/kategori, jeg skylder på at jeg er en nykomling

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjørnK
    Ok, takk for svar.
    Jeg klarer ikke å se noen forskjell i forhold til min gamle bluray.

Jeg har heller ikke noen forhåpninger om at D-Link fikser den DTS-MA buggen, så det er også en grunn til at jeg vurderer å kjøpe meg en ny bluray eller en bedre mediastreamer (om det er noen?)

Beklager om dette var i feil forum/kategori, jeg skylder på at jeg er en nykomling

Kategoriene her er ikke akkurat selvforklarende nei og mange spørsmål man kan ha faller ofte innom to eller flere kategorier.

Har vel ikke mer rett til og si det enn jeg gir meg sjøl men: Men velkommen :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •