Spørsmål rundt gjenskinn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål rundt gjenskinn

Har idag en eldre 32" Phillips som det langt om lenge er på tiden å kvitte sig med (AV budsjett har gått til stereo-lyd så langt). Har sett på LG 760/860, Panasonic WT50 og såvidt Samsung ES8005. Fellestrekket for alle disse, foruten LED, er at de har blanke overflater, så når jeg ser på disse i butikken reflektere de jo alt og alle...

Men hvor stort problem er dette i praksis? Har stue med vinduer langs hele veggen siden om tv/sofa, som vender mot sydvest, så der kommer inn en god del sol hele dagen. Jeg har liten lyst til å dra gardinene fram når det ska sees på tv (og dama enda mindre).

Ser at Phillips er en av de få nyere tv med matt skjerm (og hvilken skjerm ska man tro reviews!), men 18K føles akkurat utenfor budsjettet. Føler mig litt dum ved å spørre om dette, worstcase er det jo bare at returnere, men lurer likevel hvor stort problem dere opplever disse blanke TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut sony sine alternativer. Gjorde en stor sammenligning av de overnevnte og jeg hadde kjøpt eller skal gå for Sony hx855. Forholdsvis matt skjerm og det mest troverdige bilde i forhold til film og filmfølelse der du ikke direkte føler at du sitter på settet ved en filmavspilling eller i en Norge rundt sending evt dokumentar, men at du faktisk ser på en film og ikke innspillingen. Syns mange nyere tv-er er plaget med dette og har da lagt merke til at de har som regel blank skjerm. Dette irriterer meg i allefall og kunne aldri levd med en sånn tv. Det blir for virkelighetsnært og tar bort filmgleden. Ved vanlig tv er det vel ok, men syns Sonyen var best der og... Når jeg så på denne gikk det en håndballkamp med gul bane og røde og blå spillere og det var overhodet ikke noen fargeblødning eller etterslep men meget skarpt bilde og imponerende bilde.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort problem det kommer til å bli er vanskelig å svare på da det er veldig subjektiv. Mest sannsynlig avhenger det av hvor mye gjenskinn du har i dagens skjerm. Dersom det er vesentlig mer gjenskinn i en ny skjerm sammenlignet med den du har kan det raskt bli et irritasjonsmoment.

Husk at et matt panel ikke bare er for å skjerme sollys, det gir også bedre sortnivå ved å reflektere mindre lys fra evt lyse vegger i stuen når dere skal se på film.

Men det kan godt tenker du må ta for gardinene uansett dersom solen skinner rett på skjermen noen dager

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hang opp en Philips 7007 i dag på veggen, må innrømme at den hadde langt mer refleksjoner en jeg hadde forventet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halvmatt den så jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Halvmatt den så jepp.
    Men hvilke modeller er da helmatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanzo
    Men hvilke modeller er da helmatt?
    Såvitt jeg kan e-synse mig fram til er det kun philips 47PFL6907 samt noen av sharps 70"+ (tror jeg). Eller det er iaf de som bruker Moth Eye. Generellt syns jeg det ser kleint ut med matte skjermer på nyere modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så først nå denne tråden der 55PFL5527T nevnes.

Tror det heller mot å teste en blankere modell, duger det ikke får det bli anger-retten, eller dybdykk i madressen for Phillips 9707s...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •