Panasonic 2013. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan jo lese denne. Nå er det n-te gang jeg leser om ZT60 vs Pioneer KRP, og at ZT60 er en bedre skjerm:

Hands on with the Panasonic Viera ZT60 3D plasma TV | Digital Trends
    Jeg har sett bilder fra samme shootout, og det ser ut som ZT60 er like sort ja, men på bilder fra lysere scener (også eksempelet i artikkelen du linket til) er det også tydelig at kuroen er mye lysere, så det indikerer vel at kontrasten på kuroen fremdeles er mye bedre? Og i såfall er det der wow faktoren slutter for panasonic, i det øyeblikk du skrur på litt lys i rommet. Men for all del, jeg håper den er helt rå

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg har sett bilder fra samme shootout, og det ser ut som ZT60 er like sort ja, men på bilder fra lysere scener (også eksempelet i artikkelen du linket til) er det også tydelig at kuroen er mye lysere, så det indikerer vel at kontrasten på kuroen fremdeles er mye bedre? Og i såfall er det der wow faktoren slutter for panasonic, i det øyeblikk du skrur på litt lys i rommet. Men for all del, jeg håper den er helt rå
    Så skal ZT60 ha bedre farger og bedre shadow detail, i følge de som har sett den.

Uansett blir det bare tull å sammenligne med Kuro. Det blir som å sammenligne Boeing med Concorde. Den var den beste skjermen, kostet flesk men pga høy produksjonskostnad hadde ikke Kuro livets rett. Akkurat som Concorde.

Panasonic klarer selvfølgelig å lage en skjerm som er minst like bra eller bedre enn KRP. De har garantert teknologien og overtok tross alt alle patentene til Pioner Kuro. Men Panasonic vet også at de ikke bare kan produsere en skjerm, hur bra som helst, for hur mycket som helst. Folk vil nemlig ikke kjøpe en skjerm som koster 60.000. I hverfall ikke nok kunder til å få noe stor avkastning.

Det Panasonic trolig har fått til nå med ZT60, er å lage like godt eller bedre sortnivå, kanskje ikke like lyssterk som Kuro, men bedre farger, bedre prosessering og skarpere bilde, bedre shadow detail, bedre design, mindre refleksjoner i skjermen og den er i 3D OG den har Smart TV funksjoner av siste årgang. Og har skjermstørrelse på hele 60 tommer. Alt dette til en pris på rett under 40.000 kr; er vel intet mindre enn imponerende spør du meg. Hva kostet KRP-500 da den kom? 50.000? Den var kun 50", hadde ingen 3D eller smarte funksjoner.

KRP-600 kostet vel opp mot 60.000 da den kom og Pioneer gikk fortsatt i tap:roll: Panasonic tjener garantert penger på sin ZT60.

Kuro tror jeg nå endelig kan hvile i fred8)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...tror du kan være temmelig trygg på Per Johnnys målinger / inntrykk, J.Haugen, vi snakker en av landets fremste guruer her (hvis du kanskje ikke var klar over det...?). Antar han bruker Minolta-måleren sin?? Er samtidig enig i at det er mange parametre en må passe på når en måler, men samtidig som nevnt sikker på at PJ har gjort sitt beste for å ta høyde for nettopp det...
    Minolta er bra (koster også temmelig mye , men gang på gang opplever jeg her at det snakkes om målinger her på forumet og så er det åpenbart at ulike parametre ikke er tatt hensyn til. Å måle nøyaktig sortnivå når vi kommer ned på disse nivåene - ja da skal både utstyrsparken og teknikken være i orden for å unngå feilkilder. Men OK, om det meste er ivaretatt på en god måte, så er ingenting bedre enn det.

Ellers så tenkte jeg mest på den nye Panasonic ZT60 som et alternativ til Pioneer. Jeg er tilsynelatende en av de få (?) som hadde store problemer med dithering (samt uholdbart "buzz") på mine KRP-modeller fra Pioneer, som har gjort at Panasonic har fungert mye bedre for mitt vedkommende.

Det er i grunnen synd at så få har hatt muligheten (eller tatt seg muligheten) til å teste de profesjonelle variantene av Panasonic her på forumet, for de har sjelden alle de "barnesykdommene" som konsument-variantene og er på mange vis bedre for den som kun er opptatt av bildegjengivelsen.

Men dessverre; kvalitet koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så skal ZT60 ha bedre farger og bedre shadow detail, i følge de som har sett den.

Uansett blir det bare tull å sammenligne med Kuro. Det blir som å sammenligne Boeing med Concorde. Den var den beste skjermen, kostet flesk men pga høy produksjonskostnad hadde ikke Kuro livets rett. Akkurat som Concorde.

Panasonic klarer selvfølgelig å lage en skjerm som er minst like bra eller bedre enn KRP. De har garantert teknologien og overtok tross alt alle patentene til Pioner Kuro. Men Panasonic vet også at de ikke bare kan produsere en skjerm, hur bra som helst, for hur mycket som helst. Folk vil nemlig ikke kjøpe en skjerm som koster 60.000. I hverfall ikke nok kunder til å få noe stor avkastning.

Det Panasonic trolig har fått til nå med ZT60, er å lage like godt eller bedre sortnivå, kanskje ikke like lyssterk som Kuro, men bedre farger, bedre prosessering og skarpere bilde, bedre shadow detail, bedre design, mindre refleksjoner i skjermen og den er i 3D OG den har Smart TV funksjoner av siste årgang. Og har skjermstørrelse på hele 60 tommer. Alt dette til en pris på rett under 40.000 kr; er vel intet mindre enn imponerende spør du meg. Hva kostet KRP-500 da den kom? 50.000? Den var kun 50", hadde ingen 3D eller smarte funksjoner.

KRP-600 kostet vel opp mot 60.000 da den kom og Pioneer gikk fortsatt i tap:roll: Panasonic tjener garantert penger på sin ZT60.

Kuro tror jeg nå endelig kan hvile i fred8)
    +1
    I stor enighet og tro syns jeg dette var lettfattende å greit oppsummert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selv om dette er Panasonic 2013-tråd, må jeg jo bare dele nyheten. Jeg er i kveld eier av en helt ny Panasonic VT50 Har ikke fått satt den opp enda, da kona ikke er hjemme fra kveldsvakt. Som jeg gleder meg til å ta ned min gamle Samsung C7705 og sette den i tv-stua i kjelleren. Jeg synes jo at C7705 er en knall-skjerm, og har blitt veldig glad i den. Men så tenker jeg på at da C7705 kom, så kom også VT20. VT20 vant en knepen seier den gang. Så jeg regner med at hoppet opp til VT50 blir merkbart. Har kun sett VT50 på Hifi-Klubben satt opp ved siden av Samsung E8005 LED, og VT50 knuste den på alt.

Om bare kona kommer hjem 8) snart....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker som en superTV, noen som har den?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flatpanels.dk har testest ST60

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzz

Jeg måtte returnere ST50 og VT50 pga. støy og blir skuffa over å lese at Panasonic ennå ikke har fått bukt med buzzinga.

Det er uforståelig at man stadig snakker om buzz på lavt tv-volum: "Desværre hørte vi stadig buzzing: altså en let summende, elektrisk lyd fra bagsiden af tv’et. Vi kunne høre det i et helt stille rum og fra en afstand på 1-2 meter, såfremt tv’ets lydstyrke var helt i bund."

Ingen TV-program eller filmer har konstant lyd. Du kan derfor skru volumet så høyt du bare vil, og buzzinga vil likevel bli demaskert med ujevne mellomrom.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har skaffet seg ZT60 modellen enda? Ser det går for 40 laken på hfk. Rart at de ikke gadd å lage flere størrelser. Burde ha hatt en 70-75" i tillegg til 60" syns jeg :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Noen som har skaffet seg ZT60 modellen enda? Ser det går for 40 laken på hfk. Rart at de ikke gadd å lage flere størrelser. Burde ha hatt en 70-75" i tillegg til 60" syns jeg :P
    Har ikke kommet enda. Den ligger inne i systemet og kan forhåndsbestilles hos Elkjøp for 34990,-.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av et lineup panasonic har i år må jeg si!

Til og med bunnmodellen x60 får bra reviews med excellent på kontrast, sort nivå, fargegjengivelse både ut av esken og ferfig kalibrert.

Panasonic TX-P42X60B Test Results | AVForums.com - UK Online

0.03cd/m2 sort nivå OG Den klarer 120cd/m2 lysstyrke som er e sjeldent syn hos budsjett plasma.

Husker når 3000:1 ansi kontrast var state of the art.. nå er det bunnpris produkt

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Elkjøp "VT60 er Panasonics flaggskip i årets nye TV-range. Tar ett skritt videre fra fjorårets kritikerroste VT50-serien. Gled deg"

Er det ikke ZT60 som er flaggskipet? Har enda et par mnd før TV skal byttes, men er vel lite annet i 60+ å vente på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var ZT-en også reviewet... ser ut til at kuro-en er slått også på sortnivå denne gangen skal man tro avforums

Panasonic TX-P60ZT65B 3D Plasma Television Review | AVForums.com - UK Online

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk F for det, då er den bestilt når eg våkner imorgen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Og da var ZT-en også reviewet... ser ut til at kuro-en er slått også på sortnivå denne gangen skal man tro avforums

Panasonic TX-P60ZT65B 3D Plasma Television Review | AVForums.com - UK Online
    Wow!!! 0,001 cd/m2

Får bare begynne å spare da. Men klarer meg litt nå som jeg akkurat har fått VT50. Men ZT60 skal på veggen en dag, ja. Misunner alle som kan bestille en ZT60 her inne
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast på 94 000 : 1 er helt mind blowing!!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker noe inni svarte helv. bra men det som jeg ikke liker er prisen på denne herligheten, men må nok ha VT50 litt til ser det ut som om jeg ikke vinner i lotto med tiden. Det er lov å drømme så endelig ble kuroen banket på sortnivå, det skal vel ganske godt opp i pris før man klarer å få en like god LED.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var ZT-en også reviewet... ser ut til at kuro-en er slått også på sortnivå denne gangen skal man tro avforums. Panasonic TX-P60ZT65B 3D Plasma Television Review | AVForums.com - UK Online
    Søren, det ble dyr lesning

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette virker noe inni svarte helv. bra men det som jeg ikke liker er prisen på denne herligheten, men må nok ha VT50 litt til ser det ut som om jeg ikke vinner i lotto med tiden. Det er lov å drømme så endelig ble kuroen banket på sortnivå, det skal vel ganske godt opp i pris før man klarer å få en like god LED.
    Det er ingen led tver som er på dette nivået uansett pris. Tror heller ikke at kommer til å klare å lage en så bra som ZT60. OLED tar nok over før det er mulig

Prisen er vel ikke for ille med tanke på at panasonic flaggskip har nesten alltid kostet 35+ lapper ny.

Spørsmålet er hvor fort prisen synker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avventer flere reviews, men en slik omtale får kortet til å krible! Hvis ZT har helt jevn uniformitet, lite synlig dithering i nær-sort og den oppgitte kontrasten bekreftes av flere testere skal man ikke se bort fra at det blir et kjøp down the line. Da bør prisen ha gått ned og eiere nevnt eventuelle baksider med panelet.
    En ting er jeg dog sikker på, betaler ikke 35 tusen for å høre på buzz.

Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •