Panasonic 2013. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 31 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Panasonic har vel gjort det på en intelligent logisk sett, de har forbedret seg gradvis år etter år og gjort at folk har en grunn til å kjøpe ny.

Pioneer gjorde det vanskelig for seg sjøl når de teoretisk sett makset Plasma potensialet allerede i 2008, 3D og smart funksjoner var vel knapt noe som noen brydde seg om på den tiden, så de skjønte vel at bildekvaliteten var vel så god som den kunne bli og at det var ingen vei videre.

De skulle gjort som Panasonic og gitt ut forbedringene gradvis istedenfor en revolusjon hver gang.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Har jeg missforstått eller er det faktisk slik at vt50 og årets vt60 er DÅRLIGERE på sortnivå enn pioneer kuro? som begynner å bli en gammel tv nå..

Er du sjokkert ?

Jeg hadde aldri forventet at VT60 skulle ta igjen en Pioneer Kuro. Den nye ZT60 derimot virker som noe HELT spesielt. Håper den klarer 6500K/0.001 sort og 120cd/m2 lys uten problemer :P

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke panasonic eller samsung som uttalte i fjor at de kunne produsere tver med kuro-sortnivå, men at det var for dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Panasonic fant en måte å gjøre det på hvis ZT60 overbeviser i test. Men om det er 0.004/0.003 er jo egentlig revnende likegyldig, sålenge det er tilsvarende så er eg happy, hvis det er bedre så er jo det helt supert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de har sagt var vel at det var for dyrt å bruke kuro-teknologien. De har vel derfor funnet andre veier, ville jeg gjette

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er sikkert er at ZT60 ikke har noe luftlag mellom panelet og frontglasset slik Kuro også hadde. Jeg har også bestil meg en ZT60 og regner med at den fort blir watts referane om de inntrykkene vi fikk i nice er like åpenbare hjemme.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er du sjokkert ?

Jeg hadde aldri forventet at VT60 skulle ta igjen en Pioneer Kuro. Den nye ZT60 derimot virker som noe HELT spesielt. Håper den klarer 6500K/0.001 sort og 120cd/m2 lys uten problemer :P

He he, vel, igrunn ikke sjokkert, men kan alt for lite om emne til å uttale meg om hvor vanskelig det faktisk er å få til sortnivå uten å miste masse detaljer.
    Man kan vel egentlig konkludere med at pioneer på en måte skjemte seg loddrett ut med å lage kuroen som var way byond andre paneler og er det delvis ennå. Di skulle heller melket slik som andre produsenter gjør.

Sitter her uten tv i loftstua å grubler fælt hva man skulle gå for. Hadde jo ikke lyst å lete etter en gammel kuro heller. Ha ha. No offence men.. det blir nok en panasonic 65, ett eller annet.. :P

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hsr lest CNET sin review?
    De gs ST60 en full 5 stjerners score. Så vidt jeg vet er det første produktet som har fått 5/5 i alle de 10++ årene cnet har vært på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Noen som hsr lest CNET sin review?
    De gs ST60 en full 5 stjerners score. Så vidt jeg vet er det første produktet som har fått 5/5 i alle de 10++ årene cnet har vært på nettet.
    Ikke sett, men høres veldig lovende ut

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte akkurat en ST60 og en 5090. De hadde sortnivå på henholdsvis 0,015 og 0,002. Ansi kontrast var 5900:1 på ST50 og 28000:1 på 5090. På 5090 kunne jeg nok ha økt en del på, fordi kontrast-settingen var kun satt til 20.
    Jeg håper virkelig at du har måleinstrument ala Klein K-10, for ellers er det veldig vanskelig å måle så mørke partier rimelig nøyaktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg håper virkelig at du har måleinstrument ala Klein K-10, for ellers er det veldig vanskelig å måle så mørke partier rimelig nøyaktig.
    Jeg kommenterte alt det selv, pluss at det var skrivefeil at det var ST60, det var en ST50. Det er en gjennsgjerning at å måle nede på det nivået er problematisk uansett hvilke utstyr du bruker.

Jeg har flere instrumenter, og begge bekrefter forskjellen mellom Pioneer 5090 og ST50 på sortnivå.

Beklager at jeg la fram disse amatørmålingene, er dessverre bare en interessert amatør-selv-kalibratør.

Blir bare en ivrig forumleser iframtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flere instrumenter, og begge bekrefter forskjellen mellom Pioneer 5090 og ST50 på sortnivå.
    Problemet er bare det at du kan få meget godt sortnivå på Pioneer når du setter kontrasten så lavt som 20 (fremfor ca. 36-40 for å oppnå en luminance på 80 cd/m2). Om du så sammenlikner med en Panasonic med et høyere lysutbytte, så blir det feil.

Det blir egentlig som å sammenlikne en JVC prosjektor med en fra Sony: JVC har tradisjonelt gitt et dypere sort enn Sony, men kan ikke matche Sony i de lyse partiene av bildet. Betyr det at JVC er "best"? Nei, men de som har "batcave"-omgivelser kan godt velge JVC, mens de som vil ha større lystrykk, velger Sony.

Ansi-kontrast med det berømmelige sjakkbrettet er dog en bra målestokk for å måle det reelle kontrasttrykket.

Det setter store krav til måleutstyret, god lyskontroll i lokalet og riktig teknikk for å klare å gjøre slike sammenlikninger riktige.

Beklager at jeg la fram disse amatørmålingene, er dessverre bare en interessert amatør-selv-kalibratør.

Blir bare en ivrig forumleser iframtiden.
    Hehe. Det er bare flott at du fortsetter med målinger, men litt nøkternhet i tolkningen av resultatene er alltid bra.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som har sett VT60 (55") enda og som kan dele litt førsteinntrykk??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 55" VT60 i butikk. Virker litt lyssvak i alle modus unkludert THX bright room. Ikke så rart i butikk kanskje med mye lys og LCD skjermer over alt, men uansett, hadde håpet på litt mer guffe i år. Designen er litt skuffende, veldig lik fjordåret, og begynner allerede å føles ut på dato desverre synes jeg. Bilde så behagelig naturlig og bra ut, ut i fra det lille man kan si etter et besøk hos elkjøp. Fikk et bildemessig bedre førsteinntrykk av denne, enn da jeg så vt50 for første gang.

De kjørte noe materiale i 2.35:1 og noe som forundret meg litt er at uansett hvilken bilde modus jeg valgte, var de sorte stripene over og under bildet ikke veldig mørke. Ser det veldig godt når man sammenlikner den sorte kanten rundt TVen med de svarte stripene over og under bildet. WT60 som sto ved siden av derimot, var svart som blekk og minner mer om min Kuro, men mulig at dette har noe med lyset i rommet å gjøre?

Edit: Jeg spurte forrresten om de hadde fått inn de nye Samsung Plasma TV´ne, og svaret var: "Det lager´em ikke." Nei vel.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror du kan være temmelig trygg på Per Johnnys målinger / inntrykk, J.Haugen, vi snakker en av landets fremste guruer her (hvis du kanskje ikke var klar over det...?). Antar han bruker Minolta-måleren sin?? Er samtidig enig i at det er mange parametre en må passe på når en måler, men samtidig som nevnt sikker på at PJ har gjort sitt beste for å ta høyde for nettopp det...

Det er liten tvil om at Kuro ligger milevis foran alt JEG har sett av Panasonic også, både på absolutt sort, men spesielt kanskje ANSI. Kuroene er jo helt ekstreme i så måte. Har ikke målt dette selv på leeeenge, men husker jo helt avsindige målinger fra Kuro-TVene selv flere generasjoner før de kappet produksjonen.

Uansett er vel da igjen kanskje mitt innspill her at Kuroene er game over, borte vekk, med da unntak av et begrenset bruktmarket - og dermed mer noe å grine enn å glede seg over....

Har ikke sett de siste Panasonicene (VT60), men må jo si at jeg etter lovord gang etter gang og generasjon etter generasjon fra alt fra kjennere til magasiner og brukere har blitt veeeeldig skuffet i praksis. På ingen måte dårlige TVer, fint fargebalanse - bra med lysutbytte - men langt langt unna den inky black Kuro sortnivået som jo gjør seg veldig godt til film en mørk vinterskveld. ANSI-kontrasten på Kuroene er også veldig imponerende, noe som jo også gir bildegjengivelsen derfra en veldig spesiell punch i mellomlyse scener. På topp, altså i de helt lyseste scenene, vil jeg imidlertid si at Kuro - også på siste generasjon - sliter med stabilitet i hvitt. Dette synes jeg til dels de nye Panasonicene kanskje har blitt litt bedre på, men fremdeles ikke like gode som LED-TVene som jo har fordelen av nettopp LED/bakbelysningen (og da selvsagt også da ALLE ulempene)...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...tror du kan være temmelig trygg på Per Johnnys målinger / inntrykk, J.Haugen, vi snakker en av landets fremste guruer her (hvis du kanskje ikke var klar over det...?). Antar han bruker Minolta-måleren sin?? Er samtidig enig i at det er mange parametre en må passe på når en måler, men samtidig som nevnt sikker på at PJ har gjort sitt beste for å ta høyde for nettopp det...

Det er liten tvil om at Kuro ligger milevis foran alt JEG har sett av Panasonic også, både på absolutt sort, men spesielt kanskje ANSI. Kuroene er jo helt ekstreme i så måte. Har ikke målt dette selv på leeeenge, men husker jo helt avsindige målinger fra Kuro-TVene selv flere generasjoner før de kappet produksjonen.

Uansett er vel da igjen kanskje mitt innspill her at Kuroene er game over, borte vekk, med da unntak av et begrenset bruktmarket - og dermed mer noe å grine enn å glede seg over....

Har ikke sett de siste Panasonicene (VT60), men må jo si at jeg etter lovord gang etter gang og generasjon etter generasjon fra alt fra kjennere til magasiner og brukere har blitt veeeeldig skuffet i praksis. På ingen måte dårlige TVer, fint fargebalanse - bra med lysutbytte - men langt langt unna den inky black Kuro sortnivået som jo gjør seg veldig godt til film en mørk vinterskveld. ANSI-kontrasten på Kuroene er også veldig imponerende, noe som jo også gir bildegjengivelsen derfra en veldig spesiell punch i mellomlyse scener. På topp, altså i de helt lyseste scenene, vil jeg imidlertid si at Kuro - også på siste generasjon - sliter med stabilitet i hvitt. Dette synes jeg til dels de nye Panasonicene kanskje har blitt litt bedre på, men fremdeles ikke like gode som LED-TVene som jo har fordelen av nettopp LED/bakbelysningen (og da selvsagt også da ALLE ulempene)...
    Jeg håper at ZT60 blir noe helt nytt, men jeg føler på meg at hvis panasonic kunne klare å lage noe som minner om kuroen, så hadde vi sett den for lengst. Samsungs nye plasma, derimot, virker spennende siden de tross alt (ut i fra hva jeg har lest), har bygget en helt ny tv fra grunnen av og har lysstyrken på plass. Hvis "opplevd" sortnivå og kontrast er veldig imponerende som mange påstår, så tror jeg denne kan være vel så interessant som panasonics nye line up. Panasonic sine plasma måler jo nå vistnok like sort som kuro (eller nærme nok til at man ikke skal kunne se forskjell), men bildet oppleves ikke i nærheten like bra i mine øyne. Men jeg tar forbehold om at jeg kun har sett panasonicene i diverse butikker (et utall ganger) og at det muligens gir feil inntrykk. Skal bli spennede å se hvordan Samsungen fremstår side om side med VT60/ZT60. Jeg kjøper ikke en ny TV til 30-35K uten at wow faktoren er på plass.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor: du nevne litt lengre opp at VT60 ikke hadde så bra sortnivå, men at WT60 hadde Kuro-sort (i butikken). WT60 bruker IPS-panel og med en helt spesiell anti-refleks overflate. Det gjør at sortnivået ser helt fantastisk ut med mye lys i rommet. Demp lyset eller slå det helt av, så ser du fort at det ikke er sort i det hele tatt. Prøv feks med en iPad3, som også har IPS. Du får samme effekten.

Samsung F8500 er testet allerede hos et annet engelsk forum, og der var det ikke bare kalibreringstallene som skilte den fra sortnivået til VT60. VT60 var helt klart bedre enn F8500 på sort, og dette skulle være enkelt å se.

VT60 kan se ut til å være en stor forbedring ift VT50 dersom man skal tro testen til det engelske forumet. Det er mye som er forbedret, ikke bare sortnivået.

ZT60 er jo satt opp ved siden av en KRP-600, da Panasonic hadde sin demo. ZT60 var like sort. Men den blir for dyr for meg, og jeg tror at VT60 holder lenge for min kresenhet.

Så får man vente på OLED. Bare de ikke glemmer OLED, nå, og alt og alle bare satser på LCD LED i 4K! For det hadde jo vært trist. Gi oss 55"-60" OLED i 4K...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo lese denne. Nå er det n-te gang jeg leser om ZT60 vs Pioneer KRP, og at ZT60 er en bedre skjerm:

Hands on with the Panasonic Viera ZT60 3D plasma TV | Digital Trends
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Monitor: du nevne litt lengre opp at VT60 ikke hadde så bra sortnivå, men at WT60 hadde Kuro-sort (i butikken). WT60 bruker IPS-panel og med en helt spesiell anti-refleks overflate. Det gjør at sortnivået ser helt fantastisk ut med mye lys i rommet. Demp lyset eller slå det helt av, så ser du fort at det ikke er sort i det hele tatt. Prøv feks med en iPad3, som også har IPS. Du får samme effekten.
    Veldig interessant. Gjorde en test nå med imac 27" som også har ips panel, og det er som du sier, ekstremt bra med lyset på, dårlig i et helt mørkt rom

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0