Panasonic 2013. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 31 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg er ingen ekspert på kalibrering, og etter og ha lest testen av VT60 lurer jeg på noe...

"We get a more revealing idea intra-scene contrast performance using a checkerboard pattern and the VT65 behaved interestingly here and slightly differently to the GT60 we covered recently. With Contrast and Panel Luminance set as per the 120 cd/m2 window measurement, the VT65 returned an average peak White of just under 72 cd/m2, compared to the GT60’s numbers which were in the 90’s. The difference in panel size, and therefore energy consumption, could well be a contributory factor but let’s not underestimate an ANSI figure of 11,300:1"

Betyr ikke dette at GT60 har bedre sortnivå/kontrast enn VT60 i praktisk sammenheng? Hvordan er disse resultatene i forhold til KURO? Håper ikke det er nødvendig med disse skjermene å sitte i et mørkt rom, for å få nok brightness og samtidig oppnå nær KURO sortnivå..?
    Jeg målte akkurat en ST60 og en 5090. De hadde sortnivå på henholdsvis 0,015 og 0,002. Ansi kontrast var 5900:1 på ST50 og 28000:1 på 5090. På 5090 kunne jeg nok ha økt en del på, fordi kontrast-settingen var kun satt til 20.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg målte akkurat en ST60 og en 5090. De hadde sortnivå på henholdsvis 0,015 og 0,002. Ansi kontrast var 5900:1 på ST60 og 28000:1 på 5090. På 5090 kunne jeg nok ha økt en del på, fordi kontrast-settingen var kun satt til 20.
    Interessant. Det høres ut som natt og dag i forskjell. Er det stor synlig forskjell når du ser dem side om side?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å beskrive forskjellen på sort, Kuroen glemmer du å slå av når du går ut av rommet siden den ser ut som den er slått av på en totalt sort skjerm, en VT50 f.eks gjør man det ikkje.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte akkurat en ST60 og en 5090. De hadde sortnivå på henholdsvis 0,015 og 0,002. Ansi kontrast var 5900:1 på ST50 og 28000:1 på 5090. På 5090 kunne jeg nok ha økt en del på, fordi kontrast-settingen var kun satt til 20.
    Hvordan er målingene gjort? ST60 er jo allerede målt til mye lavere enn det av testere, og ST50 hadde jo også et lavere sortnivå. Kontrasttallene dine virker voldsomme, men dersom du hadde fått samme målinger som testere (0,009 for ST50 og 0,005 eller rundt der for ST60) ville de jo blitt flere ganger bedre på ST-en også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvordan er målingene gjort? ST60 er jo allerede målt til mye lavere enn det av testere, og ST50 hadde jo også et lavere sortnivå. Kontrasttallene dine virker voldsomme, men dersom du hadde fått samme målinger som testere (0,009 for ST50 og 0,005 eller rundt der for ST60) ville de jo blitt flere ganger bedre på ST-en også.
    Redigerte akkurat innlegget mitt. Målte selvsagt ST50 og IKKE ST60. Skrivefeil fra min side.

Kontrastmålinger skal man alltid ta med utrolig skepsis, mange forhold som spiller inn. Men mine er tatt med samme instrument, så det bør si en del om forskjellen mellom ST50 og 5090.

Måler jeg bruker er sertifisert for nøyaktighet ned til 0,003 cd/m2, så tallene for 5090 er usikre, men garantert mye større enn ST50.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigerte akkurat innlegget mitt. Målte selvsagt ST50 og IKKE ST60. Skrivefeil fra min side.

Kontrastmålinger skal man alltid ta med utrolig skepsis, mange forhold som spiller inn. Men mine er tatt med samme instrument, så det bør si en del om forskjellen mellom ST50 og 5090.

Måler jeg bruker er sertifisert for nøyaktighet ned til 0,003 cd/m2, så tallene for 5090 er usikre, men garantert mye større enn ST50.
    Hvor mange timer har ST50-en din på samvittigheten? Det høres nesten ut som om de ikke er kvitt rising blacks enda hvis du målte den til 0,015.. det er jo litt høyere enn 0,009 som andre har målt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Er faktisk rundt 0.01 på checkerboard testen, mener du skrev det i en eller annen post for en stund siden SLC, så eg måtte faktisk sjekke det for sikkerhets skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Er faktisk rundt 0.01 på checkerboard testen, mener du skrev det i en eller annen post for en stund siden SLC, så eg måtte faktisk sjekke det for sikkerhets skyld.
    0,009 og 0,01 er vel så og si det samme det er i alle fall noe lavere enn 0,015.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har ST50-en din på samvittigheten? Det høres nesten ut som om de ikke er kvitt rising blacks enda hvis du målte den til 0,015.. det er jo litt høyere enn 0,009 som andre har målt...
    Hvor mange timer må den kjøres før det forsvinner?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0,009 og 0,01 er vel så og si det samme det er i alle fall noe lavere enn 0,015.
    Tror vi kanskje prater litt forbi hverandre også. Jeg målte ansi-kontrast, altså med checkerboard-testmønster.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi kanskje prater litt forbi hverandre også. Jeg målte ansi-kontrast, altså med checkerboard-testmønster.
    Som JernetTZ nevnte så var den vel målt til 0,01 med checkerboard-mønster, men kunne du forsøkt å ta en måling på sort skjerm også bare for å sett forskjellen?

Hvis rising blacks inntreffer aner jeg ikke når det gjør det på 50-serien, men på 30-serien begynte det vel å kicke inn etter et par tusen timer, tror jeg. Og på 20-serien allerede etter rundt 1000 timer.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig 65Vt60 på plass i stua Måtte bruke en 50 tommer en ukes tid, og det var krise når man er blitt vant til de ekstra 15 tommene
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Da er ZT60 bestilt hos elkjøp for 34.990,- med levering 28 mai. Det blir fett
    Der tror jeg du får en rå TV :-) Sikler på den selv etter å ha brukt et år med en av de billigste 60" i 2012 fra LG.

LG, som jeg ikke hadde mye tro på, gir overraskende bra bilder på Blu-ray og på lyse filmer. Utmerket til PS3 spill også. Den sliter litt i mørke scener / DVD-kvalitet - her blir det litt grått. Savner mer detaljer og dybde i mørke scener som altid blir litt for grå. Kan kanskje ikke vente annet av en TV til så god pris...

Men, Alt i alt liker jeg bilde langt bedre enn på min 52" Sony LCD totalt sett.

Den ble kjøpt inn for å være kino-tv i 12 mnd (leid hus) og skal byttes ut når jeg vet om det plass videre. Håper Panasonicen ZT60 er uten trøbbel og at du holder oss oppdatert :-)

(ps. LG 60" er da til salgs i løpet av Juni til hggelig pris, legger den ut rett sted på AVForum når det nærmer seg :-))

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg missforstått eller er det faktisk slik at vt50 og årets vt60 er DÅRLIGERE på sortnivå enn pioneer kuro? som begynner å bli en gammel tv nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og derfor venter eg på en ZT60 test sånn at eg kan velge om det blir 5 tommer mer med VT60, eller om det blir 5 tommer mindre med nesten tilsvarende, tilsvarende eller bedre sortnivå med ZT60 enn Pioneer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Har jeg missforstått eller er det faktisk slik at vt50 og årets vt60 er DÅRLIGERE på sortnivå enn pioneer kuro? som begynner å bli en gammel tv nå..
    Panasonic VT50: 0,009 cd/m2
    Panasonic VT60: 0,005 cd/m2 (jeg tror vi ser lavere tall etter hvert)
    Pioneer KRP: 0,002 cd/m2
    Pioneer LX5090: 0,003 cd/m2
    ZT60:??

Her er vel sortnivået, slik jeg har skjønt det, så lavt at man knapt ser forskjell. I tillegg skal man ta slike tall med en klype salt, tror jeg. Skal man få et korrekt måleresultat må man i det minste bruke det samme måleapparatet, i det samme rommet og med skjermene ved siden av hverandre. Hvis ikke blir det fort andre variabler. Å plukke ett tall her og ett annet tall fra en annen test, blir ikke rettferdig.

Slik som f.eks Avsforum i UK, som nylig testet en Panasonic GT60 til 0,002 cd/m2. Og her illustreres hvor "kilent" slike målinger blir på dette nivået. Og kom med en presisering:

Update: We originally ran the P50GT60 in for 30 hours before taking the measurements and as you can see on the ANSI chart above, there were variations in the levels of the black squares. Now that we have put over 100 hours on the P50GT60, in the interests of completeness, we ran the black level measurement again. After a longer period of run-in we found that the panel had settled into a consistent black level of 0.004 cd/m2, which remains one of the lowest measurements we have recorded.

Jeg tipper nå at Panasonic VT60 har overgått Pioneer i den totale bildeopplevelsen. Kanskje ikke på absolutt sort, men de er så close at kun et Klein K10 ser forskjellen. Den vil oppleves som lik på sortnivå, men vil ha andre bedre kvaliteter i tillegg.

ZT60 tror jeg overgår KRP på sortnivå, men i tillegg på alle andre punkter.

For måles de aldrende Pioneer Kuro-skjermene i dag, så er det ikke sikkert at sortnivået står seg like bra som for 4-7 år siden...

Tipper jeg, da
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje lenge siden D-nice målte sin Kuro og den er fremdeles 0.00002fl med en liten tweak som då igjen er 0.000685252 cd/m2. Men igjen, er vel kun han som har det sortnivået pga tweaken han har implementert.

No anser eg Kuroen som slått hvis ZT60 måles stabilt under 0.002 siden fjuskemetoder ikkje teller som standard.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Ikkje lenge siden D-nice målte sin Kuro og den er fremdeles 0.00002fl med en liten tweak som då igjen er 0.000685252 cd/m2. Men igjen, er vel kun han som har det sortnivået pga tweaken han har implementert.

No anser eg Kuroen som slått hvis ZT60 måles stabilt under 0.002 siden fjuskemetoder ikkje teller som standard.
    D-nice er vel en liten magiker:wink: Men tror mange skal slite med slike tall. Men for meg er det uansett totalbildet som teller. I tillegg til en alle Smart-funksjonene og 3D.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at da pioneer valgte å legge ned tv-produksjonen så kjøpte panasonic 100 ingeniører av pioneer. Mulig det er mye patenter ute å går her som man ikke vet om, men syns det er litt rart at di i det hele tatt utviklet en så bra tv for så lenge siden da produsenter fortsatt kniver om å slå den. Om vt60/zt60 havner likt/slår den på sort nivå, så burde dem jo slå kuroen på alle andre områder. Kan jo ikke tenke annet..

Side 7 av 31 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •