Panasonic 2013. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 31 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er ZT60 bestilt hos elkjøp for 34.990,- med levering 28 mai. Det blir fett

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Da er ZT60 bestilt hos elkjøp for 34.990,- med levering 28 mai. Det blir fett
    Misunner deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen betenkeligeter med at SmartTVene har innebygget kamera og mikrofon, som ikke engang kan deaktiveres...
    OVERVÅKINGSUTSTYR.

Verizon's Creepy Idea to Spy on TV Viewers | Privacy Monitoring Devices | LiveScience

Government, Industry To Use Computer Microphones To Spy On 150 Million Americans

» Verizon Follows Google In Turning Phones & TV’s Into Wiretaps Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind!

» Samsung TVs Can Be Hacked to Spy on Viewers Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind!

Får håpe at når Lyd og Bilde tester denne type TVer, at de også tester hvor lett det er å hacke de. Hvordan Tven overvåker deg osv...
    Om det er mulig å bygge inn bryter på Kamera og mikrofon, om Tven fortsatt vil virke om en bryter kontakten til kameraet og mikrofonen, enten med brytere eller ved å klippe kablene...
    Å sette potensielt overvåkingsutstyr inn i stua er helt uaktuelt for min del.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER dette siste år Panasonic leverer Plasma ?

Syns jeg så noe om at de skulle kutte ut plasma i 2014. ???

Lest og hørt de skulle redusere sin plasma produksjon, men ikke kutte den helt ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    ER dette siste år Panasonic leverer Plasma ?

Syns jeg så noe om at de skulle kutte ut plasma i 2014. ???

Lest og hørt de skulle redusere sin plasma produksjon, men ikke kutte den helt ut.
    Man kan aldri vite sikkert i et marked som dette. Holdningen så langt er at R&D er avsluttet (altså, de slutter å videreutviklet panelene), men de skal fortsatt produsere i hvert fall ut i 2014. Det vil bare bli minimale forskjeller mellom 2013 og 2014-modellene.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch80
    Er det ingen som har noen betenkeligeter med at SmartTVene har innebygget kamera og mikrofon, som ikke engang kan deaktiveres...
    OVERVÅKINGSUTSTYR.

Verizon's Creepy Idea to Spy on TV Viewers | Privacy Monitoring Devices | LiveScience

Government, Industry To Use Computer Microphones To Spy On 150 Million Americans

» Verizon Follows Google In Turning Phones & TV’s Into Wiretaps Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind!

» Samsung TVs Can Be Hacked to Spy on Viewers Alex Jones' Infowars: There's a war on for your mind!

Får håpe at når Lyd og Bilde tester denne type TVer, at de også tester hvor lett det er å hacke de. Hvordan Tven overvåker deg osv...
    Om det er mulig å bygge inn bryter på Kamera og mikrofon, om Tven fortsatt vil virke om en bryter kontakten til kameraet og mikrofonen, enten med brytere eller ved å klippe kablene...
    Å sette potensielt overvåkingsutstyr inn i stua er helt uaktuelt for min del.

Fasttelefon er rimelig sikkert. For Panasonics del er kameraet plassert bak TV-en. Det kommer ikke opp før man ber om det. Tror ikke man skal føle seg veldig redd for at noen skulle ha noen interesse av å hacke en TV. Om man er redd for dette så kan man vel kjøpe en modell uten kamera og mikrofon. Ser ikke helt hvordan vi som journalister skulle kunne greie å teste om det er enkelt å hacke en TV.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Man kan aldri vite sikkert i et marked som dette. Holdningen så langt er at R&D er avsluttet (altså, de slutter å videreutviklet panelene), men de skal fortsatt produsere i hvert fall ut i 2014. Det vil bare bli minimale forskjeller mellom 2013 og 2014-modellene.
    fant svar... Oled... Panasonic Pulls Plug on Plasma, Switches Focus to OLED

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skremmende lesning egentlig:

" ... it’s unable to go ahead with OLED production until it can be “absolutely sure” the venture will be profitable."

Dette gjelder vel alle som forsker på OLED nå. Kanskje det ikke blir OLED på oss i det heletatt, og at teknologien blir dumpet grunnet for høye produksjonskostnader. Hvis LED er bra nok for 99% av befolkningen og folk ikke vet bedre, er det ikke umulig vi må klare oss med LED i uoverskuelig fremtid. Får håpe at Samsung overtar stafettpinnen når det gjelder Plasma, etter at Panasonic har gitt opp, så vi har hvertfall ett alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror som nevnt over at den dagen Panasonic hopper helt ut av plasma-markedet vil Samsung følge etter. Sett i forhold til antall tv-er som blir solgt, er en forsvinnende liten andel plasma, og det vil neppe lønne seg å opprettholde produksjonen. Jeg tror Samsung er i det nå bare for å forsøke å ta kundeandeler fra Panasonics plasma-divisjon. Når den ikke lenger finnes vil det ikke være noe å ta kundeandeler fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror som nevnt over at den dagen Panasonic hopper helt ut av plasma-markedet vil Samsung følge etter. Sett i forhold til antall tv-er som blir solgt, er en forsvinnende liten andel plasma, og det vil neppe lønne seg å opprettholde produksjonen. Jeg tror Samsung er i det nå bare for å forsøke å ta kundeandeler fra Panasonics plasma-divisjon. Når den ikke lenger finnes vil det ikke være noe å ta kundeandeler fra.
    Vet ikke hvor stor andel av plasmamarkedet panasonic har i dag, men og når plasmakundene til panasonic ikke lenger kan kjøpe plasma av panasonic, vil jo samsung kunne overta disse kundene og dramatisk øke salget av sine plasma tver. Kanskje det blir lønnsomt, når de får markedet for seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og derfor er det en teoretisk mulighet for at det skal hamstres 2x Panasonic Plasma av henholdsvis ZT og VT serien sånn at eg slipper å forholde meg til at valget blir LED i uoverskuelig fremtid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Vet ikke hvor stor andel av plasmamarkedet panasonic har i dag, men og når plasmakundene til panasonic ikke lenger kan kjøpe plasma av panasonic, vil jo samsung kunne overta disse kundene og dramatisk øke salget av sine plasma tver. Kanskje det blir lønnsomt, når de får markedet for seg selv.
    Samsung selger såvidt jeg vet allerede bedre enn Panasonic på LED-fronten, så de har allerede etablert seg i det markedet. Du skal ikke se bort i fra at Samsung ser på plasmasatsingen sin som en utgiftspost for å sørge for at flere ender med et Samsung-produkt i hjemmet. Betydningen av å ha fått en bruker til å velge sitt produkt i utgangspunktet skal ikke undervurderes.

Men dette er jo selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men jeg vet at også at noen av de som følger denne bransjen tett har samme dystre spådommer. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe tv i år, men hvis det i løpet av året kommer nyheter om at plasma-produksjon kuttes så må jeg vel vurdere å kjøpe neste år siden jeg kunne tenkt meg noe som er litt større enn 50". Det var bare ikke helt i planene akkurat nå. 2015-ish hadde vært mer passende

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Safere i hvert fall Det er jo ikke som om noen i denne bransjen ikke har ombestemt seg midt under utviklingsfasen før. Men det ser unektelig mer lovende ut nå.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke se bort i fra at det kan blåses nytt liv i plasma med de nye skjermene fra Panasonic og Samsung. Folk har som regel kjøpt LED fordi de oppfattes som bedre i dagslys og en godt belyst stue. Med de siste modellene, så blir det neppe et argument lengre. Dersom potensielle kunder nå ser at plasma leverer godt nok lys til stua, har bedre sortnivå, har bedre farger og kan fåes i store størrelser til en billgere penge enn LED; ja, hvem vet. En annen ting som plasma har hengt litt etter på er design. De har som regel vært større og mer klumpete. Det er med årets modeller et ikke-tema, med tynne rammer og flatt design.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma oppleves og markedsføres fortsatt som "gårsdagens teknologi." LED høres mye mer moderne ut og pushes som om det var noe revolusjonerende over det. Dette kommer neppe til å snu i år heller, og designmessig var det ikke så mye å utsette på fjorårets plasmamodeller heller, og det har aldri vært mindre plasma å spotte i butikker. De aller fleste butikkene jeg var innom i fjor hadde ikke plasma på veggene i det hele tatt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma oppleves og markedsføres fortsatt som "gårsdagens teknologi." LED høres mye mer moderne ut og pushes som om det var noe revolusjonerende over det. Dette kommer neppe til å snu i år heller, og designmessig var det ikke så mye å utsette på fjorårets plasmamodeller heller, og det har aldri vært mindre plasma å spotte i butikker. De aller fleste butikkene jeg var innom i fjor hadde ikke plasma på veggene i det hele tatt.
    Stemmer nok det. Butikkene pusher LED-skjermene så det holder. Var innom en større butikk for noen dager siden. De hadde fått inn den nye Samsung F8005 LED. Meget fint bilde for øvrig. Jeg spurte om de hadde fått inn F8500 plasma også. Nei, var svaret. Plasma var ikke så bra som LED, svarte han. Å, hvorfor ikke, spurte jeg. Nei, fordi LED har mye bedre farger og sortnivå enn plasma:shock: Jeg klarte så vidt å holde meg, og sa at: men EISA og bransjen har jo Panasonic VT50 som refranse på alle skjermer. Best sortnivå, mest nøyaktige farger og mest naturlige bilde. Nei, den er ikke bedre, var svaret:shock: Kjente jo at det kokte litt i toppen nå, men klarte fortsatt å unngå å ta kvelertak på han. Samsung sier jo selv at deres F8500 er den beste skjermen de har, og at deres LED toppmodellnærmer seg plasma-modellen. Nei, LED er best, svart´n.

Jeg la til; men du vet at den beste skjermen fortsatt er laget er en plasma; nemlig Pioneer Kuro. Nei, Pioneer var i hvertfall ikke bedre enn LED fordi den ikke vistes så godt inne i et butikklokale:shock: :shock: Det var da kona mi skjønte at det var best å få meg ut fra butikken, før jeg tok en dobbel close-line med body-slam på mannen...så da gikk vi:razz:

Dermed er det ikke så rart å skjønne hvorfor butikkene selger flest LED ift plasma. Men dette er jo noe butikkmedarbeiderne trolig er blitt hjernevasket med på kurs; at plasma er avleggs og dårlig. LED er best!:?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme erfaringer som SVS - skoleungdom bak disken med null kompentanse er bare latterlig. Forøvrig veldig godt fornøyd med min nye Panasonic ST-50 til 17K fra komplett.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Stemmer nok det. Butikkene pusher LED-skjermene så det holder. Var innom en større butikk for noen dager siden. De hadde fått inn den nye Samsung F8005 LED. Meget fint bilde for øvrig. Jeg spurte om de hadde fått inn F8500 plasma også. Nei, var svaret. Plasma var ikke så bra som LED, svarte han. Å, hvorfor ikke, spurte jeg. Nei, fordi LED har mye bedre farger og sortnivå enn plasma:shock: Jeg klarte så vidt å holde meg, og sa at: men EISA og bransjen har jo Panasonic VT50 som refranse på alle skjermer. Best sortnivå, mest nøyaktige farger og mest naturlige bilde. Nei, den er ikke bedre, var svaret:shock: Kjente jo at det kokte litt i toppen nå, men klarte fortsatt å unngå å ta kvelertak på han. Samsung sier jo selv at deres F8500 er den beste skjermen de har, og at deres LED toppmodellnærmer seg plasma-modellen. Nei, LED er best, svart´n.

Jeg la til; men du vet at den beste skjermen fortsatt er laget er en plasma; nemlig Pioneer Kuro. Nei, Pioneer var i hvertfall ikke bedre enn LED fordi den ikke vistes så godt inne i et butikklokale:shock: :shock: Det var da kona mi skjønte at det var best å få meg ut fra butikken, før jeg tok en dobbel close-line med body-slam på mannen...så da gikk vi:razz:

Dermed er det ikke så rart å skjønne hvorfor butikkene selger flest LED ift plasma. Men dette er jo noe butikkmedarbeiderne trolig er blitt hjernevasket med på kurs; at plasma er avleggs og dårlig. LED er best!:?
    Har opplevd drt samme... håper plasma får en vel fortsatt fortjent comeback!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på kalibrering, og etter og ha lest testen av VT60 lurer jeg på noe...

"We get a more revealing idea intra-scene contrast performance using a checkerboard pattern and the VT65 behaved interestingly here and slightly differently to the GT60 we covered recently. With Contrast and Panel Luminance set as per the 120 cd/m2 window measurement, the VT65 returned an average peak White of just under 72 cd/m2, compared to the GT60’s numbers which were in the 90’s. The difference in panel size, and therefore energy consumption, could well be a contributory factor but let’s not underestimate an ANSI figure of 11,300:1"

Betyr ikke dette at GT60 har bedre sortnivå/kontrast enn VT60 i praktisk sammenheng? Hvordan er disse resultatene i forhold til KURO? Håper ikke det er nødvendig med disse skjermene å sitte i et mørkt rom, for å få nok brightness og samtidig oppnå nær KURO sortnivå..?

Side 6 av 31 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •