Panasonic 2013. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=6855.120

Fremdeles et lite stykke frem til 50 tommeren. Heldigvis har de ikkje testet ZT60 hittil, eller VT60 for den saks skyld.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det vel sies at litt feilmargin kan nok forekomme når en kommer ned i de tallene som vi refererer til her. Og det selv om det er benyttet et Klein K10. Det er uansett umulig for det blotte øye å se noen forskjell på 0,001 cd/m og 0,0034 cd/m. Det betyr vel nå at plasma-skjermene har kommet ned på Kuro-nivå. Men i tillegg så har de nye skjermene så mye mer å by på.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke også noe med at Kuro tv´ne klarer å vise ordentlig hvitt samtidig som de klarer å beholde sortnivået? Synes alt jeg har sett av panasonic så langt virker litt blast i forhold til kuroene, altså at det hvite virker litt skittent/grått selv om sortnivået sitter...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er det ikke også noe med at Kuro tv´ne klarer å vise ordentlig hvitt samtidig som de klarer å beholde sortnivået? Synes alt jeg har sett av panasonic så langt virker litt blast i forhold til kuroene, altså at det hvite virker litt skittent/grått selv om sortnivået sitter...
    Tror ikke det er så veldig stor forskjell på intensiteten i det hvite og fargenøytraliteten på en kalibrert Kuro og en kalibrert Pana fra i fjor. Har dog ikke sammenlignet selv, kun lest meg frem til dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Tror ikke det er så veldig stor forskjell på intensiteten i det hvite og fargenøytraliteten på en kalibrert Kuro og en kalibrert Pana fra i fjor. Har dog ikke sammenlignet selv, kun lest meg frem til dette.
    Håper ikke det, for nå skal kuroen ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min 50ST60 i hus. ST50'en jeg hadde fra før buzza noe så grassalt at jeg sendte den inn igjen, og fikk karra til meg en ST60 for 9200 med gratis frakt på dustinhome.no isteden. Ser de har satt opp prisen litt nå, av en eller annen grunn.
    Jeg må bare si at det ser meget bra ut, sortnivået ser omtrent like bra ut, men det hvite er hvitere på denne (også i true cinema), det er litt mer smell i kontrasten og har ikke sett noe tegn til line bleeding, banding eller IR ennå.
    den buzzer så vidt litt, men jeg er tydeligvis ekstremt overfølsom på akkurat det, men i mye mindre grad enn den forrige så dette er ikke noe pes.
    jeg gamer ikke noe særlig så input lagen plager meg nada.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P50GT60B Performance

WOW. for en positiv review GT60 fikk av hdtvtest!

Samme kontrast som st60 med sort på 0.005 og mer enn nok lysstyrke til å produsere 120 cd/m2 uten at de må bytte modus eller at det går utover andre deler av bileekvaliteten.
    Denne fikk 'reference' level og expertene kan nesten ikke forestille seg bedre bilde enn det her!

Ser ut som 2013 er nok en fantastisk år for plasma og at panasonics flaggskip zt60 blir årets tver

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Panasonic TX-P50GT60B Performance

WOW. for en positiv review GT60 fikk av hdtvtest!

Samme kontrast som st60 med sort på 0.005 og mer enn nok lysstyrke til å produsere 120 cd/m2 uten at de må bytte modus eller at det går utover andre deler av bileekvaliteten.
    Denne fikk 'reference' level og expertene kan nesten ikke forestille seg bedre bilde enn det her!

Ser ut som 2013 er nok en fantastisk år for plasma og at panasonics flaggskip zt60 blir årets tver
    Wow, for en omtale! Blir ikke mindre forventningsfull til VT60 nå....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. På tide med å kvitte seg med Vt50'n min kanskje, comeback så det holder på GT serien i hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker at GT som i fjor er en sånn fjasemodell som er ufornuftig priset. Vent heller på VT-en GT er liksom mellomtingen mellom ST og VT, men ender likevel nesten alltid opp med å koste det samme som VT dersom man tar høyde for 3D-brillene som følger med VT-en.

Men det ser ut til at Panasonic fortsetter forbedringene fra fjorårets lineup i hvert fall. Blir spennende å følge dette videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som skal ha ZT60? Står mellom den eller VT60, men har lyst på 65" siden jeg skal "nedgradere" fra projektor. Tror jeg trenger de ekstra 5 tommene, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg er rimelig sikker på at ZT60 blir en ny "KURO" når det gjelder videresalg og det å beholde verdien i andrehåndsmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha ZT60 ja, forutsetter at den er bedre enn VT60. Kvitter meg med VT50 i mai.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå ble jeg jo ikke veldig klok. Og egentlig ganske skuffa. Trodde jo at VT60 skulle gi bedre sort. GT60 har ANSI på 27.700:1 og VT60 ANSI 11.300:1.

Sortnivå 0,005 cd/m vs 0,002 cd/m:roll:

Og siden GT50 ikke kommer i større enn 50", så retter jeg snuta heller mot Samsung F8500 plasma:neutral:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hmm, nå ble jeg jo ikke veldig klok. Og egentlig ganske skuffa. Trodde jo at VT60 skulle gi bedre sort. GT60 har ANSI på 27.700:1 og VT60 ANSI 11.300:1.

Sortnivå 0,005 cd/m vs 0,002 cd/m:roll:

Og siden GT50 ikke kommer i større enn 50", så retter jeg snuta heller mot Samsung F8500 plasma:neutral:
    Kommentar fra testern:

"The lowest reading on the GT60 was 0.002cd/m2, check the ANSI chart. This has been re-measured now it is over 100 hours and it is a more uniform 0.004cd/m2. Steve tests in a completely blacked out cinema room (really light controlled). Mark doesn't quite have that luxury. As we have continually said, and still say, take ANY MLL readings at this level, Klein or not, with a certain pinch of salt. I read comments all over the net where people put too much weight in these figures when the procedures, testing surroundings and equipment cannot be validated scientifically so they have to be consumed with that salt. Black is important, but just one part of a far bigger number of attributes that make up a picture."

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Kommentar fra testern:

"The lowest reading on the GT60 was 0.002cd/m2, check the ANSI chart. This has been re-measured now it is over 100 hours and it is a more uniform 0.004cd/m2. Steve tests in a completely blacked out cinema room (really light controlled). Mark doesn't quite have that luxury. As we have continually said, and still say, take ANY MLL readings at this level, Klein or not, with a certain pinch of salt. I read comments all over the net where people put too much weight in these figures when the procedures, testing surroundings and equipment cannot be validated scientifically so they have to be consumed with that salt. Black is important, but just one part of a far bigger number of attributes that make up a picture."
    Ja, er nok mye riktig det som skrives. Skal finlese testen litt senere. Men, uansett så kan det virke som om at VT60 ikke er bedre enn GT60. Med test av lik skjermstørrelse, i samme rom og med to skjermer som ahr like lang innkjøring; så er står de kanskje likt.

Men siden VT60 skal ha et litt bedre panel enn GT60, hadde jeg regnet med å se enda lavere tall. Men-men. Samsung F8500 plasma er nede i 0,0034 cd/m.

Blir spennende å lese flere sammenligninger, og ikke minst se disse med egne øyne.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tradisjonelt har det alltid vært samme panelene i ST, GT og VT. Skulle jeg gjette så har GT og VT samme panel i år, mens ST har et litt annerledes. Det som har pleid å skille disse er filterne som reduserer lysrefleksjoner, og i mørke rom har de som regel kommet helt likt ut. Det er også en del variasjoner i funksjoner og annet dill.

Jeg har mine tvil om at du vil se veldig mye forskjell på 0,0034 og 0,005 så jeg håper du har litt andre kriterier du går etter også, selv om jeg ikke tviler et sekund på at F8500 blir verdt å se på.

VT vs GT har heller ikke pleid å være noe særlig forskjellig priset. GT har kanskje vært en tusenlapp eller to lavere priset enn VT, men da uten 3D-briller som ville kostet deg en 1400-1500 å kjøpe utenom likevel om du skulle hatt de som fulgte med VT-en.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, i dette segmentet er det ST og VT som er verdt å vurdere, siden GT føles som en fjasemodell midt i mellom der det egentlig ikke er plass. 0,005 cd/m2 er likevel ca. halvparten av fjorårets som slettes ikke er dårlig heller når det kommer til sortnivå. Et større ankepunkt ville jeg nå heller si at det i andre enden er mindre lysutbytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror avforums målte feil første gangen (0,002). Enig med slc i at vi ikke skal forvente store sortnivåforskjeller mellom ST-, GT- og VT-modellene. ZT derimot har jeg ganske høye forhåpninger til...
    Må si at bedre graderinger og mer uniformt panel frister. Og kanskje mindre buzz.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Tradisjonelt har det alltid vært samme panelene i ST, GT og VT. Skulle jeg gjette så har GT og VT samme panel i år, mens ST har et litt annerledes. Det som har pleid å skille disse er filterne som reduserer lysrefleksjoner, og i mørke rom har de som regel kommet helt likt ut. Det er også en del variasjoner i funksjoner og annet dill.

Jeg har mine tvil om at du vil se veldig mye forskjell på 0,0034 og 0,005 så jeg håper du har litt andre kriterier du går etter også, selv om jeg ikke tviler et sekund på at F8500 blir verdt å se på.

VT vs GT har heller ikke pleid å være noe særlig forskjellig priset. GT har kanskje vært en tusenlapp eller to lavere priset enn VT, men da uten 3D-briller som ville kostet deg en 1400-1500 å kjøpe utenom likevel om du skulle hatt de som fulgte med VT-en.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, i dette segmentet er det ST og VT som er verdt å vurdere, siden GT føles som en fjasemodell midt i mellom der det egentlig ikke er plass. 0,005 cd/m2 er likevel ca. halvparten av fjorårets som slettes ikke er dårlig heller når det kommer til sortnivå. Et større ankepunkt ville jeg nå heller si at det i andre enden er mindre lysutbytte.
    Neida, misforstå meg rett. Jeg går ikke bare etter de små forskjellene i cd/m som det er mellom f.eks VT60 og F8500. Det som også er viktig for meg og mitt bruk er at skjermen kan yte like bra om jeg har litt kveldslys på i stua. Og akkurat her er jeg veldig spent på nettopp F8500 med sitt helt spesielle antirefleks panel. En side som omtalte skjermen, og som hadde sett dennne på CES sa at den var temmelig lik OLED-skjermene som sto like ved! Så får vi håpe at VT60 i alle fall ikke blir noe dårligere.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt