Panasonic 2013. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 31 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 606
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    over hos highdefjunkies.com har avjunkie (panasonic insideren) bekreftet at 2012 og 2013 briller skal kunne brukes om hverandre på 2012 og 2013 modeller fra panasonic. Både på det amerikanske og europeiske markedet.

her er en uttalelse:
    The glasses for 2012 carry over into 2013 for now but currently are near sold out in many chains. I'm not sure if you are aware but free glasses come In boxes of select tvs for 2013.pics can be found online Panasonic.net. These free glasses will be new and compatible with last years also. They fit over my glasses but we all have different types so you'll have to check your own. Hope that clears it up.

en til:
    YES, ANYTHING BLUETOOTH WORKS IN THE GLASSES FROM 2013 and 2012

Again large font so it's easier to search for others.

Men jeg ser problemstillingen din, for det ser ut som den del ST/ZT/VT 60-serie eiere har hatt problem med noen 2012 briller. Mener jeg leste noe om an firmware update skulle ta hånd om dette. Har ikke prøvd dette selv desverre da min 50-serie var en ST og dermed fulgte det ikke med briller i det hele tatt og jeg kjøpte aldri noen.
    Sist endret av Olelink; 04-01-2014 kl 23:29
    Mvh
    Ole Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg har liggende 2 stk. TY-ER3D4MA uåpnet i eske fra min forrige TV (55VT50) Etter å ha hatt den TVen på verksted i flere mnd. så fikk jeg kreditert kjøpsbeløpet, og kjøpte så 60ZT60. De tingene som jeg sitter igjen med fra VT50en, fikk jeg beskjed om at jeg kunne gjøre hva jeg ville med, ....kaste, beholde eller selge....

Så tanken var å beholde 3D brillene hvis de kan brukes på ZT60en, eller selge de, uåpnet i eske, for så å kjøpe nye TY-ER3D5MA, TY-EW3D4MA eller TY-ER3D4MU til ZT60en.
    Men siden det ser ut som om 3D brillene til 2012 og 2013 modellene passer om en annen, så tror jeg at jeg beholder de og satser på at de er kompatible.
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både VT50 og VT60, og brillene fra dem fungerer fint om hverandre.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har prøvd og kalibrere min vt60 med X-rite i1 display pro colorimeter men ender altid opp med grønn tint i bildet.er det noe gale med proben kansje?uansett hvordan eg kalibrer så blir det grønnt i bildet.noen som har noen tips.

på st50 som eg hadde tidligere den hadde for mye rødt i R-cutoff men den hadde en rød blob i midten av skjermen men vt60 har ikkje noe slikt.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har du mulighet å profilere meter mot et annet som f.eks I1pro? Da vi du ihvertfall finne ut om ditt X-rite er OK eller ikke. Hvilken programvare bruker du? Har du plasma som valg på meter i programmet som kalibreringsfil? Har du målt fargerommet og prøvd å kalibrere dette? Tror nok i1 blir vel utstabil under 30 IRE på VT60 men det bør fungere fint over. Hvordan ser D65 ut over 30 IRE? Ville lagt mest vekt på D65 over IRE 30 og ikke prøvd å makse på lave IRE bare for å få "rett" måling.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt Vis post
    Hei har du mulighet å profilere meter mot et annet som f.eks I1pro? Da vi du ihvertfall finne ut om ditt X-rite er OK eller ikke. Hvilken programvare bruker du? Har du plasma som valg på meter i programmet som kalibreringsfil? Har du målt fargerommet og prøvd å kalibrere dette? Tror nok i1 blir vel utstabil under 30 IRE på VT60 men det bør fungere fint over. Hvordan ser D65 ut over 30 IRE? Ville lagt mest vekt på D65 over IRE 30 og ikke prøvd å makse på lave IRE bare for å få "rett" måling.
    Hei.ikkje mulighet å profilere meter mot et annet.bruker hcfr og vet at alt under 30ire kan eg drite med I1pro.det ser jo bra ut på skalan men ikkje i virklige livet der er grønnt i bildet.har ikkje målt fargerommet enda.alt er riktig innstillt på hcfr og.Panasonic 2013.-test-jpg
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki skjønner. Da ville jeg prøvd å resette tvn. Hvordan ser målingene ut da på D65? Er det fremdels grønnskjær i bildet? Har du brukt 2 pkt også 10 pkt kalibrering?. Ville også evt prøvd å KUN kalibrere IRE 80 og ikke gjøre noe med IRE30 eller andre IRE nivå og se hvordan bildet blir da. Er RGB nivåene helt gjevne på alle nivåer over IRE30? Går helt fint ann å få "perfekt fargetemp" men store avvik i RGB nivåene...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt Vis post
    Oki skjønner. Da ville jeg prøvd å resette tvn. Hvordan ser målingene ut da på D65? Er det fremdels grønnskjær i bildet? Har du brukt 2 pkt også 10 pkt kalibrering?. Ville også evt prøvd å KUN kalibrere IRE 80 og ikke gjøre noe med IRE30 eller andre IRE nivå og se hvordan bildet blir da. Er RGB nivåene helt gjevne på alle nivåer over IRE30? Går helt fint ann å få "perfekt fargetemp" men store avvik i RGB nivåene...
    resette tvn og er rødt da men ikkje grønn skjær.men har prøvd og i flere timer nå og uansett hvordan eg vrir og vender på det så er det å forblir grønnt skjær i bildet så holder meg til preset eg,bedre med litt rødt i bildet enn grønnt hehehhe.men på 100 vindu så ser eg ikkje noe rød blob eller noe slikt som eg kunne gjøre på st50 min.så kansje meteret er øydelagt.har prøvd og kun kalibrer 80ire og kun 30ire uten at det forandret noe. prøvde og kun 10p rørte ikkje 2p men samme der og grønn skjær i bildet.ser ut som det beste er å ikkje røre noe her heheh.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jeg har både VT50 og VT60, og brillene fra dem fungerer fint om hverandre.

Takk for svar

Det var dette jeg håpte på, et konkret svar fra noen som har prøvd de om en annen. Da er det jo bare å ta de i bruk...
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    resette tvn og er rødt da men ikkje grønn skjær.men har prøvd og i flere timer nå og uansett hvordan eg vrir og vender på det så er det å forblir grønnt skjær i bildet så holder meg til preset eg,bedre med litt rødt i bildet enn grønnt hehehhe.men på 100 vindu så ser eg ikkje noe rød blob eller noe slikt som eg kunne gjøre på st50 min.så kansje meteret er øydelagt.har prøvd og kun kalibrer 80ire og kun 30ire uten at det forandret noe. prøvde og kun 10p rørte ikkje 2p men samme der og grønn skjær i bildet.ser ut som det beste er å ikkje røre noe her heheh.
    På min VT60 så har jeg litt grønnskjær i hvitt i gitte situasjoner. Spesielt ut mot kantene av skjermen. Men jeg har også kalibrert med samme probe og opplever å ha fått veldig gode resultater. Bør ta en runde til med den før jeg nok må levere den tilbake til eieren... :-) Brukte litt tid på å bestemme meg for hvordan jeg ønsket å kalibrere mtp panel luminance og lysutbytte, men blir nok to innstillinger på mid og en på low. (Low gir flere graderinger og mindre dither-støy, men det går utover sortnivået.. men likevel et fint alternativ å ha som en kalibrert preset).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch80 Vis post
    Takk for svar

Det var dette jeg håpte på, et konkret svar fra noen som har prøvd de om en annen. Da er det jo bare å ta de i bruk...
    Kan jo ellers også opplyse om at Samsungs aktive briller fra 2012 og opp også fungerer dersom du er ute etter noen billige ekstrabriller 2011-brillene til Samsung registreres, men de blir ikke syncet ordentlig så du får ingen 3D-effekt av dem.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min VT60 så har jeg litt grønnskjær i hvitt i gitte situasjoner. Spesielt ut mot kantene av skjermen. Men jeg har også kalibrert med samme probe og opplever å ha fått veldig gode resultater. Bør ta en runde til med den før jeg nok må levere den tilbake til eieren... :-) Brukte litt tid på å bestemme meg for hvordan jeg ønsket å kalibrere mtp panel luminance og lysutbytte, men blir nok to innstillinger på mid og en på low. (Low gir flere graderinger og mindre dither-støy, men det går utover sortnivået.. men likevel et fint alternativ å ha som en kalibrert preset).
    Hos meg er det grønnskjær i hvitt og på tekst noe som er irriterende.eg skjønner ikkje hvorfor eg ikkje skal få det til,har prøvd med forskjellige bd spillere men samme resultat.kalibrert min mor sin philips lcd skjerm og der fikk eg et veldi bra resultat ikkje grønnskjær eller noe skjær.kan det vere noe feil med panelt i seg selv kansje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Hos meg er det grønnskjær i hvitt og på tekst noe som er irriterende.eg skjønner ikkje hvorfor eg ikkje skal få det til,har prøvd med forskjellige bd spillere men samme resultat.kalibrert min mor sin philips lcd skjerm og der fikk eg et veldi bra resultat ikkje grønnskjær eller noe skjær.kan det vere noe feil med panelt i seg selv kansje?
    Kortversjonen; det er bare sånn. Det du kan gjøre som en test for å se om det er panelet som gir grønnskjæret eller om det er innstililngene er å skru ned farge til 0 på et bilde der du ser dette. Dersom det fortsatt ser grønn-aktig ut, så er det panelet og kan ikke kalibreres ut. Det er nok mulig med litt kalibrering å kompensere noe for det slik at dette maskeres litt, men du vil i tilfelle aldri få det helt vekk. At det er litt grønt og magenta som kommer frem i hvitt på disse panelene er nok dessverre noe man bare må leve med. Graden av det varierer fra panel til panel, men det er ikke noe Panasonic anser som en feil. Sammenlignet med 2011-modellene er det ikke noe å bry seg om på verken VT50-en eller VT60-en min i alle fall, men andre kan oppleve det annerledes.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortversjonen; det er bare sånn. Det du kan gjøre som en test for å se om det er panelet som gir grønnskjæret eller om det er innstililngene er å skru ned farge til 0 på et bilde der du ser dette. Dersom det fortsatt ser grønn-aktig ut, så er det panelet og kan ikke kalibreres ut. Det er nok mulig med litt kalibrering å kompensere noe for det slik at dette maskeres litt, men du vil i tilfelle aldri få det helt vekk. At det er litt grønt og magenta som kommer frem i hvitt på disse panelene er nok dessverre noe man bare må leve med. Graden av det varierer fra panel til panel, men det er ikke noe Panasonic anser som en feil. Sammenlignet med 2011-modellene er det ikke noe å bry seg om på verken VT50-en eller VT60-en min i alle fall, men andre kan oppleve det annerledes.
    Når eg skrur farge ned til 0 så er det forsatt grønnskjær i bildet.dette syneste eg er litt på tryne for en 2013 model at det er sånn.så ikkje så mye eg kan få gjort med det da.kan en proff kalibrering få det vekk kansje eller som du sa maskere det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan til en viss grad kansellere det ut ved å kalibrere, men det vil alltid være der. Så svaret er i utgangspunktet at du ikke kan få gjort noe med det. Jeg er enig i at det ikke er helt bra, men det er fremdeles det minst onde av alle ondene der ute etter min mening. Dette med ujevne paneler har vært et gjennomgående problem med Panasonic-plasmaer siden 2011. 2011 var mye verre enn 2012 og 2013, dog. Men da kan du nok i hvert fall med ganske stor sikkerhet utelukke at det er proben din som skaper problemene.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan til en viss grad kansellere det ut ved å kalibrere, men det vil alltid være der. Så svaret er i utgangspunktet at du ikke kan få gjort noe med det. Jeg er enig i at det ikke er helt bra, men det er fremdeles det minst onde av alle ondene der ute etter min mening. Dette med ujevne paneler har vært et gjennomgående problem med Panasonic-plasmaer siden 2011. 2011 var mye verre enn 2012 og 2013, dog. Men da kan du nok i hvert fall med ganske stor sikkerhet utelukke at det er proben din som skaper problemene.
    Nei da funker nok proben hehe selvom det ikkje var svaret eg ville ha heheheh.men du sa i panasonic 2012 tråden Kontrast og brightness bør du egentlig sette først. Du vil ikke få helt ønsket effekt med sortnivå/hvitnivå-videoene på avs-discen. Det jeg tok som utgangspunkt var å finne ut hvor lyst jeg ville ha det (jeg brukte 75cd/m2 som target,noe særlig høyere vil kunne gi litt trøbbel ved statisk innhold.eg kan jo bruke proben til å sette kontrast også farge osv,men du sa 75cd/m2 for er det fordi at du ser på kabel tv at du har gjort det sånn eller bruker du for blu ray og?for dem sier jo 30-40 ftL på plasma.bruker eg 75cd/m2 på hcfr da må kontrasten ned til 48,har ikkje prøvd med 30FTL enda men må teste det og se hvordan det blir da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    75 cd/m2 er en styrke satt ut i fra hva jeg syntes var behagelig å se på i et mørkt rom. Noe særlig høyere, så gjorde det vondt i øynene ved veldig lyse scener. Når jeg nå skal kalibrere på nytt før jeg leverer tilbake proben, så blir det nok en modus med 75cd/m2 med 2,4 gamma, en med 90cd/m2 og 2,2 gamma og en med et sted mellom 70 og 80 med 2,2 gamma og panel luminance satt til low. Innstillingene jeg har nå fungerer for øvrig veldig bra de også, men nå som jeg skjønner mer gangen i det så tenkte jeg det kunne være greit å gjøre det ordentlig en siste gang

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    75 cd/m2 er en styrke satt ut i fra hva jeg syntes var behagelig å se på i et mørkt rom. Noe særlig høyere, så gjorde det vondt i øynene ved veldig lyse scener. Når jeg nå skal kalibrere på nytt før jeg leverer tilbake proben, så blir det nok en modus med 75cd/m2 med 2,4 gamma, en med 90cd/m2 og 2,2 gamma og en med et sted mellom 70 og 80 med 2,2 gamma og panel luminance satt til low. Innstillingene jeg har nå fungerer for øvrig veldig bra de også, men nå som jeg skjønner mer gangen i det så tenkte jeg det kunne være greit å gjøre det ordentlig en siste gang
    Ok.er det helt mørkt i rommet når du ser på film?

Eg får ta og prøve meg litt mer fram og se om eg får det til bedre.men på R-gain mått du opp eller ned der,eg måtte ned til -16 og det er der eg får det grønnskjæret i bildet fant eg ut så bare lurer på hvor mye du måtte ned på R-gain.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kalibret kontrast til 75cd/m2 og det virket mer naturlig enn si 100cd/m2 men eg får ikkje til å kalibrere 2 point eller 10 point uten og få forferdlig grønnskjær i bildet og som du sa at det går an og maskere det men hvordan gjører eg det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kompensere ved å legge til mer av de andre fargene i 10 point grayscale der det er verst, men det vil nødvendigvis gå utover presisjonen andre steder og du vil aldri få det helt vekk. Her er det bare prøving og feiling som hjelper, egentlig.

Side 30 av 31 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •