Panasonic 2013. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 31 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 606
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Det skal ikke være nødvendig å bruke tint-kontrollen i det hele tatt. Hva er det du mener du måtte bruke de kontrollene for? Det er for øvrig mange andre feilkilder når du bruker AVS HD 709. Som f.eks. innstillinger på enheten du spiller av fra, hvorvidt du kjører signalet direkte eller via receiver osv.
    Hei.eg har prøvd 2 forskjellige bd spillere,de er satt opp riktig.har prøvd direkte og uten at det var noe forskjell.på min gammle st50 der var fargene og tint korrekt etter hd 709 og andre tvn eg har hatt.men en på avsforum sier at farge filtere er ikkje noe å bruke for dem er feil,einaste måtten er meter og få fargene riktig,det er no rett,men trodde no at farge filtere skulle noe hjelpe litt på.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier fortsatt ikke så mye om hva du mener er feil her Enhver justering av primærfarger, sekundærfarger eller gråskala er nytteløst uten måleutstyr, for øvrig.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier fortsatt ikke så mye om hva du mener er feil her Enhver justering av primærfarger, sekundærfarger eller gråskala er nytteløst uten måleutstyr, for øvrig.
    Det eg meiner er at hvorfor viser det så mye feil i både tint og farge når eg skal justere dem med hd709 når andre tver eg har hatt viser at dem er riktig stillt uten at eg har gjort noe.men på vt60 så må eg opp til +6 på tint og 54 i farger når eg skal kalibrere farger med hd709.er nok klarer over at eg må ha måleutstyr for og få det riktig,men som sagt skjøøner ikkje hvorfor den viser så mye feil i tint og farge når eg skal stille dem inn menst dem andre tvn eg har hatt så har dem vist riktig ut av boksen asså ikkje gjort noe får og stille tint eller farge igjenom avs hd709.men dem som har vt60 pop i hd709 og still inn farge og tint igjenom filteret og se om den viser riktig eller feil,hos meg viser den feil for tint på +6 gir litt grønn tiint i bildet mitt.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en demomodell av ZT60 som viste seg å innbrenning, særlig HDMI 1 oppe i hjørnet er godt synlig. Vurderer sterkt å prøve meg på å få igjen noe penger istedenfor å levere tilbake TV osv - hvor mye er rimelig å kreve?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du i utgangspunktet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    22 000.. Og da med tanke på at den kostet 25 på Elkjøp/Lefdal osv. Lite prosentvis avslag, men for meg som student så er 3000 en del penger. Og i og med at jeg fikk med eske og alt så tenkte jeg det var en bra deal.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen ble den nok uansett solgt med tap, men det er jo litt leit det med innbrenninga. Har du prøvd å få det vekk over lengre tid? Du har nok krav på å få hevet kjøpet om du ønsker. Hvor mye du evt. kan få i prisavslag er litt vanskelig å si, men ville vel uansett ikke tatt til takke med et prisavslag dersom det er sjenerende innbrenning i panelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle om den er solgt med tap. Ca 10 % rabatt på demo kjørt skjerm er ikke spesielt billig. Aner jo ikke hvor mange timer den har stått på. Du burde lett få 30-40% prisavslag hvis du sier deg villig til å beholde den med innbrenning. Bruk som argument at den vil være usalgbar i bruktmarkedet med innbrenning, og at du derfor burde få en seriøs prisreduksjon. Få høre hvordan det går da!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble solgt med tap, men det ble og blir de som går til 25 000 kr nå også. Innkjøpsprisen på Lefdal var rundt 30 000 i hvert fall.
    Jeg har prøvd med skjermrens ganske så mange timer totalt. Jeg er meget sikker på at jeg kan få hevet kjøpet, skal ikke stå på det. Vil i første omgang prøve å få byttet bare selve panelet, regner med at TVen da blir hentet om det er en mulig løsning?
    Prisen jeg ga for en demomodell er ikke billig i utgangspunktet, men både HiFi Klubben, Elkjøp og Soundgarden har solgt samme TVen i demomodell til samme og høyere pris og de ville ikke gå lenger ned - forståelig, for de ville fått solgt den uansett (uten innbrenning så klart..)
    Den hadde visst ikke hengt oppe siden særlig lenge før jul. Noen mulighet for å se antall timer den har stått på?

Ellers takk for tips her!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower Vis post
    Den ble solgt med tap, men det ble og blir de som går til 25 000 kr nå også. Innkjøpsprisen på Lefdal var rundt 30 000 i hvert fall.
    Jeg har prøvd med skjermrens ganske så mange timer totalt. Jeg er meget sikker på at jeg kan få hevet kjøpet, skal ikke stå på det. Vil i første omgang prøve å få byttet bare selve panelet, regner med at TVen da blir hentet om det er en mulig løsning?
    Prisen jeg ga for en demomodell er ikke billig i utgangspunktet, men både HiFi Klubben, Elkjøp og Soundgarden har solgt samme TVen i demomodell til samme og høyere pris og de ville ikke gå lenger ned - forståelig, for de ville fått solgt den uansett (uten innbrenning så klart..)
    Den hadde visst ikke hengt oppe siden særlig lenge før jul. Noen mulighet for å se antall timer den har stått på?

Ellers takk for tips her!
    Ja, på 2013-modellene kan antall timer sjekkes i system-info-biten... jeg lurer på om det var den som heter STATUS4 .. det er en C etterfulgt av et tall i alle fall, der tallet bak C-en er antall timer den har vært i drift.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har fått innbrening av 2 logo og har kjørt denn skjermvasken i flere dager uten at den forsvinner også nå har tvn logoen og begynt men den forsvinner igjen når eg kjører skjermvasken,men sånn var det ikkje når eg kjøpte tvn det var jo litt men gikk vekk med engang nesten også kjører eg skjermvasken 10-20min før eg legger meg hver kveld så hvorfor er den så følsom nå da.kjøre pro1 med kontrast 60 og brightness +6 gamma 2.4.ser det bare i lyse scener og vill helst ikkje skifte ny tv er så fornøyd med vt60:-)men er det noen muligheter å få det vekk?har hørt noe om pixel flipper på disney wow og kan noen bekrefte at det funker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noe som kommer gradvis men blir mer synlig jo eldre panelet blir. Men det er nok ikke umulig at TV2-logoen kan forsvinne på sikt hvis du slutter å se på kanalen. Jeg unngår TV2 pga det der. Ikke at de har noe jeg ønsker å se på uansett, men...

Jeg hadde for øvrig TV2-logoen sittende fast i VT50-en min en god stund etter at en potensiell kjøper hadde hatt den til låns. Den logoen er i dag helt vekk, så det er håp

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noe som kommer gradvis men blir mer synlig jo eldre panelet blir. Men det er nok ikke umulig at TV2-logoen kan forsvinne på sikt hvis du slutter å se på kanalen. Jeg unngår TV2 pga det der. Ikke at de har noe jeg ønsker å se på uansett, men...

Jeg hadde for øvrig TV2-logoen sittende fast i VT50-en min en god stund etter at en potensiell kjøper hadde hatt den til låns. Den logoen er i dag helt vekk, så det er håp
    Da kommer eg til å holde meg vekke ifra tv2 og alle tv kanaler er irreterende og få disse innbrenningene men sånn er no livet i tv verden.men vill heller ha innbrenning enn lys lekkasje osv sånn som led tv har.så kan vel leve med det.tvn har kjørt 1330 timer.

så får eg håpe at den tv2 logoen forsvinner når eg ikkje ser på tv2 mer.kryss fingrer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Da kommer eg til å holde meg vekke ifra tv2 og alle tv kanaler er irreterende og få disse innbrenningene men sånn er no livet i tv verden.men vill heller ha innbrenning enn lys lekkasje osv sånn som led tv har.så kan vel leve med det.tvn har kjørt 1330 timer.

så får eg håpe at den tv2 logoen forsvinner når eg ikkje ser på tv2 mer.kryss fingrer.
    Eg kjørte en fullscreen film på repeat med max alt av lysstyrke, kontrast samt high panel luminance. Fikk det vekk etter noen dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får høyere kontrast og lysutbytte ved å velge low eller mid panel luminance, så ville tro det var mer effektivt.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det høres risikabelt ut å la tv-en stå på med lysutbytte på max. Vil den ikke bli veldig varm da? Noe som muligens kan skade panelet og slite veldig på komponenter. Det er vel også en viss brannfare. Ville i hvert fall ikke gått i fra tv-en slik. Logoen går vel vekk til slutt uansett, selv om det kan ta litt lang tid.
    Sist endret av TV Dinnah; 03-14-2014 kl 21:54

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen,
    Ny her inne så tenkte jeg kunne begynne med hvordan jeg endte opp med en VT60

I 06/07 startet mine, til nå ca 8 år, med panasonics pdp, med en 42PX60. Litt tilfeldig at det ble plasma da jeg på dette tidspunktet var mer opptatt av lyd enn bilde. Men innen det var tid for neste tv var det ihvertfall klart at det skulle være en plasma og den skulle være fra Panasonic. Og det skulle det bli, etter litt lesing av tester ble det en 42PZ85. Denne var jo ett langt skritt opp i bildekvalitet, mye mtp 720p til 1080p men også på alle andre punkter. Såvidt jeg husker var dette den nest dyreste serien den gang (kan kanskje sammenlignes med GT serien nå) og jeg var ganske stolt av denne da jeg hentet den hos Elkjøp og fikk den koblet opp hjemme.
    Denne hadde vi i ganske lenge og var meget fornøyd med den, men dens største begrensning ble med årene dens begrensede størrelse som låste oss fra alle muligheter til å flytte om på stua pga sitteavstand. Dette og en stadig økende interesse for bildekvalitet ble hovedgrunnen for at vi for ett års tid siden tok steget opp på større TV.
    Etter mye lesing av tester ble det en 55ST50, denne gikk for å være "2012´s bang for the buck plasma" med ett for oss passende kompromiss mellom pris, størrelse og bildekvalitet. Denne tok jo bildekvaliteten til nye nivå over den gamle, og vi ble kjempefornøyd med denne både estetiskt i stua og i begynnelsen virket det som den ble stor nok i forhold til sitteavstand. Men etter ett par uker måtte vi innse at sitteavstanden fra soffaen desverre fortsatt ble i overkant stor. Da var 2013 modellene kommet på markedet og jeg begynnte å se litt på 65ST60 som en mulig vei til større tv. Men prisforskjellen mellom bruktverdi på vår 55ST50 og en 65ST60 ble for stort akkurat da. Samtidig nærmet det seg sommer og mindre tv-tid og dermed andre prioriteringer så det bla lagt på is. Utpå senhøsten kom derimot tv-tiden tilbake og tanken kom tilbake på ett nytt tv-bytte. Rundt denne tiden begynnte også ryktene om slutten på panasonics pdp produksjon å surre. I November var vi mer eller mindre klare for å bytte, men over natten var alle 65ST60 revet vekk og da snek panikken seg litt frem samtidig som jeg begynnte å leke litt med tanken på å realisere drømmen om en ekte referanse skjerm. Men dette betydde ett stort prishopp og det kunne ikke gjennomføres så nært jul. Jul og nyttår kom og gikk og Januarsalgene stod for døren og med det nytt håp. Men det så ikke ut til at VT/ZT serien ble mye berørt av dette, annet enn at nå var det bekreftet at Panasonic skulle slutte med pdp og dermed var nedtellingen mot "Utsolgt" i full gang. Kom så over ett bra tilbud hos Elkjøp på 65VT60, vurderte litt om vi skulle ta den helt ut med en 65ZT60 da vi også fikk ett godt tilbud på denne men selv om vi ser mye tv på dagtid med mye dagslys i stua, så ble de ekstra 5" avgjørende.
    Har nå hatt VT´n i litt over 2 måneder og det er bare en helt fantastisk tv, det er like morro å sette seg ned å se hva som helst egentlig, for man kan virkelig kose seg med kvaliteten den leverer. Selv om dagslys nok er dens svake side og at ZT gjør det bedre her, så er det slett ikke problematiskt og man glemmer dette når kvelden kommer og mørket senker seg. Har jo tenkt tanken på en kalibrering da det hadde vært morro å se hva dette kan utgjøre, men vi får se hva tiden bringer. Sålangt har den vært feilfri og den kom ferdig med foam-fix.
    Nå er jo Panasonics pdp dager talte og skal man tro ryktene er det nok snart slutt for de andre produsentenes plasma også. Og OLED i rollen som etterfølger ser ikke ut til å være så nært forestående som vi håpte. Så dette blir en tv vi skal kose oss med i maaaange år fremover.

Det skal for Panasonics del nevnes at alle mine gamle plasmaer er i drift den dag i dag, uten en eneste feil !
    42PX60´n brukes i ett mindre trimrom til å vise diverse relatert innhold.
    42PZ85´n står på en hytte som brukes hver helg.
    55ST50´n har fått nytt hjem med svært fornøyde brukere.

Nå ble vel ikke dette den korte bakgrunns historien det skulle bli, og jeg hadde jo egentlig ett spørsmål også :-P

Hvordan har dere andre justert dere frem med kontrasten for modusene dere bruker på film i kontrollerte lysforhold (natt/mørket) ?
    Sist endret av Olelink; 03-19-2014 kl 18:24

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om 3D brillene som fulgte med VT50 (TY-ER3D4MA), kan brukes på ZT60?

Hvis ikke, er det noen som vet hvor en får kjøpt originale 3D briller til ZT60 i Norge - TY-ER3D5MA
    Sist endret av Klipsch80; 03-25-2014 kl 03:11
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de skal kunne brukes med zt60 da de bruker samme aktive 3D RF teknologi
    Mvh
    Ole Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Ette å ha søkt en del på nett, så har jeg lest flere plasser at TY-ER3D4MA kun passer til 2012 modellene, men noen steder står det at de passer til 2012 og 2013 modellene...???
    I bruksanvisningen så er TY-ER3D4MU oppgitt som kompatibel. I følge denne annonsen er TY-EW3D4MA kompatibel http://www.ebay.com.au/itm/Genuine-P...-/151106870182

Men et konkret svar på om TY-ER3D4MA er kompatibel med ZT60 finner jeg ikke. Kun at TY-EW3D4MA og TY-ER3D4MU er det.
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Side 29 av 31 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •