Panasonic 2013. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 606
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk vt60 i går og eg bare sier fy flate for en tv gikk fra st50 til vt60 stor forskjell. Bilde kvaliteten er fantastisk sortnivået fantastisk farge fantastisk alt føles mer naturlig med vt60 enn st50. St50 var en bra tv men følte at fargene på den Ikkje helt stemte.
    Elsker vt60 min�� neste tv blir panasonic oled.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjøpte VT60 55 tommer etter å ha hatt en Hitachi 42 tommer plasma i 7 år, sortnivået er jo mye bedre men føler at skarphet er noe uklar.
    Får vondt i øynene når jeg prøver å fokusere på bildet som jeg føler er ute av fokus.
    Er koblet på en Grundig RiksTV boks, er klar over at sd sendingene ikke har bra kvalitet på RiksTV , men at HD sendingene til NRK og tv2 ikke er helt i fokus synes jeg er litt underlig.

Er det noen flere som opplever dette, eller er det jeg som er kommet dithen at jeg trenger briller.

Har forsøkt alle mulige innstillinger.
    Jeg klare ikke å bli helt fornøyd, har jo lest så mye bra om tv'n, så jeg er litt skuffet!
    Er kjøpt på elkjøp så er jo 30 dager retur.

Noen synspunkter fra folket hadde vært flott.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst prøv andre kilder, som f.eks. blu-ray eller lignende. Da får du ihvertfall muligens eliminert om du trenger briller

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå ned i kinoe'n å hente opp en Oppo 93 blueray spiller å se om det hjelper på.
    Er jo mulig at tv'n er for bra til sånn generell tv sendinger, at den avslører kvaliteten på sendingene bedre enn min forrige tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en 55 VT60, etter å ha hatt en ´HD-ready´Pioneer PDP5080-XA siden 2008. Det jeg lurer på er følgende: jeg ser mye HD-sendinger av fotball på TV. I 2007 hadde jeg en ´tidlig´ Panasonic 42 plasma. Den synes jeg av og til var dårlig på raske bevegelser/panorering. Jeg ønsker selvsagt ha ´perfekt´ fotball uten noen form for hakking. Er det noen som tør å uttale seg om hvordan de opplever de nye Panasonic-TVene på sport generelt og spesielt fotball? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både 65vt60 og pioneer 5080xa og det er stor forskjell på disse to tvne. Sortnivået er MYE bedre på vt60 og samme gjelder panoreringer og raske bevegelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke å la være, prisen var for god... Bestilte meg en 55" VT60 i dag, får den levert på døren om 6 dager. Så får vi se om jeg ser noe særlig forskjell i bildekvalitet sammenlignet med min st50. Vurderte også å kjøpe zt60, men den er egentlig for stor for rommet mitt og jeg blåser i om sortnivået er perfekt på dagtid. Forskjellen i ANSI-sortnivå i mørkt rom er ikke verdt 16000 ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79 Vis post
    Klarte ikke å la være, prisen var for god... Bestilte meg en 55" VT60 i dag, får den levert på døren om 6 dager. Så får vi se om jeg ser noe særlig forskjell i bildekvalitet sammenlignet med min st50. Vurderte også å kjøpe zt60, men den er egentlig for stor for rommet mitt og jeg blåser i om sortnivået er perfekt på dagtid. Forskjellen i ANSI-sortnivå i mørkt rom er ikke verdt 16000 ekstra.
    Tror ikke du vil merke så stor forskjell fra ST50-en i mørke rom, men noe er det. Merker ikke så mye forskjell i bildet fra VT50 til VT60. Sistnevnte er litt mer lyssvak sammenlignet med VT50-en, men det går nok mer på at det er 50" vs 65". I et mørkt/halvmørkt rom er den likevel mer enn lys nok, så det er ikke noe problem. En knallskjerm er det i alle fall, og prisforskjellen mellom ZT og VT er neppe verdt det for de aller fleste. Som du sier, største forskjellen ligger i hvordan tv-en yter i lyse omgivelser, og ymse reviews bekrefter at man kan oppnå samme resultat i et mørkt rom med både ZT og VT. Jeg valgte i alle fall 5" ekstra til noen tusenlapper mindre og er kjempefornøyd etter at de fikk "foamet" tv-en

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er ganske lett å se forskjell på min VT50 og en ST60. Alt er bare bedre på VT50, også sortnivået og spesielt med litt lys i rommet. Men sortnivået opplever jeg dypere på VT50 i helt mørkt rom også. Så deg er nok bare å glede seg til VT60

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest spent på forskjellen i mørke scener (sortnivå og støy i det nær-sorte) og paneluniformiteten. Og evt. ulyder fra selve konstruksjonen, selvfølgelig. Bedre uniformitet, 5" tommer ekstra og "stillere" TV vil i seg selv være nok til å rettfediggjøre oppgraderingen. Lavere mll er en kjærkommen bonus.
    Skal teste helsvart skjerm side om side før jeg pakker ned ST'en. Kanskje en mørk film også, hvis jeg gidder å investere i HDMI-splitter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok se ganske stor forskjell side om side. Sortnivået på VT60 er omtrent halvparten av det til ST50. Men om du hadde sett dem hver for seg hadde du ikke nødvendigvis sett den helt store forskjellen. Det som er litt fint med 60-serien, i hvert fall på VT, er at du kan velge om du vil prioritere fargegraderinger eller sortnivå. Ikke sånn som på VT50 der du fikk fargegraderinger og dårligere sortnivå på pro-modusene uten diskusjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orket ikke sammenligne side om side, men forskjellen i sortnivå er betydelig i et mørkt rom. Med "panel lysstyrke" på middels vel og merke. Det, mindre bildestøy, bedre uniformitet og bedre farger out-of-the-box er iøyenfallende. Og ikke minst mangel på buzz! Det kan høres i noe grad hvis man står nært nok, men dette er ingenting i forhold til støyen fra en ST50. Det glasspanelet i front demper nok mye ulyder.
    Ser små antydninger til rosa skjær enkelte plasser, men skavanken er ubetydelig når bildet er det beste jeg noen gang har opplevd. Og til den prisen!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å tester min nye vt60, men finner ikke ut av om jeg har vifteproblemet. Panelet er produsert i november 2013. Men det ser ikke ut til at det er skum-lister bak viftene. Jeg hører plasma-buzz'en bedre enn viftene. Sikkert vanskelig å forklare hvor mye støy det kommer fra viftene hvis tv'en har vifteproblemet. Har Panasonic endret viftene slik at behovet for den skum-fixen er overflødig?

Jeg må ta flere lytteprøver i ettermiddag når omgivelsene er helt stille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom Vis post
    Jeg driver å tester min nye vt60, men finner ikke ut av om jeg har vifteproblemet. Panelet er produsert i november 2013. Men det ser ikke ut til at det er skum-lister bak viftene. Jeg hører plasma-buzz'en bedre enn viftene. Sikkert vanskelig å forklare hvor mye støy det kommer fra viftene hvis tv'en har vifteproblemet. Har Panasonic endret viftene slik at behovet for den skum-fixen er overflødig?

Jeg må ta flere lytteprøver i ettermiddag når omgivelsene er helt stille.
    Du kan ikke se den skumgummien uten å skru opp tv-en og ta av viftene. Men du hadde ikke vært i tvil dersom du hadde hatt den ulyden det er snakk om. November 2013 hadde de allerede begynt å padde tv-ene på fabrikken, så den fiksen er allerede gjort på tv-en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79 Vis post
    Orket ikke sammenligne side om side, men forskjellen i sortnivå er betydelig i et mørkt rom. Med "panel lysstyrke" på middels vel og merke. Det, mindre bildestøy, bedre uniformitet og bedre farger out-of-the-box er iøyenfallende. Og ikke minst mangel på buzz! Det kan høres i noe grad hvis man står nært nok, men dette er ingenting i forhold til støyen fra en ST50. Det glasspanelet i front demper nok mye ulyder.
    Ser små antydninger til rosa skjær enkelte plasser, men skavanken er ubetydelig når bildet er det beste jeg noen gang har opplevd. Og til den prisen!
    Har lyst til å gjøre akkurat det samme du har gjort. Bytte fra st50 til vt60. Min buzzer og litt vel mye syns jeg. Hadde ikke noe håp om at set skulle bli bedre ved bytte, men om det gjør det er jo det en stor stor pluss. Så du ble fornøyd med å bytte? Det er verdt de tusenlappene?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Du kan ikke se den skumgummien uten å skru opp tv-en og ta av viftene. Men du hadde ikke vært i tvil dersom du hadde hatt den ulyden det er snakk om. November 2013 hadde de allerede begynt å padde tv-ene på fabrikken, så den fiksen er allerede gjort på tv-en din.
    Etter å ha studert ulike bilder på nett og studert min tv nøye, så er det ingen tvil om at viftene mangler fiksen dessverre. :-( Jeg og min samboer har et litt ulikt syn på støyen. Jeg synes plasma-buzz'ingen er verre enn viftelyden, spesielt ved lyse bilder så er denne sjenerende. Mens min samboer synes viftelyden er verst. Etter å ha lest en del om de "nye" problemene som kan oppstå etter at tv'en har vært fikset på verksted, så er jeg svært skeptisk på å levere inn tv'en på service. Hvis disse problemene oppstår etter hvert er jeg redd leverandør/produsent ikke er kapabel til å levere ny skjerm grunnet produksjonsstans.

Trøster meg med at jeg ikke hører lydene når lyden er på. Men det er uansett et irritasjonsmoment.
    Sist endret av Focalom; 01-18-2014 kl 15:04

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom Vis post
    Etter å ha studert ulike bilder på nett og studert min tv nøye, så er det ingen tvil om at viftene mangler fiksen dessverre. :-( Jeg og min samboer har et litt ulikt syn på støyen. Jeg synes plasma-buzz'ingen er verre enn viftelyden, spesielt ved lyse bilder så er denne sjenerende. Mens min samboer synes viftelyden er verst. Etter å ha lest en del om de "nye" problemene som kan oppstå etter at tv'en har vært fikset på verksted, så er jeg svært skeptisk på å levere inn tv'en på service. Hvis disse problemene oppstår etter hvert er jeg redd leverandør/produsent ikke er kapabel til å levere ny skjerm grunnet produksjonsstans.

Trøster meg med at jeg ikke hører lydene når lyden er på. Men det er uansett et irritasjonsmoment.
    Hvis du tenker på panelet som sprekker er det kun ZT60 det har skjedd med, og kun dersom det monteres feil sammen. Jeg prøvde for moro skyld å se etter om jeg kunne se spor av den fixen på tv-en min, og det kan jeg ikke. Så konklusjonen min er fortsatt at det er umulig å se det uten å ta av dekselet. Dessuten står det også i service-bulletinen at denne fixen kun gjelder bestemte eldre modeller. Hadde tv-en din hatt dette støyproblemet garanterer jeg at du hadde hørt det gjennom selv moderate mengder lyd, og plasma-buzzingen hadde *ikke* klart å overdøve det.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Hvis du tenker på panelet som sprekker er det kun ZT60 det har skjedd med, og kun dersom det monteres feil sammen. Jeg prøvde for moro skyld å se etter om jeg kunne se spor av den fixen på tv-en min, og det kan jeg ikke. Så konklusjonen min er fortsatt at det er umulig å se det uten å ta av dekselet. Dessuten står det også i service-bulletinen at denne fixen kun gjelder bestemte eldre modeller. Hadde tv-en din hatt dette støyproblemet garanterer jeg at du hadde hørt det gjennom selv moderate mengder lyd, og plasma-buzzingen hadde *ikke* klart å overdøve det.
    Takker for bryet Jeg benytter Panasonic sin egen service-melding som veileder. Denne er datert 17.07.13, og viser tydelig plassering av fiksen på de to viftene. Når jeg lyser inn i viften, og ser skrått innover fra de øverste luftehullene midt på tv'en, og samtidig stikker en tynn rød kabeltråd inn gjennom viften, ser jeg tydelig denne kabelen fra hullene midt på tv'en. Det skulle ikke vært mulig om fiksen hadde vært på plass. På den andre viften stikker jeg den samme kabelen gjennom viften og den kommer ut på siden av viften, noe som også ikke skulle vært mulig om denne veggen hadde vært stengt med fiksen. Ved å benytte kabeltråd og intenst lys, så er det dessverre ingen tvil.

Kjenner jeg blir skuffet. Ser at folk over på avsforumet har spekulert i om Panasonic har tatt noen snarveier nå på slutten for å begrense tapene i plasma-avdelingen. Får ta en telefon til Panasonic over helgen.

Hvor finner dere produksjonsdatoen på tv'en forresten? Jeg finner kun dato på panelet gjennom luftehullene, men ikke noen dato på selve tv'en.
    Sist endret av Focalom; 01-18-2014 kl 22:13

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis tv-en din ikke har denne fiksen så har de i alle fall gjort om på designet for å eliminere det. Som sagt, hadde du hatt den støyen "vi" har klaget på, så hadde du ikke klart å overdøve den med middels lyd. Det høres for meg ut som du kun hører selve viftene, og det må man dessverre bare finne seg i når det gjelder denne skjermen. Hadde tv-en din vært plaget av det støyproblemet som fikses med den foamingen så hadde du hørt en skjærende hvinelyd som hadde endret karakteristikk hele tiden som et slags ekko. I servicebulletinen står det også hvilke serienummer denne fiksen er nødvendig for. Serienummer før 3430000 trenger ikke denne fiksen i følge Panasonic, så noe har de endret i etterkant. Så har tv-en din et høyere serienummer enn det så er den fiksen på plass på en eller annen måte.. i motsatt fall; få den "foamet"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen Vis post
    Har lyst til å gjøre akkurat det samme du har gjort. Bytte fra st50 til vt60. Min buzzer og litt vel mye syns jeg. Hadde ikke noe håp om at set skulle bli bedre ved bytte, men om det gjør det er jo det en stor stor pluss. Så du ble fornøyd med å bytte? Det er verdt de tusenlappene?
    Buzzen er definitivt dempet. ST50 laget påtrengende mye støy. Man må konse for å høre viftene på min VT60. Diskusjonen over viser dog at det ikke finnes garantier for at du kommer til å oppleve det samme. Må også sies at jeg har tre akustiske dempeplater bak min TV. Alt i alt utrolig fornøyd med at jeg tok sjansen på å oppdatere. Billedmessig er alt forbedret i forhold til ST50.

Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •