Panasonic 2013. - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg omsider fått "stripset" tv-en jeg også. Den irriterende resonanslyden er nå borte, og nå er det kun litt viftestøy igjen, pretty much som på VT50-en. Happy nå Anbefaler alle som føler seg plaget av lyden fra VT60 og ZT60 å få utført denne fiksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Da har jeg omsider fått "stripset" tv-en jeg også. Den irriterende resonanslyden er nå borte, og nå er det kun litt viftestøy igjen, pretty much som på VT50-en. Happy nå Anbefaler alle som føler seg plaget av lyden fra VT60 og ZT60 å få utført denne fiksen.
    Vil dette funke på en LX5090? Er en noe irriterende buzzing som kommer fra skjermen min, som jeg godt kunne vært foruten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k Vis post
    Vil dette funke på en LX5090? Er en noe irriterende buzzing som kommer fra skjermen min, som jeg godt kunne vært foruten.
    Nei, dette gjør ingenting med buzzing eller noe sånt. Det fjerner kun resonanslyd forårsaket av viftene ved at luftstrømmen endres litt inni kabinettet.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en 50" GT60 hos MPX for litt siden, og nå i helgen har jeg endelig hatt mulighet til å teste den litt. Med en gang jeg skrur på tv-en for første gang oppdager jeg et stort problem. Jeg kan ikke fordra filteret! Synes bildet er veldig matt og mangler den klarheten jeg er vant med fra CRT og plasma uten filter. Filteret er riktignok veldig effektivt til å redusere refleksjoner, men jeg synes det går på bekostning av bildet. Jeg føler ikke at det har den samme klarheten, skarpheten og dybden som min gamle plasma uten filter. Synes faktisk bildet ligner mer på den matte LCD-monitoren jeg sitter og stirrer på mens jeg skriver dette.

Lekte meg med instillinger og satt på noen Blu-ray filmer, men ble bare sittende og irritere meg over hvor matt bildet var. Sitter faktisk og vurderer å returnere den, men skal iallfall vente noen dager og se om dette er noe man kan venne seg til. Er det jeg som er gal . Veldig synd hvis den går i retur, for jeg finner ingen feil med den ellers. Ingen merkbar buzzing, ujevnheter i panelet eller andre ting som jeg kan se foreløpig.

Edit: Vil det bli problematisk å returnere den på bakgrunn av at man er misfornøyd, men ingen feil med produktet?
    Sist endret av TV Dinnah; 11-25-2013 kl 10:10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah Vis post
    Jeg kjøpte meg en 50" GT60 hos MPX for litt siden, og nå i helgen har jeg endelig hatt mulighet til å teste den litt. Med en gang jeg skrur på tv-en for første gang oppdager jeg et stort problem. Jeg kan ikke fordra filteret! Synes bildet er veldig matt og mangler den klarheten jeg er vant med fra CRT og plasma uten filter. Filteret er riktignok veldig effektivt til å redusere refleksjoner, men jeg synes det går på bekostning av bildet. Jeg føler ikke at det har den samme klarheten, skarpheten og dybden som min gamle plasma uten filter. Synes faktisk bildet ligner mer på den matte LCD-monitoren jeg sitter og stirrer på mens jeg skriver dette.

Lekte meg med instillinger og satt på noen Blu-ray filmer, men ble bare sittende og irritere meg over hvor matt bildet var. Sitter faktisk og vurderer å returnere den, men skal iallfall vente noen dager og se om dette er noe man kan venne seg til. Er det jeg som er gal . Veldig synd hvis den går i retur, for jeg finner ingen feil med den ellers. Ingen merkbar buzzing, ujevnheter i panelet eller andre ting som jeg kan se foreløpig.

Edit: Vil det bli problematisk å returnere den på bakgrunn av at man er misfornøyd, men ingen feil med produktet?
    Hvor lenge er en stund siden..? MPX har vel ennå 45 dagers returordning, hvis jeg ikke husker feil. Denne er vel ikke krav til grunn heller, så lenge det returneres i samme stand, med original emballasje. Sjekk det ut, mulig dette er fra "gamle dager".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uten at eg vet om du har gjort dette, gå til oppsett, gå helt ned til øk isfcc og slå den på. Gå opp til bildemenyen og aktiver professional 1, ta av alt av lyssensor og alt annet som er mulig å slå av, gå ned til avanserte innstillinger og sett justerer panelets lysstyrke på medium og sett gamma på samme meny på 2.2 hvis du har et lyst rom eller 2.4 hvis du er i en batcave. Blir ihvertfall noe helt annet enn basisinnstillingene som er påslått når man får tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uproblematisk. Det er derfor ordningen med åpent kjøp er der.

Jeg stiller meg også litt undrende til at du føler at bildet blir matt, da det ikke føles matt overhodet på VT60-en. Bor du i nærheten av lageret siden du vurderer å levere den tilbake? Kunne vært interessant å sett skjermen hvis det var mulig Kan jo være at du har fått en med feil også...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Hvor lenge er en stund siden..? MPX har vel ennå 45 dagers returordning, hvis jeg ikke husker feil. Denne er vel ikke krav til grunn heller, så lenge det returneres i samme stand, med original emballasje. Sjekk det ut, mulig dette er fra "gamle dager".
    Akkurat over to uker siden, så ordinær angrerett har jo utløpt. Men ja, MPX har egen 45 dagers returordning som skal fungere som en utvidet angrefrist.

Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ Vis post
    Uten at eg vet om du har gjort dette, gå til oppsett, gå helt ned til øk isfcc og slå den på. Gå opp til bildemenyen og aktiver professional 1, ta av alt av lyssensor og alt annet som er mulig å slå av, gå ned til avanserte innstillinger og sett justerer panelets lysstyrke på medium og sett gamma på samme meny på 2.2 hvis du har et lyst rom eller 2.4 hvis du er i en batcave. Blir ihvertfall noe helt annet enn basisinnstillingene som er påslått når man får tven.
    Takker for tipset, men dette er allerede gjort og Professional er valgt (klarer ikke å se noe forskjell på Professional 1 og 2). Har en kjellerstue med lystette gardiner og dempet belysning, og etter å ha prøvd meg frem satte jeg gamma til 2.2. Vet dog at "2.2" ikke nødvendigvis gir 2.2 i praksis.

Panel Luminance ble satt til Mid, men jeg syns ærlig talt ikke det var stor forskjell på Mid og Low. Justering av kontrast hadde mer å si for lysutbytte, og jeg syns uansett skjermen er lyssterk nok. Har også valgt Rec 709 (vet ikke helt hva det betyr, men har fått med meg at det er en slags standard).

IFC så forferdelig ut og var vel det første jeg skrudde av. Alt annet er også av, bortsett fra Pixel Orbiter.

Grunnen til at jeg føler bildet er matt har nok ingenting med innstillinger å gjøre. Det er nok heller ingenting feil med tv-en, jeg vil tro jeg hadde skjønt det hvis det var tilfelle. Det er helt tydelig det aggressive "Louver" skjermfilteret som nødvendigvis gir en litt annen bildeeffekt enn en skjerm uten. Det er nok rett og slett bare veldig uvant. Jeg har en ganske lyskontrollert kjellerstue og har aldri irritert meg over refleksjoner, så jeg føler ikke at dette filteret gir noen fordeler i min situasjon. Men får se det an litt. Dette skal jo være et produkt i øverste klasse, så jeg føler at jeg er iallfall nødt til å gi det litt tid og ikke ta en forhastet beslutning angående retur.

Helt uproblematisk. Det er derfor ordningen med åpent kjøp er der.

Jeg stiller meg også litt undrende til at du føler at bildet blir matt, da det ikke føles matt overhodet på VT60-en. Bor du i nærheten av lageret siden du vurderer å levere den tilbake? Kunne vært interessant å sett skjermen hvis det var mulig Kan jo være at du har fått en med feil også...
    Nei, bor ikke i nærheten av lageret. Bor på Sunnmøre Hvis jeg velger å returnere så vil vel Tollpost ta seg av det? Regner med man må dekke utgifter selv? Det er nok ingenting feil med skjermen. Matt var kanskje ikke den mest treffende beskrivelsen, er nok bare filteret som gir en annen bildeeffekt enn jeg er vant med. VT60 og ZT60 skal jo ha enda mer aggressivt filter så jeg lurer på hvordan det ville blitt, eller F8500 også for den saks skyld.
    Sist endret av TV Dinnah; 11-26-2013 kl 11:06

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...nå begynner jeg faktisk å lure på om det kan være noe unormalt med tv-en likevel. Tok meg en runde i et par butikker i dag, Elkjøp og Expert, for å prøve å sammenligne litt med tv-er som er utstilt. De hadde ingen GT60 på utstilling (den jeg har) men studerte så nøye jeg kunne en VT60 og ST60.

Begge hadde et nydelig bilde (til tross for at de står i "pimp mode"), og de hadde absolutt ikke det diffuse, kunstige - nesten litt tegnefilmaktige bildet som preger min GT60. Bildet på disse utstillingsmodellene virket mye mindre preget av filteret, og hadde mye mer glans og dybde. Nå er det jo vanskelig å sammenligne på denne måten med de lysforholdene i butikken, men det er jo uansett rart at min GT60 hjemme minner mer om en LCD av eldre årgang enn sine plasmabrødre som sto utstilt.

Det er spesielt når jeg sitter i senterposisjonen rett foran at skjermen at den oppleves slik, da er det faktisk helt umulig å se at panelet består av glass. Det sier jo litt om hvor effektivt filteret nøytraliserer gjenskinn, men det kan vel ikke være meningen at bildet skal frarøves dybde og se ut som matt LCD. Fra siden blir den ikke fullt så matt, men har fortsatt et tegnefilmaktig bilde.

Dette har ingenting med den begrensede vertikale innsynsvinkelen å gjøre. Den biten er jeg klar over, og sitter i riktig høyde.

Noen som vet om det benyttes et mattere filter på GT60 enn de andre modellene? Virker jo veldig rart iallfall. Begynner seriøst å lure på om jeg har fått en kalkun. Tror nok den går i retur.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...nå begynner jeg faktisk å lure på om det kan være noe unormalt med tv-en likevel. Tok meg en runde i et par butikker i dag, Elkjøp og Expert, for å prøve å sammenligne litt med tv-er som er utstilt. De hadde ingen GT60 på utstilling (den jeg har) men studerte så nøye jeg kunne en VT60 og ST60.

Begge hadde et nydelig bilde (til tross for at de står i "pimp mode"), og de hadde absolutt ikke det diffuse, kunstige - nesten litt tegnefilmaktige bildet som preger min GT60. Bildet på disse utstillingsmodellene virket mye mindre preget av filteret, og hadde mye mer glans og dybde. Nå er det jo vanskelig å sammenligne på denne måten med de lysforholdene i butikken, men det er jo uansett rart at min GT60 hjemme minner mer om en LCD av eldre årgang enn sine plasmabrødre som sto utstilt.

Det er spesielt når jeg sitter i senterposisjonen rett foran at skjermen at den oppleves slik, da er det faktisk helt umulig å se at panelet består av glass. Det sier jo litt om hvor effektivt filteret nøytraliserer gjenskinn, men det kan vel ikke være meningen at bildet skal frarøves dybde og se ut som matt LCD. Fra siden blir den ikke fullt så matt, men har fortsatt et tegnefilmaktig bilde.

Dette har ingenting med den begrensede vertikale innsynsvinkelen å gjøre. Den biten er jeg klar over, og sitter i riktig høyde.

Noen som vet om det benyttes et mattere filter på GT60 enn de andre modellene? Virker jo veldig rart iallfall. Begynner seriøst å lure på om jeg har fått en kalkun. Tror nok den går i retur.
    Jeg har testet alle plasmamodellene i 60-serien og GT60 passet meg best. Det du beskriver av GT60 fremstår som veldig underlig og i sterkt kontrast til det jeg selv opplever med GT60. GT60 har faktisk MINDRE filtrering enn både VT60 og T60! Så enten er det noen feil med TVn din eller så har du skrudd deg "far out" i både modusvalg og verdier på skjermen. And believe me: Om du justerer feil (og denne skjermen har utrolig mange muligheter), så kan fremstår både kjedelig, dynamisk flatt og grått. Kan du gi en komplett oversikt over verdivalgene du har gjort?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld prøvde jeg å flytte tv-en til et annet rom for å se hvordan det ble med litt andre lysforhold. Syns med en gang at bildet ble mye bedre. Det virker faktisk som filteret er designet for å fungere optimalt i rom med litt mer lys enn det jeg pleier å ha i kjellerstuen min. Når jeg hadde den i kjellerstuen som er ganske mørk syns jeg måten filteret preger bildet på ble veldig tydelig. Jeg forklarte det kanskje litt dårlig i de forrige innleggene mine. Ble liksom litt kunstig på en måte, iallfall i forhold til hva jeg er vant med. Men jeg følte at denne effekten forsvant helt når jeg flyttet den inn i en stue med mer normal belysing, og jeg kunne nyte bildet uten å irritere meg over noe.

Så dette dreier seg nok bare om måten filteret fungerer på. Det har nok bare med vane og smak å gjøre, men jeg hadde nok foretrukket en versjon uten filter i et mørkt rom. Uansett føler jeg meg nå iallfall mye tryggere på at det ikke er feil med tv-en. Så da ser det ut som jeg beholder den likevel. Får heller prøve å legge til rette lysforholdene i kjellerstuen.

Ellers så ser jeg en del grønt etterslep. Vet ikke om det er innbilning men synes det vises oftere på 50hz materiale. Er jo uansett litt vant med det fra før så det er ikke noe stort problem. Noe som imidlertid er nytt for meg er denne "regnbue-effekten" som av og til vises. Synes også det flimrer litt mer enn den gamle plasmaen min. Men ser ikke det som noe problem, så nå skal jeg ikke sutre mer.

Av positive ting er jeg veldig overrasket over lite buzzing den gir fra seg. Den gir iallfall ikke noe mer lyd i fra seg enn den gamle plasmaen min som også er veldig stille. Har heller ikke merket noe tegn til IR enda.
    Sist endret av TV Dinnah; 11-28-2013 kl 10:41

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke sett noe til denne regnbueeffekten før VT60-en, så det kan hende den er mer fremtredende på 2013-modellene enn den har vært tidligere. (Jeg vet den har eksistert tidligere også, men jeg har for alt i verden ikke vært i stand til å se den. Er ingen dealbreaker, dog... men litt pussig synes jeg jo det er )

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden kontrasten og sortnivået har økt betydelig de siste årene blir nok regnbuene mer fremtredende også. Hvor mye man ser er litt forskjellig fra person til person. Jeg ser av og til litt regnbuer hvis jeg flytter blikket fra hvite undertekster opp på et mørkt bilde. Når har jeg en ST50, men grønt slep har jeg ikke sett. På min PX80 så jeg det de første 100 - 200 timene. Etter det var den helt smooth.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installert min 55VT60 tidligere denne uke. Den er ikke innkjørt enda, så noe rapport om bildekvalitet kommer ikke ennå - men TV'ens emballasje var merket med VF (Vifte fiks?!?) og TV'en støyer veldig lite. I lydløs hus uten lyd på TV kan den høres såvidt fra 1.5m. Sitter jeg i sofaen på 2.8m avstand er den ikke merkbar.

PJ

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivåets nye fyrste. Dette er den beste LCD-TV-en på markedet.

http://www.hardware.no/artikler/test...65wt600/154511

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Sortnivåets nye fyrste. Dette er den beste LCD-TV-en på markedet.

http://www.hardware.no/artikler/test...65wt600/154511
    Dette er altså en bakbelyst TV, om jeg har lest artikkelen riktig..? Synd at de som prioriterer kvalitet når TV er påslått må betale samme sum som en god bruktbil, i motsetning til de som prioriterer hvordan TV'en tar seg ut avslått, som møbel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforums.com/review/panas...ionAnchor28157

En helt vanlig gjennomsnittlig LCD er vel heller mer riktig. Sortnivå som er dårligere enn på Samsung 8 serien, ST60, VT60, GT60, ZT60, Motheye filter LCDene til Philips, Kuro, VT50, ST50, GT50 osv. Et kantbelyst IPS panel som ny sortnivå konge, jammen skal man lese mye rart.
    Sist endret av JernetTZ; 12-03-2013 kl 16:27

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske utrolig, ja, at de velger å kalle den "mørkets nye fyrste". Men nå er det jo riktignok ganske imponerende at de klarer å få et gjennomsnittlig sortnivå ut av et IPS-panel. Hvis de har klart å kombinere litt av innsynsvinkelen og fargeegenskapene til et IPS panel med et brukbart sortnivå som man vanligvis får fra VA-panel, så burde det vel bli ganske bra. Skulle vel egentlig bare mangle også til den prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller ikke påstå at et sortnivå på 0.05cd/m2 er en krise. Det blir nok litt døvt sammenlignet med VT/ZT sine 0.005 cd/m2 eller hva det er, helt klart... men 0.05cd/m2 ser faktisk sort ut med normal til halvmørk innebelysning. Jeg følte ikke at sortnivået var et kjempeproblem på Samsung PS51D8005-en min som var målt til 0.06cd/m2 i en del tester. Om Panasonic klarer å kombinere dette med en god fargenøyaktighet, så er man godt på vei. Ikke perfekt, men det er i det minste et skritt i riktig retning.. og som jeg har sagt før, har man lysstyrke å kompensere med, så merker man også mindre til manglende sortnivå. Det som er viktigst er skjermens evne til å få frem detaljer i mørke partier, og det er fullt mulig selv med et labert sortnivå hvis det er bra med graderinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller ikke påstå at et sortnivå på 0.05cd/m2 er en krise. Det blir nok litt døvt sammenlignet med VT/ZT sine 0.005 cd/m2 eller hva det er, helt klart... men 0.05cd/m2 ser faktisk sort ut med normal til halvmørk innebelysning. Jeg følte ikke at sortnivået var et kjempeproblem på Samsung PS51D8005-en min som var målt til 0.06cd/m2 i en del tester. Om Panasonic klarer å kombinere dette med en god fargenøyaktighet, så er man godt på vei. Ikke perfekt, men det er i det minste et skritt i riktig retning.. og som jeg har sagt før, har man lysstyrke å kompensere med, så merker man også mindre til manglende sortnivå. Det som er viktigst er skjermens evne til å få frem detaljer i mørke partier, og det er fullt mulig selv med et labert sortnivå hvis det er bra med graderinger.
    0.05 er helt ok det iforhold til LCD teknologiens begrensninger, men å ha den overskriften virker useriøst. Men norske tester er jevnt over på det nivået. En masse svulstige beskrivelser som har null rot i virkeligheten. Det positive er ihvertfall at er at man har begynt å måle innstillingene på tvene. Et lite fremskritt siden 2010 kan man si.

Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •