Panasonic 2013. - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 31 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor Vis post
    Det stemmer.
    Høres lovende ut. Can hardly wait Er som jeg har sagt flere ganger allerede helt utrolig fornøyd med alt annet. (ok, kanskje ikke fullt så fornøyd med denne stygge homescreen-en som dukker opp hver gang man skrur på tv-en.. hvis noen finner ut en måte å bli kvitt den på, hyl ut :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Høres lovende ut. Can hardly wait Er som jeg har sagt flere ganger allerede helt utrolig fornøyd med alt annet. (ok, kanskje ikke fullt så fornøyd med denne stygge homescreen-en som dukker opp hver gang man skrur på tv-en.. hvis noen finner ut en måte å bli kvitt den på, hyl ut :P)
    Trykk home på fjernkontrollen og gå til venstre der det bare er en fullskjerm versjon så skal du være i boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ Vis post
    Trykk home på fjernkontrollen og gå til venstre der det bare er en fullskjerm versjon så skal du være i boks.
    Oh, det var så enkelt å bli kvitt den permanent ja... takk Da er det vel bare én ting igjen som irriterer da, og får satse på at det er løst innen en uke eller to. Utrolig at det skal ta så lang tid å få tak i noen skarve skumgummi-strips.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det offisielt. Panasonic Stenger plasmaproduksjon i desember 2013. R.I.P

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru Vis post
    Da er det offisielt. Panasonic Stenger plasmaproduksjon i desember 2013. R.I.P
    Det var synd, men så lenge de erstatter plasma med OLED, så får det vel være greit

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det enkelt AK, Det er helt greit. Hadde OLED hjemme her noen dager, og den kledde av ZT60 på bortimot alle områder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er vel det største spørsmålet om de klarer å gjøre OLED lønnsomt. Det er såvidt jeg vet fremdeles dårlig yield på OLED-produksjonen så det vil nok være utfordringer knyttet til det og som igjen vil gjenspeile prisene de neste årene. Valget om å kjøpe en 65" PDP nå var i hvert fall helt rett. Blir spennende å se hva Samsung gjør. Nå sliter ikke Samsung økonomisk på samme måte som Panasonic har gjort de siste årene, så det spørs vel om de føler at de må kutte så hardt som det Panasonic har måttet gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic lukker og slukker for plasma TV. De første fabrikker lukker ned allerede i år.

De seneste rygter kom til at holde stik, Panasonic lukker og slukker for produktionen af plasma TV.

De første fabrikker lukker ned allerede i år, og den allersidste fabrik lukker ned i marts 2014.

Så det nuværende lineup af plasma TV, med produkter som GT60, VT60 og ZT60, endte som de sidste fra den japanske elektronikproducent.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/temp...#ixzz2jJpqlRur

Engelsk pressemeddelelse

Osaka, Japan. October 31, 2013

Panasonic Corporation today announced that in order to create a business structure that can respond to changes in the business environment and to accelerate the growth strategy of the company, the company will end the production of plasma display panels (PDP) in December 2013, and stop business operations at the Amagasaki P3 Factory (production currently stopped), the Amagasaki P5 Factory (production currently suspended), and the Amagasaki P4 Factory, which is currently operating, by the end of March 2014.

In the display panel business, Panasonic has been promoting the development of non-TV applications and carried out various restructuring measures, such as reduction of fixed costs, for both PDP and LCD panels. Through further fundamental business restructuring, the company is aiming to optimize the business and focus its management resources.

Since 2000, Panasonic has promoted its PDP business and led the global flat panel display market with its strategy of utilizing PDP for large displays and LCD for small- and medium-sized displays.

However, with the rapid development of large-screen LCDs, and facing the severe price competition in the global market brought on by the Lehman Shock in September 2008, the company consolidated production in the Amagasaki P4 Factory, made a shift towards commercial applications and worked to improve the earnings of the business.

Until now, due to the superiority of the picture, Panasonic’s PDPs have received high appraisal and there has been firm demand from customers worldwide. However, due to rapid, drastic changes in the business environment and a declining demand for PDP in the flat panel display market, it was judged that continuing the business would be difficult and a decision was made to stop production.

The company will end sales of plasma TVs for consumer use and PDP related products for commercial use, such as Interactive Plasma Displays, with the products for FY 2014 (ending March 31, 2014). However, by selecting display panels that are most suitable for each product for both consumer and commercial use, Panasonic will work to develop and provide appealing products which meet the demands of customers, and will aim towards new development of its visual and display businesses.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/temp...#ixzz2jJpqlRur

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det priskutt på Panasonic plasma fremover mon tro

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier folket, og helst de som har testet da ;-)

Er 60zt60 verdt 9 tusen mere enn 65vt60....

Lest opp og ned, og det virker som om folket mener at zt ikke er verdt prisforskjellen, meeen den er jo tilsynelatende best da ;-)

Er forøvrig hyggelig pris på dem idag, iom at ekspert og elkjøp/lefdal kjører denne kampanjen sin :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin Vis post
    Hva sier folket, og helst de som har testet da ;-)

Er 60zt60 verdt 9 tusen mere enn 65vt60....

Lest opp og ned, og det virker som om folket mener at zt ikke er verdt prisforskjellen, meeen den er jo tilsynelatende best da ;-)

Er forøvrig hyggelig pris på dem idag, iom at ekspert og elkjøp/lefdal kjører denne kampanjen sin :-)
    Jeg tror ikke du nødvendigvis vil få et nøytralt og nyansert svar fra noen som har kjøpt ZT-en :-) Men at den er bedre enn VT er det jo ingen som nekter for. Der du vil ha mest igjen for å gå for ZT-en er nok i litt opplyste rom. Av funksjonalitet har VT og ZT stort sett det samme (VT har vel noen ubrukelige ekstrating som ZT ikke har). Jeg ville også hatt i bakhodet at VT-en faktisk er 5" mer. Side by side skal det ikke være mulig å skille dem fra hverandre i et mørkt rom. Man betaler mye for eksklusiviteten ved å kjøpe en ZT, men hey.. til gjengjeld kan du jo skryte av at du har den beste tv-en Panasonic noen gang har laget, og muligens den beste tv-en som noen gang er produsert for konsument-markedet. Jeg vurderte også VT vs ZT og landet på VT... tror ikke det er mulig å velge feil her hvis du ser bort fra pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZT60 er helt sikkert marginalt bedre under ektremt kontrollerte forhold, men jeg er ganske sikker på at de fleste som går for ZT60 på et eller annet tidspunkt vil angre på at de ikke gikk for 65VT60 på grunn av størrelsen. Altså, er det noen overhodet som ikke ønsker seg enda større TV etter en stund? Kjøper du VT har du hvertfall makset ut på det punktet som faktisk utgjør en stor forskjell i praksis mellom disse to modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som har kalibrert noen av disse skjermene, kan det stemme at maks lysubytte med panel luminance satt til low er rundt 75 cd/m2 ?
    Jeg vet at i1 Display ikke er noe som kan måle seg med hi-end, men litt nysgjerrig på om den i alle fall måler riktig-ish

Maks. lysutbytte (100 IRE, window slide) med low er i hvert fall målt til 75 her og rundt 130 på high. Jeg kommer ikke til å bruke sistnevnte da det vil være å be om trøbbel i forhold til statiske elementer :-)

Hva er for øvrig maks anbefalt på disse skjermene før innbrenning begynner å bli et problem? Tåler de 100? (er vel rundt 65 eller noe på kontrast for å oppnå det med luminance satt til high). Jeg holder på å forberede en endelig kalibrering nå og lurte på om jeg skulle ha en night mode med panel luminance på low, fordi bildet er rett og slett EKSTREMT mye mindre støyete. Så en night mode på 75 med panel luminance satt til mid, og deretter en day mode som strekker seg til 100cd/m2 med panel luminance på mid eller high.

Kan for øvrig meddele at innbrenningsfaren med panel luminance satt til low er så og si totalt fraværende. Sovnet fra en film i går, og den ble stående i meny med statisk bilde i et par timer før jeg våknet. Det var ikke det minste spor etter noen form for image retention, men jeg var bittelitt panisk i en kort periode inntil jeg fikk sjekket skjermen nøye.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Til de av dere som har kalibrert noen av disse skjermene, kan det stemme at maks lysubytte med panel luminance satt til low er rundt 75 cd/m2 ?
    Jeg vet at i1 Display ikke er noe som kan måle seg med hi-end, men litt nysgjerrig på om den i alle fall måler riktig-ish

Maks. lysutbytte (100 IRE, window slide) med low er i hvert fall målt til 75 her og rundt 130 på high. Jeg kommer ikke til å bruke sistnevnte da det vil være å be om trøbbel i forhold til statiske elementer :-)

Hva er for øvrig maks anbefalt på disse skjermene før innbrenning begynner å bli et problem? Tåler de 100? (er vel rundt 65 eller noe på kontrast for å oppnå det med luminance satt til high). Jeg holder på å forberede en endelig kalibrering nå og lurte på om jeg skulle ha en night mode med panel luminance på low, fordi bildet er rett og slett EKSTREMT mye mindre støyete. Så en night mode på 75 med panel luminance satt til mid, og deretter en day mode som strekker seg til 100cd/m2 med panel luminance på mid eller high.

Kan for øvrig meddele at innbrenningsfaren med panel luminance satt til low er så og si totalt fraværende. Sovnet fra en film i går, og den ble stående i meny med statisk bilde i et par timer før jeg våknet. Det var ikke det minste spor etter noen form for image retention, men jeg var bittelitt panisk i en kort periode inntil jeg fikk sjekket skjermen nøye.
    Har den på low når eg spiller og medium når eg ser på film i panel luminance, var en midlertidig innbrenning etter et par hundre timer på spilling når den var på medium så tok den ned på low og siden har det vært null niks.
    Proffene som mpler disse ender alltid opp med panel luminance på medium som referansepunkt iforhold til kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ Vis post
    Har den på low når eg spiller og medium når eg ser på film i panel luminance, var en midlertidig innbrenning etter et par hundre timer på spilling når den var på medium så tok den ned på low og siden har det vært null niks.
    Proffene som mpler disse ender alltid opp med panel luminance på medium som referansepunkt iforhold til kalibrering.
    Jeg kan forstå hvorfor de ender opp på mid, for sortnivået reduseres betydelig på low, samt at lysutbyttet er vesentlig høyere på mid. Men jeg så ganske klare fordeler med å ha en modus hvor den står på low også. Dither-noise er merkbar mindre på low i forhold til mid, og high er enda et hakk verre. Low gir også flere mulige graderinger, og er nok derfor den er mindre støyete. Siden man har tre moduser i år som kan fullkalibreres er det i alle fall ingenting i veien for å bruke den ene av dem til en low panel luminance-modus.

Men igjen, fortsatt interessert i hvor høyt man kan gå før det begynner å bli problemer og hvorvidt 75 cd/m2 høres sannsynlig ut som max. for low panel luminance? (for å ha en slags referanse til om i1-en er HELT off)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har skaffet meg en 55VT60 etter å ha returnert en 55F8005. Jeg fant ut at jeg er allergisk mot dårlig innsysnsvinkel. På samsungen står det i utenlandske tester at man kan skru av lokal dimming. Det viste seg å ikke være en mulighet på nordiske modeller!?! På Panan leser jeg i utenlandsk ehjelp at man kan skifte Hz på panelet i en meny som heter "Advanced picture" og "24p Direct in". Jeg finner ikke Advanced picture, men Advanced Settings og der er det ikke noe som heter 24p Direct in. Er EU og US modellene så forskjellige? Hvorfor har ikke vi muligheten til å skifte Hz, eller er det noe jeg har gått glipp av?
    Jeg får ikke 1080p Pure Direct til å virke heller selv om BD spilleren skal støtte 4:4:4 greiene. Synes VT'n generelt lugger litt mer i bildet i forhold til min gamle pioneer (427XA), både ved tv, dvd og bluray titting. Jeg mener det var langt berdre flyt med 24p på pioneeren. Ved avspilling av mkv filmer fra USB hakker det ekstra mye og det kan se ut som ca 12fps eller no. Er alle VTer slik, eller har jeg fått en ribbet utgave?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power Vis post
    Hei. Jeg har skaffet meg en 55VT60 etter å ha returnert en 55F8005. Jeg fant ut at jeg er allergisk mot dårlig innsysnsvinkel. På samsungen står det i utenlandske tester at man kan skru av lokal dimming. Det viste seg å ikke være en mulighet på nordiske modeller!?! På Panan leser jeg i utenlandsk ehjelp at man kan skifte Hz på panelet i en meny som heter "Advanced picture" og "24p Direct in". Jeg finner ikke Advanced picture, men Advanced Settings og der er det ikke noe som heter 24p Direct in. Er EU og US modellene så forskjellige? Hvorfor har ikke vi muligheten til å skifte Hz, eller er det noe jeg har gått glipp av?
    Jeg får ikke 1080p Pure Direct til å virke heller selv om BD spilleren skal støtte 4:4:4 greiene. Synes VT'n generelt lugger litt mer i bildet i forhold til min gamle pioneer (427XA), både ved tv, dvd og bluray titting. Jeg mener det var langt berdre flyt med 24p på pioneeren. Ved avspilling av mkv filmer fra USB hakker det ekstra mye og det kan se ut som ca 12fps eller no. Er alle VTer slik, eller har jeg fått en ribbet utgave?
    Hvis du ikke ser 24p smooth film i menyen der det vanligvis står Intelligent Frame Creation, så er det ikke et 24p-signal du får inn. Den optionen kommer kun ved 24p-signal, men du ønsker generelt å sette den til off, eller kanskje min. Noen virker å synes at det gir litt bedre flyt i bildet uten at det blir seende for kunstig ut. Det er noen forskjeller på amerikansk og europeisk modell, men i år er nok forskjellene mindre enn de har vært. Jeg ser flere settings som tidligere har vært forbeholdt amerikanerne som har dukket opp i år.

Uansett, både 1080p pure direct og 24p fungerer her så det virker som om problemene dine ligger i kilden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får inn 24p men ikke 1080p pure direct. Jeg har satt 24p smooth film til minimum, men skulle gjerne sett hva 48Hz og 96Hz gjør med bildet. Jeg mener at Hz innstilling og smooth film ikke er det samme. På 427en hadde jeg 96Hz hvor den viste samme bilde 4 ganger. Dette var faktisk å foretrekke. Kilden til bildet er en Panasonic DMP-BD60, men på den finner jeg ikke noen innstillinger om hva slags signal som skal sendes. Har prøvd å bytte HDMI kabler og koblet den direkte i tven for å utelukke receiver.
    Når det gjelder avspilling av film via USB mistenker jeg at tven holder på med no 3:2 pulldown som sikkert er helt unødvendig. Det burde vel ikke være vanskelig for en TV i dag å identifisere antall fps og justere Hz deretter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror VT60-en benytter 96Hz på 24p-materiale. Mener å ha lest noe om det et sted. Og ja, spiller man av film via intern mediaplayer så får man dessverre 3:2-pulldown, så jeg bruker avspilleren i bluray-spilleren min i stedet og kjører det inn via HDMI, for da blir det riktig.

Side 25 av 31 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •