Panasonic 2013. - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 606
    Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer veldig på om jeg skal gå for en 50" GT60 snart. Hvis utfasingen av plasma for alvor har begynt er det vel dumt å vente så mye lenger, spesielt siden OLED har vært "rett rundt hjørnet" i ganske mange år nå og ser ut til å forbli "rett rundt hjørnet" i mange flere år.

Ser ut som det for øyeblikket er en prisforskjell på 3000 kr. opp til 50" VT60. Noen som har en formening om forskjellen er verd det? GT60 er uten vifte, har jeg forstått. Det er vel fordel? Hva som inkluderes av 3D-briller og slikt er helt uinteressant for meg.

Er det noen som spiller regelmessig på 2013-modellene? I så fall, hvordan er erfaringene med IR? Er selvfølgelig klar over innkjøringsperioden og at moderat kontrast anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah Vis post
    Lurer veldig på om jeg skal gå for en 50" GT60 snart. Hvis utfasingen av plasma for alvor har begynt er det vel dumt å vente så mye lenger, spesielt siden OLED har vært "rett rundt hjørnet" i ganske mange år nå og ser ut til å forbli "rett rundt hjørnet" i mange flere år.

Ser ut som det for øyeblikket er en prisforskjell på 3000 kr. opp til 50" VT60. Noen som har en formening om forskjellen er verd det? GT60 er uten vifte, har jeg forstått. Det er vel fordel? Hva som inkluderes av 3D-briller og slikt er helt uinteressant for meg.

Er det noen som spiller regelmessig på 2013-modellene? I så fall, hvordan er erfaringene med IR? Er selvfølgelig klar over innkjøringsperioden og at moderat kontrast anbefales.
    Skulle jeg hatt 50" så hadde jeg nok definitivt gått for GT fordi den er uten vifter, ja. Jeg driver allerede og vurderer om jeg skal levere denne og gå for ST i stedet, men jeg liker bildet :/ Denne sirene-aktige lyden går meg dog så mye på nervene at jeg ikke klarer å nyte det til det fulle. Får håpe serviceverkstedet har noen gode nyheter til meg der... jeg skjønner i alle fall alle de frustrerte innleggene i avforums-tråden om viftestøy nå, jeg synes ikke de overdriver

Edit: servicetekniker bestilt, og flere bekrefter at den irriterende lyden blir borte med den fixen så jeg er lettere mer positiv igjen i dag. Det er fortsatt ingen som har forsøkt å få dette utført her enda?
    Sist endret av slc; 10-16-2013 kl 13:14 Begrunnelse: Oppdatering

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Skulle jeg hatt 50" så hadde jeg nok definitivt gått for GT fordi den er uten vifter, ja. Jeg driver allerede og vurderer om jeg skal levere denne og gå for ST i stedet, men jeg liker bildet :/ Denne sirene-aktige lyden går meg dog så mye på nervene at jeg ikke klarer å nyte det til det fulle. Får håpe serviceverkstedet har noen gode nyheter til meg der... jeg skjønner i alle fall alle de frustrerte innleggene i avforums-tråden om viftestøy nå, jeg synes ikke de overdriver

Edit: servicetekniker bestilt, og flere bekrefter at den irriterende lyden blir borte med den fixen så jeg er lettere mer positiv igjen i dag. Det er fortsatt ingen som har forsøkt å få dette utført her enda?
    Bråker viftene så forbanna mye da? Selv med lyd på anlegget? Må få deg skikkelige høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley Vis post
    Bråker viftene så forbanna mye da? Selv med lyd på anlegget? Må få deg skikkelige høyttalere
    Selv om man har lyd på anlegget så er det jo scener der det er mindre lyd eller ikke lyd. Men som sagt, det er ikke det at viftene bråker som er problemet, det er en sånn uling/hvining som kommer av resonanslyd i chassis, noe de reduserer en god del ved å padde med skumgummi på innsida. Jeg er usikker på om det er for å dempe vibrasjonen i bakplata eller å endre airflow som er målet. Uansett så skjærer den støyen gjennom relativt mye lyd. Jeg tror nok også at rommet tv-en står i kan ha betydning for hvor sterk denne resonanslyden er. Men det er litt sammenlignbart med at du hører to lyder i NESTEN samme frekvens samtidig. Da vil det bli en slags pulserende svingning, og det er hva som skjer her også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lurer litt på å kjøpe meg en panasonic plasma.
    Er per idag bortskjemt med pioneer krp tv, og bortsett fra at jeg vil ha større tv, er jeg veldig fornøyd.

Men vil opp på 65" isteden for 50", og da er det bare panasonic og samsung som lager plasma tv i denne størrelsen.
    Er ikke i tvil om at panasonic leverer best bilde. Men er litt skremt av to ting.
    Det ene er viftestøyen som er mye omtalt her. Usikker på om det er selve viftene eller resonans som er problemet, men kommmer uansett til å lay støy plage meg hvis jeg opplever det, så da er spørsmålet om dette er noe alle tver er plaget med. Eller om det er verre på enkelte tver?

Er også skeptisk med tanke på innbrenning. Bruker tven mye til spilling og til tvtitting, med logoer i bildet.
    Pioneer tven har aldri fått innbrenning. Og den har jeg ikke vært forsiktig med.
    Etter at tven var innkjørt og vært i bruk noen år klarte jeg å glemme et pausebilde i en hel dag, og slapp unna innbrenning.
    Forstår at de nye plasmaene som er mer lyssterke selvfølgelig ikke vil tåle noe slikt.
    Me spørsmålet er om en liten halvtime med samme pausebilde feks vil gi permanent innbrenning, eller tv titting\gaming med samme logo plassert samme sted i noen timer vil gi innbrenning?

Hvis viftene er et problem kan løsningen være ST serien isteden for VT serien for min del.
    Innbrenning derimot er vanskelig å gjøre noe med hvis tvene er overfølsomme for dette.

Skulle ønske jeg kjøpte 60" når jeg anskaffet pioneer tven for 5 år siden :P

Bryr meg ikke om 3D eller smart tv funksjoner, så det er kun bildekvalitet som avgjør hva jeg skal kjøpe. Tven brukes mye til filmtitting også.
    Også derfor er det egentlig uaktuelt med LED\LCD.

Prosjektor er ikke aktuelt som et alternativ pga takhøyde i kjellerstue der oppsettet står.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf Vis post
    Usikker på om det er selve viftene eller resonans som er problemet, men kommmer uansett til å la støy plage meg hvis jeg opplever det, så da er spørsmålet om dette er noe alle tver er plaget med. Eller om det er verre på enkelte tver?
    Edit. Mente om alle tver av samme typer (pana 65VT60) er plaget med samme problemet. Eller om noen har vært heldige og fått modeller som bråker mindre og andre har fått tver som bråker mer, selv om det er samme modell.

Får ikke redigert postene mine da hele forumet henger seg hver gang jeg logger inn, så jeg får ikke gått inn på mine egene poster.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min ZT er det selve viftene som bråker ganske mye. Men har prøvd å overse dem sålangt og går stort sett bra hvis jeg har på litt normal lyd. Hører lett av viftenen går mange meter unna hvis lyd er av og kan høre de på lavt volum. Har ikke noe resonans eller pipe lyd i min så langt kun selve vifte lyden. TV henger på vegg med ekstra avstandshylser(6.5 cm fra vegg til bakside tv) for å få bedre kjøling ergo mindre vifte støy. Når det gjelder IR og innbrenning har jeg ikke sett noe til dette sålangt. Kjører med lav kontrast under 40 uansett men med lyssensor er bildet OK selv på dagtid. Bildet i mørkt rom overrgår det jeg har sett av KURO etter kalibrering. Har ingen erfaring med ST eller VT i årets serie i 65.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha minst 65" så må nok bli VT eller ST serien. Tviler ikke på at ZT er bedre enn kuroen. Det burde jo ha skjedd litt på 6 år
    Men kan ikke forsvare prisen på ZT med tanke på at det ikke er veldig mye større enn den jeg har.
    Hadde uansett ikke tenkt å bruke mer enn 25k på ny tv. SÅ det er stort sett bare Samsung plasma og panasonic st\vt som er aktuell.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig skuffende at også ZT har viftebråk. Da blir det ingen pangavslutning av plasmakarrieren med toppmodellen til Pana... Med mindre prisene faller betraktelig. Venter heller par-tre år på OLED. Kanskje til og med kortere tid. Får nok ganske mye OLED-skjerm for 36 tusen om ikke så altfor lenge. ST50 får duge til da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at jeg har en kamerat som eier en av disse kjedebutikkene og jeg fikk for en liten tid tilbake testet både St60, GT60, VT60 og ZT60 mot hverandre. Etter mye frem og tilbake endte jeg selv opp med GT60. Den viste seg å ligge veldig nærme modellene over på de fleste parametrene, uten å ha de samme "flaws" (tenker først og fremst på viftene).

I tillegg var GT60 markant bedre på SD-kilder enn ST60 (ST60 var for "soft" der GT60 var skarpere), GT 60 er bra lyssterk (mot f.eks. VT60) og kan ellers ta opp TV-programmer via ekstern HDD, har innebygd satelitt-tuner ( tillegg til bakkenett og kabel-TV), ulike TV-moduser inkl. THX (for den som er opptatt av det).

Men VT60 gir (som det ofte skrives på ulike forum) bedre sortnivå og hadde til min overraskelse en del bedre TV-lyd (for den som er opptatt av det). ZT60 var jo "bekmørk" selv på dagtid, og er jo den skjermen som jeg likte best. Men prisen gjør den uaktuell for min del. Denne helgen ble GT60 solgt for 8990 og da begynner det å ligne noe......(GT60 kommer dog kun i 42 og 50 tommer)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere tester som nevner at forskjellen mellom ZT og VT er mindre enn prisforskjellen skulle tilsi. I et mørkt rom så skal det visstnok ikke være mulig å skille dem fra hverandre, og er det ikke nettopp ofte der at disse skjermene kommer mest til sin rett uansett? Jeg kunne fått en ZT60 til en relativt hyggelig pris, men valgte likevel VT-en bl.a. pga 5" ekstra. Venter for øvrig fortsatt på at verkstedet skal komme tilbake til meg ang. den "foam-fixen". Det er egentlig ganske latterlig at en sånn designflaw skal være det som trekker ned på disse skjermene. Jeg har enda ikke funnet noe annet å henge meg opp i enn dette, så jeg håper at den fixen skal gjøre ting litt mer levelig.

Edit: ser det har vært en oppdatering i forumet hos våre britiske venner på denne saken igjen også, som forklarer hvorfor fixen ikke har gitt resultater for alle. Dette var nettopp noe av det jeg spekulerte i om kunne være tilfelle også, så optimismen min for å få fikset dette problemet er større enn noen gang. Det som virker å ha gitt så forskjellige resultater er at Panasonic har sendt ut feil tykkelse på stripsene som skal brukes til å padde mellom vifte og bakpanel i en del tilfeller, noe de også skal ha innrømmet.
    Sist endret av slc; 10-23-2013 kl 17:57

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal i teorien være bitteliten forskjell mellom sortnivå på ZT og VT i mørkt rom da panelet i ZT er ett med frontglasset. Dette skal visstnok minke interne refleksjoner mellom de forskjellige lagene og dermed gi bedre sortnivå uten lysforurensning i det helt sorte. Om det er faktisk forskjell side om side er jeg usikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er faktisk forskjell side om side er jeg usikker på.
    Jo, i et lyst lokale kan man faktisk se en viss forskjell. Der ser VT litt mer utvasket ut - litt mer "grå". Men alt er relativt. I et mørkt lokale tror jeg det er temmelig vanskelig å se forskjell - i hvertfall når man vet hvor mange andre forhold som spiller inn. Prismessig er det "no brainer"; VT60 er selvsagt et langt bedre kjøp, og i alle fall om en i tillegg vil bruke de innebygde høyttalerne i TV`n (ZT60 har kjipere høyttalere).

Mitt tillegspoeng ved å bringe fram den "ukjente" GT60 er altså at den ikke har vifter og kan være en løsning for de VT60 eierne som ikke kommer i mål med sin vifteløsning. Men får man kontroll på viftene i VT60, så er det en fanatastisk TV.

Generelt så er årets Panasonic-plasmaer virkelig imponerende. Jeg støtter derfor fullt ut det som er skrevet ovenfor om at den nye 60-serien overgår Pioneer Kuro på de fleste områder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen Vis post
    Jo, i et lyst lokale kan man faktisk se en viss forskjell. Der ser VT litt mer utvasket ut - litt mer "grå". Men alt er relativt. I et mørkt lokale tror jeg det er temmelig vanskelig å se forskjell - i hvertfall når man vet hvor mange andre forhold som spiller inn. Prismessig er det "no brainer"; VT60 er selvsagt et langt bedre kjøp, og i alle fall om en i tillegg vil bruke de innebygde høyttalerne i TV`n (ZT60 har kjipere høyttalere).

Mitt tillegspoeng ved å bringe fram den "ukjente" GT60 er altså at den ikke har vifter og kan være en løsning for de VT60 eierne som ikke kommer i mål med sin vifteløsning. Men får man kontroll på viftene i VT60, så er det en fanatastisk TV.

Generelt så er årets Panasonic-plasmaer virkelig imponerende. Jeg støtter derfor fullt ut det som er skrevet ovenfor om at den nye 60-serien overgår Pioneer Kuro på de fleste områder.
    Jeg har troen på at den fiksen som foreligger er tilstrekkelig, så når det er i boks skal jeg bli veldig fornøyd med VT60-en jeg. Hadde nok gått for GT60 dersom det hadde vært mulig å fått den i 65".

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har en gammel panasonicTH-42PX80E (hd ready 720)
    Trenger en større tv da jeg sitter langt unna. 3-6meter. Den gamle plasmaen sliter med en del refleksjoner i glass kjermen. Stua har vinduer i alle retninger.

Har sett meg vill på mengden med tver
    Nå skal jeg banne litt i kirka her men valget har falt på Panasonic TX-L60DT60Y.
    Det er flere grunner til det valget.
    En ting er at jeg bare hadde tenkt å bruke 10.000kr. Denne koster normalt 24.000. Men selges nå for under 17.000kr.
    En annen ting er at mindre enn 60"er uaktuelt. Og min gamle panasonic har vært feilfri. Tenker da at TX-L60DT60Y må være
    bedre enn den gamle.
    Jeg er klar over at jeg må venne meg til en dårligere svart farge. Men håper denne led tvn kan ta igjen litt på kontraster.

Det jeg har sett er at de fleste tver under 15.000 (60")er ikke gode nok når jeg nå vil oppgradere. Dette var med på å overbevise meg om
    å legge de ekstra 7000kr på denne TX-L60DT60Y.

Har sett flere tver i størrelse 55" til hyggeligere priser og der er utvalget stort. Det er det derimot ikke på 60" eller større.
    Ihvertfall ikke til under 15.000.
    Og ikke til 10 som var planen.

Da lurer jeg på om det var veldig feil å gå for denne tven? Husk jeg har mye sollys ihverfall om sommeren

Den gamle plasmaen sliter selv på gråe dager på dagtid. Ellers synes jeg den er bra.

Hvis noen har prøvd denne evt i sammenligning med andre ledd tver så vil jeg gjerne høre fra deg.
    Tror plasmaen er 5 år.
    Regner med at bare det at det er full hd og gått 5 år framover må uansett være bedre. Hvis vi ser bort fra svart.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøy VT60 fikset på service.
    Vil bare informere alle om at jeg ringte Panasonic i Norge og klaget på viftestøy. De var kjent med problemet, så de videreførte meg til et servicesenter som skulle hjelpe meg. De hentet tv´n i går, og leverte den tilbake i dag og problemet er redusert til så godt som ingenting. Man kan fortsatt høre noe, men det er ikke i nærheten av hva det var før, så jeg er meget fornøyd Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor Vis post
    Vil bare informere alle om at jeg ringte Panasonic i Norge og klaget på viftestøy. De var kjent med problemet, så de videreførte meg til et servicesenter som skulle hjelpe meg. De hentet tv´n i går, og leverte den tilbake i dag og problemet er redusert til så godt som ingenting. Man kan fortsatt høre noe, men det er ikke i nærheten av hva det var før, så jeg er meget fornøyd Anbefales!
    Du var også plaget av denne "pulserende" støyen? Jeg antar den er borte, men at det er igjen litt viftesus bare? Servicesjappa jeg kontaktet har ikke fått skumgummi-bitene fra Panasonic enda, men jeg håper han er på plass her neste uke med de bitene for å fikse tv-en min. Det er virkelig det eneste jeg har å utsette på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor Vis post
    Du var også plaget av denne "pulserende" støyen? Jeg antar den er borte, men at det er igjen litt viftesus bare? Servicesjappa jeg kontaktet har ikke fått skumgummi-bitene fra Panasonic enda, men jeg håper han er på plass her neste uke med de bitene for å fikse tv-en min. Det er virkelig det eneste jeg har å utsette på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og eksperimenterte litt med enkel kalibrering her (gråskala-kalibrering med i1 Display), og innså hvorfor Panasonic på VT50 har valgt som de har gjort på Professional-modusene. Med panel luminance satt til low på VT60 så får man stort sett samme oppførsel som på VT50, redusert lysutbytte og sortnivå. Men når jeg nå satt og holdt på med dette så jeg at man får MYE mer detaljer i bildet, samt et mye renere bilde ved å velge dette. Så til de av dere som går med planer om å kalibrere og ikke har gjort dette enda bør vurdere hvorvidt dere skal ha en modus der panel luminance er satt til low. Nå har VT60 tre moduser som kan fullkalibreres, Custom, Professional 1 og Professional 2. Såvidt jeg kan se er det ingen forskjeller mellom disse, så det bør derfor ikke være noe problem å reservere en av dem til dette.

Når det er sagt, så er det fint at Panasonic endelig ga oss i Europa muligheten til å velge dette selv også. På amerikanske modeller har man såvidt jeg vet kunne sette panel luminance tidligere også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Du var også plaget av denne "pulserende" støyen? Jeg antar den er borte, men at det er igjen litt viftesus bare?
    Det stemmer.

Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •