Panasonic 2013. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 606
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har denne eller vet om den er noe bra? Panasonic 55" Smart VIERA LED-TV TX-L55WT60Y

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TX-P50VT65B Plasma 3D TV Review

Delivering inky blacks & supremely realistic colours, the Panasonic TX-P50VT65B plasma is the finest 50-inch HDTV you can buy in 2013.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic legger plasma-TV-en død

Japanerene skal ha det travelt med å begrave teknologien.

Plasmaproduksjonen til den Japanske TV-produsenten Panasonic har lenge hengt i en tynn tråd. Vi må helt tilbake til i vinter for å finne de første ryktene om at paneltypen er i ferd med å fases ut av deres sortiment. Etter mye frem og tilbake ble det i våres svært tydelig hvilken vei det gikk, men nå er det altså helt tydelig at plasmapanelene ikke bare skal fases ut – de skal fases ut raskt.

Det er den anerkjente japanske forretningsavisen Nikkei som kan melde om at plasmaproduksjonen går mot en raskere død enn først antatt. Panasonic skal nemlig allerede ha stoppet utviklingen denne paneltypen, og produksjonene skal nå sin endelige stans innen utgangen av finansåret, som betyr mars 2014.

Med tiden har produksjonen blitt mindre og mindre lønnsom for Panasonic, som skal ha tapt over 750 milliarder yen bare i finansåret 2012.
    Like nødvendig som naturlig

Panasonic planlegger å selge sine plasma-TV-er til lagrene går tomme, og det spekuleres i at fabrikkene hvor panelene blir produsert vil bli solgt unna for å dekke noe av selskapets tap.

I 2012 stod salget av TV-er med plasmapanel for skarve 6 prosent av de globale TV-leveransene.

Visepresidenten i Panasonics panelavdeling, Kiyoshi Okamoto, kunne tilbake i april bekrefte at utviklingsavdelingen var i ferd med å bytte over til forskning på OLED-teknologien. Med OLED-paneler kan de som kjent by på slankere TV-er og et skarpere bilde enn hva de kan med plasma-panelene.

Videre har Panasonics relativt nyinnsatte president Kazuhiro Tsuga, advart om at alle selskapets divisjoner fra nå av vil møte strengere krav til lønnsomhet. De som ikke klarer å gjøre om tap til profitt innen tre år vil stå i fare for å bli lagt ned.

Selskapet gir seg med plasmapaneler, men dette betyr høyere fart på andre områder.

http://www.hardware.no/artikler/pana...-en-dod/152788

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er tilbakevist av highdefjunkies Panasonic-"representant" og ble av han selv omtalt som rykter. Ville derfor ikke lagt for mye vekt på det helt enda. Det sto også i en artikkel jeg leste at ingen endelige avgjørelser rundt panelproduksjonen var tatt enda.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 % og synker.
    1 gen. masseproduksjon av OLED høsten 2014. Panasonic og Samsung kutter ut plasma i 2014/2015?
    Sist endret av eriaur; 10-09-2013 kl 23:58

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur Vis post
    6 % og synker.
    1 gen. masseproduksjon av OLED høsten 2014. Panasonic og Samsung kutter ut plasma i 2014/2015?
    Er ikke like sikkert at Samsung kutter ut plasma helt enda. Samsung tjener i motsetning til en del av konkurrenter penger på tv-ene sine. Panasonic blør penger, ikke bare i plasmadivisjonen. Jeg har tro på 2014-modeller for Panasonic plasma, men hvis det kommer så langt så er det nok slutt for dem. Foreløpig tror jeg ikke Samsung har avslørt noen planer, men vi får satse på at OLED faktisk blir en realitet sånn at vi i hvert fall får et brukelig alternativ dersom man ønsker å se film i en batcave For vanlig belyste rom tror jeg det finnes en og annen god LED-LCD nå, men de koster deretter.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2014 er for tidlig. Håper på en gradvis overgang fra Kuro plasma til KUROLED i 2015.

Toppserie KUROLED (4K UHD)
    Sist endret av eriaur; 10-10-2013 kl 17:59

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur Vis post
    2014 er for tidlig. Håper på en gradvis overgang fra Kuro plasma til KUROLED i 2015.

Toppserie KUROLED (4K UHD)
    Nå er jeg for øvrig litt mer pessimistisk igjen. Denne mer eller mindre kjente Panasonic-insideren på hdj skriver egentlig indirekte at det er slutt nå hvis man leser mellom linjene. Han er NDA-et så han har vel ikke lov til å si noe direkte, men det han sier kan i korte trekk oppsummeres med:

- hvis dere vil ha noe, kjøp nå for når det er tomt i butikkene nå vil det ikke produseres flere tv-er av 60-serien
    - PDP kommer ikke til å vare evig
    - på spørsmål om hva man bør gjøre svarer han konsekvent at han har gitt oss de opplysningene vi trenger for å ta et valg
    - på denne tiden i fjor kom han med hint om hva som var i vente for 60-serien på PDP-siden, slike hint for en evt. 70-serie har blitt totalt utelatt

Han sier ingenting direkte, men entusiasmen fra tidligere år er borte. Dette kombinert med at kilder mener å ha bekreftet plasma-exit fra og med 2014 tyder for meg på at jeg bør finne en måte å finansiere en større skjerm på nå. Så da er spørsmålet om det blir 65ST60, 65VT60 eller 60ZT60... førstnevnte frister mest pga fravær av vifter, men jeg vet at VT-en er merkbart bedre i belyste omgivelser så vil vel kanskje føle ST som en degradering i forhold til VT50-en jeg har nå. I hi-end-skiktet er vel også VT60 mest bang for the buck, spørsmålet er bare om jeg tolererer viftestøyen som enkelte mener er ulevelig.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han insideren skal man ta seriøst? Det var noe skit. Må få fingern ut av fisen å skaffe seg skjerm snart da. VT er altså merkbart bedre i lyse rom? Tatt pris i betraktning må 65ST60 være et knall kjøp. Man har jo ST/GT/VT og ZT. Fanken ikke lett detta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley Vis post
    Han insideren skal man ta seriøst? Det var noe skit. Må få fingern ut av fisen å skaffe seg skjerm snart da. VT er altså merkbart bedre i lyse rom? Tatt pris i betraktning må 65ST60 være et knall kjøp. Man har jo ST/GT/VT og ZT. Fanken ikke lett detta.
    Han pleier å være så ærlig som han kan med uttalelsene sine, men pga NDA-en er det veldig lite han sier direkte. Nå er det jo opp til hver enkelt hvordan hintene skal tolkes, men gitt de siste dagers nyheter så virker det ikke som om det er så mye håp for PDP. Plasmas død har jo vært spekulert i tidligere også, men det er likevel mye som er annerledes denne gangen. En annen ting som også nevnes av flere er overgangen til 4K, noe som gjør at plasmamodellene vil virke mindre attraktive. Hvis du har råd ville jeg gått for VT, men ST er nok også en god tv selv om den vil ha noe mer refleksjoner i bildet enn VT-en. På akkurat det området er ZT-en trolig overlegen, men jeg klarer ikke helt å forsvare prisforskjellen når VT og ZT ellers kommer ganske likt ut på målinger og tester.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett detta. ST får jo meget bra anmeldelser. Trur jeg skal klare å takle det med refleksjoner. Gislefoss blir nok synlig uansett Kjøper skjerm ut ifra min største interesse-nemlig fotball. Synd det ikke lages skjermer med fokus på bilde å ikke alt det dillet. Har ikke bruk for noe av det. Må si det frister når man kan få en 65" til 15-18000 flis..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley Vis post
    Ikke lett detta. ST får jo meget bra anmeldelser. Trur jeg skal klare å takle det med refleksjoner. Gislefoss blir nok synlig uansett Kjøper skjerm ut ifra min største interesse-nemlig fotball. Synd det ikke lages skjermer med fokus på bilde å ikke alt det dillet. Har ikke bruk for noe av det. Må si det frister når man kan få en 65" til 15-18000 flis..
    For all del, det er en god skjerm og i et mørkt rom er det nok ikke voldsomt stor forskjell på ytelsen mellom skjermene heller om man primært kommer til å bruke standardinnstillingene. Jeg hadde nok gått for ST-en selv om det ikke var for at jeg nå har en VT og ville følt det som en nedgradering å gå for en ST nå Driver og vurderer og antar jeg kommer til å bestille 65VT60 neste uke hvis jeg bestemmer meg for at dette er verdt å satse på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, da var ett stk. 65VT60 bestilt... wtf did I just do!? :P Ser frem til å få denne i hus i løpet av morgendagen hvis jeg får noen til å hjelpe med å hente den...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jadda, da var ett stk. 65VT60 bestilt... wtf did I just do!? :P Ser frem til å få denne i hus i løpet av morgendagen hvis jeg får noen til å hjelpe med å hente den...
    Da får du et spesielt produkt. Siste plasma modell fra Panasonic.
    Jeg tror det vil gå minst et par år før OLED er både moden og kommet betraktelig ned i pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Da får du et spesielt produkt. Siste plasma modell fra Panasonic.
    Jeg tror det vil gå minst et par år før OLED er både moden og kommet betraktelig ned i pris.
    Det er derfor jeg kjøper nå. Da jeg kjøpte VT50-en så var det alltid meningen at jeg skulle kjøpe en 65" når plasma fases ut, og jaggu ser det ikke ut til at det nå skjer... så derfor var det jo bare en ting å gjøre selv om det ikke var helt i planene enda. Det som er litt spennende er å finne ut hvordan den mye omtalte viftestøyen oppfattes. Nå er ikke jeg spesielt var for vifter, så det kan nok være at jeg overlever... jeg tviler ikke på at bildet blir bra, og som en ekstra bonus får jeg i hvert fall nå pro-moduser uten elevert sortnivå.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifter burde kunne skiftes (om det ikke er for komplisert) eller plassere slike støydempere foran. Førstnevnte går kanskje på bekostning av garantien, men kan gjøres etter man har hatt skjermen en stund. Tviler på det er så vanskelig, men har ikke prøvd selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Vifter burde kunne skiftes (om det ikke er for komplisert) eller plassere slike støydempere foran. Førstnevnte går kanskje på bekostning av garantien, men kan gjøres etter man har hatt skjermen en stund. Tviler på det er så vanskelig, men har ikke prøvd selv.
    Det er visstnok ganske spesielle vifter, og de er tilpasset nødvendig airflow i tv-kabinettet. Det er en offisiell fiks som går ut på å endre airflow-en med noe skumgummi-lister, men det har visstnok vært vekslende hell med det. En bruker erfarte at panelet ble så varmt på den ene sida at det sprakk. Men, vi får se... Satser på at det går bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har fått utført denne "foam fixen" på VT60? Hvorvidt den hjelper er vel avgjørende for hvorvidt jeg beholder denne skjermen.
    Bildet er som forventet men den resonansen kunne man vært foruten...

Ellers er jo bildet som forventet veldig bra, men det visste jeg jo allerede fra fjorårsmodellen

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var det ikke mye lyd fra.... Kan jo håpe at de fleste er slik..
    YT link

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lyden som høres kan ikke tas opp på den måten, tror jeg. Det er ikke at det kommer så mye lyd fra viftene i seg selv, det er mer det at de virker å "krangle" med hverandre som gir en sånn svak vibrerende/pulserende lyd når luftstrømmene møtes. Hadde det vært en konstant lyd hadde det ikke vært irriterende overhodet.

Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •