Panasonic 2013. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 31 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 606
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet det er litt fy-fy med prisdiskusjoner her, men noen tilbud er for gode til å ties i hjel.

Man får denne helgen 65ST60 til utrolige 14.990,- på komplett (!) Det lille lageret de hadde inne forsvant fort (bla.a. en til meg8) ) men den kan fortsatt bestilles til samme pris.

Skal komme med en rapport om tv-en etterhvert, er spent på hvor stor opplevd oppgradering det blir fra min Samsung 50" C7705.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Vet det er litt fy-fy med prisdiskusjoner her, men noen tilbud er for gode til å ties i hjel.

Man får denne helgen 65ST60 til utrolige 14.990,- på komplett (!) Det lille lageret de hadde inne forsvant fort (bla.a. en til meg8) ) men den kan fortsatt bestilles til samme pris.

Skal komme med en rapport om tv-en etterhvert, er spent på hvor stor opplevd oppgradering det blir fra min Samsung 50" C7705.
    ja do that Jeg leter også etter en god arvtaker til C7705!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten grunn til å anta at ST60-en ikke banker C7705-en ned i støvlene, så hvis det er vente-argumentet kan du jo like gjerne bare hoppe på først som sist.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er vel liten grunn til å anta at ST60-en ikke banker C7705-en ned i støvlene, så hvis det er vente-argumentet kan du jo like gjerne bare hoppe på først som sist.
    hehe ja det er sant. Prøver å argumentere for frua vedr Vt60 kontra ST60 men klarer ikke helt å forsvare de 10.000 kronene i forskjell akkuratt :P
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har C7705 og VT50, og kan garantere at ST60 gruser den med god margin. VT60 er nok merkbart bedre enn ST60, fa min VT50 og er merkbart bedre enn ST60.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har C7705 og VT50, og kan garantere at ST60 gruser den med god margin. VT60 er nok merkbart bedre enn ST60, fa min VT50 og er merkbart bedre enn ST60.
    Får se om de har de i butikk så jeg kan sjekke litt selv

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 65vt60 har jeg lagt merke til noe spesielt. Bildemodus normal og Tilpasset er påfallende skarpere enn alle andre bildemoduser, selv om alle innstillinger ellers er satt likt. Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er sånn?

Ser også (uten måleutstyr) at gråskala er dårligere kalibrert i THX modusene, da det blant annet er grønn- og rosa-tint noen steder når jeg kører test bilde. På Normal, Tilpasset og Proff 1 og 2, ser det mye bedre ut. Skulle ikke THX Cinema være den beste forhåndskalibrerte modusen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    På min 65vt60 har jeg lagt merke til noe spesielt. Bildemodus normal og Tilpasset er påfallende skarpere enn alle andre bildemoduser, selv om alle innstillinger ellers er satt likt. Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er sånn?

Ser også (uten måleutstyr) at gråskala er dårligere kalibrert i THX modusene, da det blant annet er grønn- og rosa-tint noen steder når jeg kører test bilde. På Normal, Tilpasset og Proff 1 og 2, ser det mye bedre ut. Skulle ikke THX Cinema være den beste forhåndskalibrerte modusen?
    Med "noen steder", mener du da at det bare er deler av området av bildet som viser feil farge, eller kjører du testbilder som ikke er ensfarget? Det du beskriver med rosa og grønt har vært ganske typisk for Panasonic-serien de siste åra (etter min erfaring vel og merke, det betyr ikke at alle har de erfaringene) og er noe som slår inn ved visse lysstyrker på grått. Forsvinner dette "tintet" hvis du setter farge til 0?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Med "noen steder", mener du da at det bare er deler av området av bildet som viser feil farge, eller kjører du testbilder som ikke er ensfarget? Det du beskriver med rosa og grønt har vært ganske typisk for Panasonic-serien de siste åra (etter min erfaring vel og merke, det betyr ikke at alle har de erfaringene) og er noe som slår inn ved visse lysstyrker på grått. Forsvinner dette "tintet" hvis du setter farge til 0?
    Altså når jeg kjører et vanlig gråskala testbilde fra svart til hvitt så er det noen av kolonnene som har denne svake missfargingen. Dette er synlig bare i THX modusene, noe som får meg til å tro at fargekalibreringen i bla THX cinema er litt ut på viddene. Uten at jeg har testet så vil jeg tro at dette forsvinner hvis jeg setter farge til "0", men da er jo hele poenget med å bruke dette testbildet borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Altså når jeg kjører et vanlig gråskala testbilde fra svart til hvitt så er det noen av kolonnene som har denne svake missfargingen. Dette er synlig bare i THX modusene, noe som får meg til å tro at fargekalibreringen i bla THX cinema er litt ut på viddene. Uten at jeg har testet så vil jeg tro at dette forsvinner hvis jeg setter farge til "0", men da er jo hele poenget med å bruke dette testbildet borte.
    Grunnen til at jeg lurte er fordi jeg lurte på om det er samme fenomenet jeg ser på min egen skjerm (VT50). Skrur jeg ned fargen helt så har jeg fremdeles magenta-tint i midten på noen nivåer samt antydning til grønt på kantene.

Men ellers, THX-modusen er bare en kjapp tilnærming til noe som angivelig skal være "riktig" fra fabrikkens side, og det legges ikke mye tid og krefter på å få det rett. Du kan heller ikke korrigere dette noe særlig i tv-ens brukermenyer, du kan dog gjøre det i service-meny og vet at noen kalibratører tilbyr å gjøre dette. På VT60 er det sikkert ikke så mye poeng, men på VT50 var sortnivået betydelig dårligere i Pro-modusene og THX Cinema hadde dermed en ganske stor fordel over Pro-modusene hva dynamikk angikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ST60 under bestilling, men skjønner det slik at det kun er ett par 3d-briller med?

Ser også at panasonics egne briller er rimelig dyre. Er det noen andre briller som er å anbefale?
    Har lest at samsung har noen ganske billige. Er de noe å satse på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det kun følger med en brille ja. Jeg tror Samsung sine kan benyttes, skal teste dette snarlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Stemmer at det kun følger med en brille ja. Jeg tror Samsung sine kan benyttes, skal teste dette snarlig.
    Fint om du kan legge ut her hvordan det funker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å bruke Samsung-briller fra og med 2012-modellene til 2012-modeller og opp fra bl.a. Samsung og Panasonic. De største produsentene ble enige om en felles standard for synkronisering av 3D-briller i forkant av 2012-slippet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forhørt seg med panasonic om et støyreduksjons kit? Ser at det blir snakket om på engelske forum. Har hatt 65vt60 i snart en uke og er ikke imponert over viftene akkurat. Kanskje jeg ble bortskjemt med kuroen jeg hadde før :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loukomalada
    Noen som har forhørt seg med panasonic om et støyreduksjons kit? Ser at det blir snakket om på engelske forum. Har hatt 65vt60 i snart en uke og er ikke imponert over viftene akkurat. Kanskje jeg ble bortskjemt med kuroen jeg hadde før :roll:
    Utrolig teit av panasonic. De kunne ikke bare ha perforert hele bakplata og droppet viftene sånn som samsung har gjort på F8505?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loukomalada
    Jeg ser noen har tatt bilde av esken de foam-bitene ble levert i, så du kan jo prøve å kontakte dem og oppgi det nummeret som står på esken eller rett og slett bare linke til bildet. Jeg er veldig interessert i å høre om noen som får utført denne fiksen her og hvorvidt det har noen reell effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg svar etter 4 dager fra panasonic support når jeg spurte etter dette kitet:

"Jeg anbefaler at du tar kontakt med nærmeste service senter for å be om hjelp angående dette. Du kan finne nærmeste service senter ved å bruke følgende link" blabla

Burde ikke dem tatt saken videre til nærmeste service senter?

Slc det jeg har hørt er en støyreduksjon på ca 80%. Foam biter er jo ikke noe vanskelig å montere selv men er usikker på hva som skjer med garantien om dette ikke blir gjort via panasonic service.

Ellers er tven super (vil si den er bedre en kuroen på farger og lik på svart) uten å studert så alt fornøye. Men vifte støyen er en stor negative side for meg vertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre en meg som synes at det er mye høyfrekvent buzzing/støy fra 65st60? Lyden forandrer seg i takt med bilde, verst ved lyst bilde. Merkes ved tv titting ved normalt volume.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter pris på om noen VT60 eiere kan kommentere denne: avforum.no/forum/showthread.php?t=131926

Side 22 av 31 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •