Panasonic 2013. - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 31 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 606
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Nei, har ikke fått det ennå. Vet ikke hva som har skjedd. Får ringe i morgen igjen.
    Det tar 5-7 dager før penger kommer inn på konto. Men hvis de har sagt at penga kommer (og du har fått kreditnota per mail) så er nok alt i orden.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk skal du ha:-). Har ikke fått noen kreditnota på verken mail eller sms, så jeg blir litt usikker.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilbake mellomlegget og syntes jeg har fått en glimrende TV til en knall pris. Når går jeg egentlig bare å venter på at samboer, unger og bikkja skal dra på hytta mens jeg jobber en uke ekstra. Damer har av en eller annen grunn lite forståelse for begrepet 'se gamle filmer om igjen'.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    "Med øyemål så ser det ikke ut som det bare er marginalt bedre sortnivå på ZT60", men "Holy cow! This looks incredible-black level" ifølge denne representanten fra Panasonic.;-)
    [youtube]BUGYLeqPauc[/youtube]
    Holy Cow!! I AM a purist!!!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Holy Cow!! I AM a purist!!!
    Hah, noe skal vel de ekstra 15 høvdingene du legger på bordet kontra 65" gi deg.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Da har jeg fått tilbake mellomlegget og syntes jeg har fått en glimrende TV til en knall pris. Når går jeg egentlig bare å venter på at samboer, unger og bikkja skal dra på hytta mens jeg jobber en uke ekstra. Damer har av en eller annen grunn lite forståelse for begrepet 'se gamle filmer om igjen'.
    Skjønner deg godt;-). Ser filmer jeg har sett tidligere og gir meg bare over. Det blir en helt annen opplevelse med 65VT60. Har du fått kreditnota bamse?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Skjønner deg godt;-). Ser filmer jeg har sett tidligere og gir meg bare over. Det blir en helt annen opplevelse med 65VT60. Har du fått kreditnota bamse?
    Nei. Jeg var i butikken (Ullevål Megastore )og fikk penger igjen fra kassa. Henviste til lefdal.com og hifiklubben.no og da var det null problem.

Til å være en dinosaur må jeg si at kundeservicen hos Elkjøp er glimrende. Jeg kommer garantert til å legge flere kroner igjen der i fremtida.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å være en dinosaur må jeg si at kundeservicen hos Elkjøp er glimrende. Jeg kommer garantert til å legge flere kroner igjen der i fremtida.
    Dinosaur? Vel, Elkjøp har i alle fall vært veldig imøtekommende når det gjelder bytting av produkt eller pengene igjen for svært mange de siste årene. Imøtekommenheten skyldes sikkert at de ansatte ikke merker en produktretur på egen lommebok, slik som en selvstendig næringsdrivende

Ja, selv Hifiklubben som ellers har glimrende service, har litt å lære av Elkjøps 30-dagers returrett og "pengene tilbake" - Policy`en.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Nei. Jeg var i butikken (Ullevål Megastore )og fikk penger igjen fra kassa. Henviste til lefdal.com og hifiklubben.no og da var det null problem.

Ble litt rot for meg, men nå er det iallefall ordnet opp i. Ringte idag og hun jeg snakket med forrige gang hadde ikke overført/registrert noe som helst. Skjønner ikke hva hun har surret med, for hun sa at hun skulle sette inn pengene på konto med en gang.
    Etter å ha forklart min sak til den nye kundebehandleren, så henviste jeg til Lefdal og da ordnet det seg med en gang. God kundeservice har de iallefall:-).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Da kunne jeg trenge litt hjelp her Jeg får varierende overscanning på min vt60 selv om overscanning er skrudd av... Når jeg kjører testbilde for geometri på dve blu-ray, så ser jeg noen ganger hele rammen rundt og andre ganger så mangler jeg litt på en av sidene (varierer hvilken side). For å fremprovosere dette holder det å bytte testbilde og tilbake, eller å switche gjennom bildeformatene og så tilbake til 16:9. Dette er jo veldig kjipt, også siden man da ikke får "pixel for pixel" 1080p, men en eller annen form for skalering.

Jeg ser også at skjermen klipper sortere enn sort signalet. Har det noe å si?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kantene av bildet forsvinner nok grunnet pikselorbiter. Test med den avslått.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Kantene av bildet forsvinner nok grunnet pikselorbiter. Test med den avslått.
    Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vite at bildeelementer på noen piksler i bredde/størrelse ikke brenner seg lett inn i panelet med orbiter stått på. Ser du kun film på dvd og bd er det ikke vits med orbiter påslått.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg ser også at skjermen klipper sortere enn sort signalet. Har det noe å si?
    Det er nok ikke skjermen, men antagelig blu-ray spilleren som klipper "sortere enn sort". Jeg ser "sortere enn sort"(i "pluge patterns") her hos meg iallefall. Det er uansett ikke så viktig da det ikke er noen infomasjon under 16(sort) som skal vises uansett.
    Eneste ulempen er at det kan være litt vanskeligere å sette lysstyrken/sort.
    Det er viktigere å ha litt å gå på andre veien(kontrast) i "hvitere enn hvit", for her kan det ligge informasjon som det er meningen at man skal se. Helst skal vel signalet gå helt opp til 255 for å være sikker på og få med seg alt, men rundt 242-244 er det mange som mener er nok.
    Edit: Hvis du ikke kan se "sortere enn sort" så tror jeg det er (etter hva jeg husker) lettere å sette lysstyrken med f.eks. AVS HD 709 enn det er med DVE.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Panasonic P65VT60 har blitt en riktig så lekker TV. Jeg har etter å ha lest diverse innlegg her på forumet, og lest noen tester, blitt mer og mer interessert i plasma-TV'er. Har fra før en eldre LCD-TV som godt kunne vært bedre på panorering. Sortnivå og innsynsvinkel er mer enn bra nok.
    Var i en Expert-butikk som hadde nevnte Panasonic-TV utstilt med testmateriale som gikk over alle skjermene der. Bemerket da det ble vist hvite søyler i bevegelse mot sort bakgrunn at bildet var urovekkende hakkete. Det er hvite søyler i forskjellig tykkelse som går ganske fort fra høyre mot venstre. Forventet at dette skulle vises perfekt på en så avansert TV som P65VT60. Ved siden av stod en 55" LCD-TV fra Phillips til ca 14000 (husker ikke modell), som viste disse søylene perfekt. Ikke tegn til hakking!
    Da koker det ned til en ting: Plasma-eksperter; Hvorfor er denne Panasonicen dårligere enn en LCD-TV på hakking i bilde? Er vel ikke bare sortnivå som er bedre på en plasma i forhold til LCD? Panoreringstesten så IKKE bra ut..

Med hilsen forvirret davebowmanlegend.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vanskelig å svare på hva du egentlig så. Hva mener du med hakkete? Hvis du med hakkete synes det så ut som om ting flyttet seg litt langt av gangen, men fortsatt i et bestemt tempo, så var det du så trolig helt rett i forhold til kilden mens de tv-ene som det så jevnt ut på hadde interpolering skrudd på.

Hvis du synes det virket som litt tilfeldig når det hakket og ikke, så kan det være motsatt, at interpoleringen på Panasonic-en var skrudd på, og den kan av og til gi litt sånne artifacts som får det til å stoppe opp nå og da.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva mener du med hakkete? Hvis du med hakkete synes det så ut som om ting flyttet seg litt langt av gangen, men fortsatt i et bestemt tempo, så var det du så trolig helt rett i forhold til kilden mens de tv-ene som det så jevnt ut på hadde interpolering skrudd på.
    Det var nok hakkete i jevn bevegelse ja. Så ut som bildet ble dobbelt. Mulig det var noe med innstillingen på akkurat den modellen ja.. Men var jo mange som hakket der, men la merke til Phillipsen sin jevne bevegelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Det var nok hakkete i jevn bevegelse ja. Så ut som bildet ble dobbelt. Mulig det var noe med innstillingen på akkurat den modellen ja.. Men var jo mange som hakket der, men la merke til Phillipsen sin jevne bevegelse.
    Det er mest sannsynlig kildematerialet. Det aller meste av kilder har den type "flyt", men på LCD glattes det ofte litt ut også litt fordi LCD-ene oppdaterer seg tregere. Pixelresponstiden på plasma er rask Så det kan være at du ikke er fullt så glad i det brutalt ærlige bildet plasmaen gir i dette tilfellet.

Det kan også være at du spottet det de omtaler som dynamic false contouring, men igjen det er litt vanskelig å uttale seg om uten å ha sett det. Tror uansett ikke du skal legge for mye vekt på akkurat det der

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror for øvrig ZT60s tilgjengelighet er sterkt overdrevet. Registrerer at Lefdal har 25+ på lager og er ikke alene om å ha disse på lager heller.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den rimelige Panasonic TX-P42X60 til mine foreldres hytte nylig. Det er en 720p plasma. Har fått gode skussmål og tror den blir en bra TV til hyttebruk. Skal være meget korrekt i fargegjengivelsen, ha god kontrast og er lyssterk.
    Panasonic X60 TX-P42X60B Plasma TV Review | AVForums.com - UK Online

Side 18 av 31 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •