Panasonic 2013. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er dessverre et resultat av måten Panasonics skjermer drives på. Noen er følsomme for dette mens andre merker det ikke i det hele tatt. Den eneste "justeringa" du kan gjøre i forhold til det er å dempe lysttyrken på skjermen.
    Nei, du kan selvsagt gjøre mye mer enn det for å dempe flimmeret. Skru av følgende for et mest mulig "naturlig" bilde (det er i alle fall det jeg har gjort):

Skru av; Vivid Colour, Colour Remaster, Reversal Film Effec, Ambient Sensor (viktig!), Noise Reduction, MPEG Remaster, Resolution Master, Caption Smoother,Brilliance Enhancer, Intelligent Frame Creation/24p Smooth Film.

Sett ellers Panel Luminance til lav/medium, Adaptive Gamma Control til 0 og Black Expander til 0, gamma til 2.2 (eller 2.4 om du sitter i et mørk rom) og Colour Gamut/Fargerom til Rec. 709 for HD.

Ellers så bør du ta av Overscan og sett skjermen manuelt til 16:9 på HD (merkelig nok klarer den ikke å utnytte full oppløsmning i "auto"), mens vanlige TV-sendinger i noen tilfeller kan ha godt av å ha på overscan

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått 65vt60 i hus og testet endel i dag. Fy flate for et bilde. Det var visst ingen grunn til å frykte at Kuroen (8.gen) var bedre gitt... Sortnivået er helt vanvittig og panelet er mer enn lyst nok for en vanlig stue på dagtid og holder sortnivået ekstremt bra med mye lys i rommet. Nå har ikke jeg mye direkte lys på skjermen, men jeg har store vinduer uten gardiner som slipper inn mye lys. (Bruker rullegardin for filmstund) TV´ en har også det beste bildet jeg har sett på vanlige SD sendinger. Viftene er hørbare, men har en pitch som ikke er plagsom for meg heldigvis.

Så forresten at Komplett har satt ned prisen på 55 tommeren til 16990,- hvis noen vil gjøre en bra deal

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig der Monitor:-), sortnivået og detaljer i mørke scener er bare helt fantastisk. Smelter inn i rammen her hos meg på kvelden. Jeg hører også viftene som du sier, men heller ikke jeg synes det er noe problem. Med det bildet må det dukke opp anselig større problem før jeg begynner å klage på noe som helst.
    Det er også helt vanvittig hvor nøyaktig 65VT60 lar seg kalibrere med det den har tilgjengelig av kalibreringsmuligheter(2 og 10 punkt gråskala/gamma og fargerom). Får sikkert ett mer perfekt resultat hvis jeg bruker 21 punkt gråskalaen og 3DLUT'en i min radiance mini, men jeg ser ærlig talt ikke noe vits i det. Tror ikke jeg vil merke/se noen forskjell. Minien gjør mye mer nytte for seg sammen med Sony VPL-HW30 som jeg har i kinoen min. Har nå kalibrert "pro modusene" med autocal og DDC i Calman og "tilpasset modus" manuelt med Calman og kontrollene på TV'en. Til og med manuelt lar det seg kalibrere til referanse i fargerom og gråskala.
    Her er en avlesning av tilpasset modus med lysutbytte på ca 23fL/80cd/m^2(som jeg bruker til film fra kanaler med logoer):
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1371282430
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1371282726
    Og så en mer dynamisk Proff.2(ISF Night) med lysutbytte på ca 35fL/120 cd/m^2(brukes til film fra Blu-ray osv), kalbrert med Autocal og DDC for Panasonic:
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1371283553
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1371283622

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker jeg blir litt skeptisk når stadig fler nevner at de kan høre viftene. Hvis man hører dem NÅ, hvordan begynner det da å låte når de blir litt mer slitt? På 50-serien tror jeg ikke man hører stort til dem generelt sett, så det er jo litt dumt om de har tatt et skritt bakover her (jeg kan i hvert fall ikke høre de på VT50-en min i det hele tatt).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøy, er det slik at du synes gråskala i steps er like fargenøytral som målingene tilsier? Har lest at årets Pana er litt ustabile ved forskjellige apl m.t.p. tints.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Frøy, er det slik at du synes gråskala i steps er like fargenøytral som målingene tilsier? Har lest at årets Pana er litt ustabile ved forskjellige apl m.t.p. tints.
    Virker nøytralt her hos meg iallefall. Har sjekket så og si hver dag nå. Holder bra på gråskalaen også til å være ett så nytt panel.
    Har målt eldre kalibreringer(Proff.1) og de har ikke oversteget dE på 1 enda.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lip sync problemer

Heisann!

Med min st60 har jeg litt lip sync problemer.

Må stille inn reciveren på 170ms delay for at lyden kommer riktig.

Andre med dette problemet`?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart. Lipsync skal jo normalt justeres automatisk fra receiverens side. Gjelder det alle kilder?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OffTopic men TX-P65VT60Y koster nå 24995 hos Elkjøp.

Tror jeg bør ta med TV til elkjøp på mandag og benytte meg av returretten for deretter å kjøpe den på nytt til den nye prisen. Eller kanskje de utviser skjønn i et slikt tilfelle?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får garantert tilbake mellomlegget
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Tror jeg bør ta med TV til elkjøp på mandag og benytte meg av returretten for deretter å kjøpe den på nytt til den nye prisen. Eller kanskje de utviser skjønn i et slikt tilfelle?
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Du får garantert tilbake mellomlegget
    Supert, takk for info:-), greit å vite;-). Da blir det en tur på Elkjøp i morgen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Wow, prisen på VT60 har falt LATTERLIG fort!
    25K for 65" er et røverkjøp. Hvor mye kostet VT50 rundt samme tid i fjor? 28K? 30K?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow, prisen på VT60 har falt LATTERLIG fort!
    25K for 65" er et røverkjøp. Hvor mye kostet VT50 rundt samme tid i fjor? 28K? 30K?
    VT50 startet med en utsalgspris på 34K mot VT60 som ble introdusert til 30K.

Prisutviklingen på Panasonic Viera TX-P65VT50Y

Tror man gjør klokt i å være rask på avtrekkern hvis man ønsker å få tilbake mellomlegget. Kan jo være at de skrur den opp igjen snart.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter bare to dager er jeg uansett utrolig fornøyd med min VT60. Lite å klage på så langt. Vitene kan muligens være et problem for noen. Jeg syntes de er lett å høre når lyden er skrudd helt ned men med normalt volum på kan jeg ikke høre dem.

Dette er for meg ikke et problem siden skjermen tilfredstiller så mange andre krav jeg har og det er sjelden jeg ser på noe uten å ha normal og/eller fullt øs på 5.1 anlegget uansett.

En glimrende skjerm med et fantastisk bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Supert, takk for info:-), greit å vite;-). Da blir det en tur på Elkjøp i morgen.
    Ser det står 24990,- på samlesiden for plasma-skjermer, men når jeg trykker meg inn på 65VT60, så blir prisen 29990,- ?! Mulig det kun var et søndagstilbud...?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norjalainen
    Ser det står 24990,- på samlesiden for plasma-skjermer, men når jeg trykker meg inn på 65VT60, så blir prisen 29990,- ?! Mulig det kun var et søndagstilbud...?
    Vanskelig å bli klok på den her. Ringte Elkjøp og personen jeg pratet med der sa den kostet 24995. Expert har satt ned prisen til 24995 og det var kanskje for å matche denne prisen at det i helgen kostet 24995.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overrasket hvis de får solgt en eneste zt60 når differansen er 15.000,- Om prisen var det samme så mener jeg fortsatt at 65vt60 er et bedre kjøp med tanke på at den er fem tommer større. For ikke å snakke om 55vt60 til 15.990,-...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå rører Elkjøp noe veldig... På plasmasiden står nå 65VT60 til 29990,-. Klikker man seg inn på siden står den til 24995,-. Legger man den i handlekurven er prisen 29990,-. Ringte til morgenen idag, og hun jeg snakket med sa usikkert at den kostet 29990.-. Vi ble til slutt enige om at jeg skulle få mellomlegget, men jeg har ikke sett noe til det på bankkontoen min. Prisen er vel antagelig tilbake på 29990.-?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Nå rører Elkjøp noe veldig... På plasmasiden står nå 65VT60 til 29990,-. Klikker man seg inn på siden står den til 24995,-. Legger man den i handlekurven er prisen 29990,-. Ringte til morgenen idag, og hun jeg snakket med sa usikkert at den kostet 29990.-. Vi ble til slutt enige om at jeg skulle få mellomlegget, men jeg har ikke sett noe til det på bankkontoen min. Prisen er vel antagelig tilbake på 29990.-?
    Så du fikk tilbakebetalt via telefon? Nå er det 24995 hos Komplett, MPX og Expert så kanskje de justerer etter hvert. Prøver meg igjen i morgen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke fått det ennå. Vet ikke hva som har skjedd. Får ringe i morgen igjen.

Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •