Panasonic 2013. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 606
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Så det jeg også. Var på Elkjøp igår og avbestilte den.
    Klarte såvidt å godta at den kostet 5K mer enn 65VT60, men pga. størrelsen ble det slik. 10K mer for en 60" med litt bedre bilde i lyse omgivelser(noe jeg så og si aldri har) vs. 65VT60 blir det ikke snakk om!
    Har jeg forstått det riktig at ZT60 har best sortnivå i lyse omgivelser, men samtidig mindre lysutbytte enn både vt60 og F8505? Hvilken TV er da i praksis best i lyse omgivelser? Det hjelper lite om sortnivået er bra i en lys stue hvis lysutbyttet er "tunet" for mørkt rom, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    VT60 og oppover har to tunere, GT60 og nedover har en.

Samsung varierer sikkert også basert på modell, men toppmodellene har to tunere.
    Jeg har VT60 med to tunere, men jeg ble svært skuffet da det ikke virker slik jeg hadde sett for meg. Har Canal Digital parabol med CAM-kort og to antenneledninger tilkoblet SAT1 og SAT2. Dersom jeg ønsker å ta opp en kryptert kanal, så er det kun mulig å se på ukrypterte kanaler samtidig. Er det slik å forstå at jeg eventuelt trenger to CAM-moduler og 2 kort fra Canal Digital for å se/ta opp to krypterte kanaler samtidig?
    En annen ting er at dersom jeg starter opptak, så switcher bildet automatisk til kun visning av ukrypterte kanaler (bildet blir svart, og jeg må velge en ukryptert kanal). Noen som vet og det er mulig å endre dette oppsettet, slik at det er mulig å fortsette å se på kanalen i det man trykker på opptak (det er tungvint å trykke seg frem til "TV-opptak" for å starte playback av opptaket)?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norjalainen
    Jeg har VT60 med to tunere, men jeg ble svært skuffet da det ikke virker slik jeg hadde sett for meg. Har Canal Digital parabol med CAM-kort og to antenneledninger tilkoblet SAT1 og SAT2. Dersom jeg ønsker å ta opp en kryptert kanal, så er det kun mulig å se på ukrypterte kanaler samtidig. Er det slik å forstå at jeg eventuelt trenger to CAM-moduler og 2 kort fra Canal Digital for å se/ta opp to krypterte kanaler samtidig?
    En annen ting er at dersom jeg starter opptak, så switcher bildet automatisk til kun visning av ukrypterte kanaler (bildet blir svart, og jeg må velge en ukryptert kanal). Noen som vet og det er mulig å endre dette oppsettet, slik at det er mulig å fortsette å se på kanalen i det man trykker på opptak (det er tungvint å trykke seg frem til "TV-opptak" for å starte playback av opptaket)?
    Så vidt jeg har forstått må du ha dobbelt opp av alt ja.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da latterlig dårlig. ingen ting som tilsier at det skal være nødvendig. her må det komme software oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norjalainen
    Hvordan fungerer bilde-i-bilde-funksjonen om jeg har et kort i TV'en og et i en dekoder. Vil tv'en da vise delt skjerm med to forskjellige kilder? Kan tv'en kombinere uansett kilder, f.eks dekoder og tilkoblet pc?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige helg arrangerte britiske AVForums en shootout lik den i US, men med de nye europeiske TV modellene. Alle toppmodellene samt en KRP-600 var med.
    Erfaringene fra noen av de som var til stede kan du lese her:
    TPS meetup part-3 | AVForums.com - UK Online - Page 6

Poll:
    TPS 2013 meeting TV preference poll | AVForums.com - UK Online

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Har jeg forstått det riktig at ZT60 har best sortnivå i lyse omgivelser, men samtidig mindre lysutbytte enn både vt60 og F8505? Hvilken TV er da i praksis best i lyse omgivelser? Det hjelper lite om sortnivået er bra i en lys stue hvis lysutbyttet er "tunet" for mørkt rom, eller?
    60" ZT60 har samme lysutbyttet som 65"VT60. Det var US 65" ZT som hadde lavere.
    AVForums.com - View Single Post - TPS meetup part-2

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider kjøpt ny TV på Elkjøp som leveres på fredag. Det ble 65VT60. Håper det blir bra :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som lurer på hvordan vt60 ser ut på fot, så er den utstilt på Hifiklubben, CC vest i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AJ
    Hvordan fungerer bilde-i-bilde-funksjonen om jeg har et kort i TV'en og et i en dekoder. Vil tv'en da vise delt skjerm med to forskjellige kilder? Kan tv'en kombinere uansett kilder, f.eks dekoder og tilkoblet pc?
    Ja, skulle tro det, men bilde-i-bilde funksjonen er noe begrenset når den ene input'en er HDMI. Kan f.eks. ikke ha delt skjerm med to HDMI-innganger, og HDMI kan kun vises på "hovedskjermen".

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider kjøpt ny TV på Elkjøp som leveres på fredag. Det ble 65VT60. Håper det blir bra :-D
    Gratulerer da Monitor:-). Håper du har det lettere enn meg når du skal ha den inn.
    65VT60 er stor fra før av, og med embalasje er det litt av et beist som du får på døra.
    Fikk småpanikk når jeg fikk min. Esken er jo på størrelse med lerretet i hjemmekinoen min så jeg trodde nesten ikke jeg skulle klare å få den opp i andre etasje her hos meg(lavt under tak og tre trappeoppganger). Tok noen timer for meg med hjelp av en god nabo og venner(som jeg måtte ringe etterhvert) å få den opp trappene og opp på veggen:-).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Gratulerer da Monitor:-). Håper du har det lettere enn meg når du skal ha den inn.
    65VT60 er stor fra før av, og med embalasje er det litt av et beist som du får på døra.
    Fikk småpanikk når jeg fikk min. Esken er jo på størrelse med lerretet i hjemmekinoen min så jeg trodde nesten ikke jeg skulle klare å få den opp i andre etasje her hos meg(lavt under tak og tre trappeoppganger). Tok noen timer for meg med hjelp av en god nabo og venner(som jeg måtte ringe etterhvert) å få den opp trappene og opp på veggen:-).
    Takk Gleder meg veldig! Heldigvis får jeg den levert opp i fjerde etasje uten heis. Hadde tenkt på vekten, som ikke er alt for høy, men ikke så mye på hvor stor den esken faktisk kan være.. Fikk forøvrig en veldig god pris hos elkjøp, 26500 inkl levering, så det er rom for forhandlinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan bruke innebygget tuner, når man har next-tv fra nextgentel, med disse tv'ne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan bruke innebygget tuner, når man har next-tv fra nextgentel, med disse tv'ne?
    Nei, Next-TV er IPTV, mens innebygget tuner er DVB. Selv om det hadde vært vanlig kabel-tv hadde du måttet ha en CAM for krypteringssystemet og et kort som fungerte sammen med det.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gleder meg veldig! Heldigvis får jeg den levert opp i fjerde etasje uten heis. Hadde tenkt på vekten, som ikke er alt for høy, men ikke så mye på hvor stor den esken faktisk kan være.. Fikk forøvrig en veldig god pris hos elkjøp, 26500 inkl levering, så det er rom for forhandlinger!
    Interessant. Hvor var du da du prutet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Interessant. Hvor var du da du prutet?
    Jeg ringte direkte til Elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nei, Next-TV er IPTV, mens innebygget tuner er DVB. Selv om det hadde vært vanlig kabel-tv hadde du måttet ha en CAM for krypteringssystemet og et kort som fungerte sammen med det.
    Takk for utfyllende svar. Dette har jeg lurt på lenge.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt Panasonic ST60 i et døgn, og den er rimelig rå

Hvis dette er budsjettmodellen, må ZT60 sprenge grenser!

Merker at flikrer litt hvor det er mye hvitt! Er dette noe som kan justeres?

Noen som har gode oppsett på kalibrering?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Samsung F8005 vært på lynvisitt hos meg. Levert i går kveld, tilbake i butikken i dag. Middels innsynvinkel, lett clouding og en idiotisk fot. Jeg kryper derfor til korset og får i løpet av ettermiddagen en Panasonic VT60 levert på døra. Håper virkelig VTn gjør meg fornøyd for jeg kjenner jeg gleder meg litt nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Da har jeg hatt Panasonic ST60 i et døgn, og den er rimelig rå

Hvis dette er budsjettmodellen, må ZT60 sprenge grenser!
    Panasonics modeller de siste årene har vært veldig like fra ST og opp til toppmodellen. Selvsagt er ZT60-en bedre, men den er ikke 30.000-kroner bedre ST60 er trolig mest igjen for pengene av alt som finnes der ute i dag. Du får et bra panel, men det er stort sett det. Når du beveger deg opp i prisklassene får du mer features, bedre antirefleksfiltere, og sånne ting. Nevnte antirefleksfilter er hovedårsaken til at ZT60 knuser alt og alle på markedet nå.

Merker at flikrer litt hvor det er mye hvitt! Er dette noe som kan justeres?
    Dette er dessverre et resultat av måten Panasonics skjermer drives på. Noen er følsomme for dette mens andre merker det ikke i det hele tatt. Den eneste "justeringa" du kan gjøre i forhold til det er å dempe lysttyrken på skjermen.

Side 16 av 31 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •