Panasonic 2013. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 31 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 606
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    To tunere, høyere vekt og høyere strømforbruk?

To tunere gjør også at man kan ha andre ting som PIP, PAP, poff.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye forskjell her nei, men Gt60 kommer bare i 50" og de fleste her på forumet kjøper vel 55+ i dag vil jeg tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye forskjell her nei, men Gt60 kommer bare i 50" og de fleste her på forumet kjøper vel 55+ i dag vil jeg tro...
    Neida, her blir det Panasonic TX-P50GT60Y - kun 50-tommer! Men fordelen med GT60-serien (og ST60-serien) er at de ikke har kjølevifter. Dette er et poeng i år siden vifte-støy har skapt litt trøbbel for den nye VT60/65-serien i UK.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Neida, her blir det Panasonic TX-P50GT60Y - kun 50-tommer! Men fordelen med GT60-serien (og ST60-serien) er at de ikke har kjølevifter. Dette er et poeng i år siden vifte-støy har skapt litt trøbbel for den nye VT60/65-serien i UK.
    Jeg er vant til å ha projektor en meter fra hodet, så for meg tror jeg ikke det blir et problem.

Edit: Uansett, for spesielt interesserte har jeg lest at man enkelt kan bytte vifte til noe enda mer stillegående uten at det vises at du har vært inni TV´en. Må bare huske å bytte tilbake hvis den må på service på et eller annet tidspunkt. Men jeg tror man skal ha uflaks for å få et eksemplar som støyer. Da er det mest sansynlig resonanser i kabenettet pga dårlig innfesting. Har opplevd dette på andre produkter. I såfall kan det være nok å skru til eller løsne litt på en skrue bak på TVen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Uansett, for spesielt interesserte har jeg lest at man enkelt kan bytte vifte til noe enda mer stillegående uten at det vises at du har vært inni TV´en. Må bare huske å bytte tilbake hvis den må på service på et eller annet tidspunkt. Men jeg tror man skal ha uflaks for å få et eksemplar som støyer. Da er det mest sansynlig resonanser i kabenettet pga dårlig innfesting. Har opplevd dette på andre produkter. I såfall kan det være nok å skru til eller løsne litt på en skrue bak på TVen.
    Joda, det går ann. Men jeg har en VT20 og en VT50 som har disse utfordringene, og når viftene begynner å bli gamle, så støyer de pga slitte lagre/foringer, samt støv som har samlet seg opp. Så det beste er jo å slippe vifter

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Joda, det går ann. Men jeg har en VT20 og en VT50 som har disse utfordringene, og når viftene begynner å bli gamle, så støyer de pga slitte lagre/foringer, samt støv som har samlet seg opp. Så det beste er jo å slippe vifter
    Enig, men jeg vil ikke gå ned fra planlagte 65" til 50" for å slippe vifte... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det er det nok en del som er enig med deg :-P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående viftestøy; kalibrerte en 60-ZT60 her om dagen, og viftene i den hadde irritert meg i lengden tror jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående viftestøy; kalibrerte en 60-ZT60 her om dagen, og viftene i den hadde irritert meg i lengden tror jeg.
    Takk for info. Du bekrefter det som andre profesjonelle testere og brukere i UK også har hørt. Men jeg hadde nesten håpt (og trodd) at ZT60 med sin "eksklusivitet", hadde hatt en "fanless" konstruksjon - men den gang ei.....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke akkurat noe som burde forhindre et eventuelt kjøp. Da kan man jo ikke kjøpe en PVR heller, for de også "bråker" med sine harddisker og vifter. Hører viften på VT60 men med lyden på er det ikke noe jeg tenker på i det hele tatt. På testen i Stockholm hadde vi en ZT60 stående på hele tiden uten lyd i rommet, og jeg tok meg aldri i å tenke på at det var en vifte i rommet som skulle irritere meg. Jeg antar at lyden vil høres mer om rommet er veldig lite, men heller det enn en TV som har irritasjonsmomenter i "synsfeltet". Om GT60 er vifteløs, hva skiller egentlig den fra en VT60 og ZT60? elektronikkmessig og kjølebehovmessig burde de være så godt som identiske.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papirer ser de ganske like ut, men strømforbruket er oppgitt høyere på vt enn gt. Så det er noe som er forskjellig.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som klager over vifte støy på en TV... har et luksusproblem. .., jeg sitter med en projektor en meter fra høyere øre, og en gaming pc med 5 (!!!) Store vifter en meter fra venstre øre og på sommeren har jeg en kjøle vifte i tillegg

DET er irriterende det hehe

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det størrelsen som avgjør om tv-en har vifte, eller gjelder det for spesifikke modeller uansett størrelse? Det virker jo logisk at en 65" ST60 vil ha større behov for vifter enn en 50" VT60.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a kan man jo ikke kjøpe en PVR heller, for de også "bråker" med sine harddisker og vifter.
    Nei, du kan ikke generaliserer her. Vi har flere PVR i huset og bare en av dem har vifter (men ingen av dem støyer like mye som plasma-skjermene). Dette er et bevisst valg fra min side etter at VT-serien til panasonic har støyet litt for mye. Merkelig nok har også Pro-serien til Panasonic vifter, uten at jeg kan huske at de var sjenerende. Det kan tenkes at det er individuelle forskjeller fra enhet til enhet også, uten at jeg er helt sikker på hva det i så fall kan komme av.

Det samme gjelder Blu-ray-spilleren Oppo 95EU vs. 105EU (sistnevnte uten vifter). Det går ann å lage en konstruksjon uten vifter, men spørsmålet er hvor mye det koster og om forbrukerne vil betale. Svaret er nok som oftest nei.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papirer ser de ganske like ut, men strømforbruket er oppgitt høyere på vt enn gt. Så det er noe som er forskjellig.
    Det skyldes blant annet frontbelegget som "stjeler" lys og som trenger litt mer lysstyrke (og dermed strøm) for å trenger igjennom.

Frontbelegget både på VT60 og ZT60-serien gjør disse skjermene noe mer lyssvake, men så holder de også sortnivået og kontrasten langt bedre i sollys enn f.eks. GT60 og ST60.

Hvor viktig vifter er i dette, får nesten være opp til den enkelte, men det må i alle fall kunne nevnes.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vifte på samsung PS64F8505?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er det vifte på samsung PS64F8505?
    Tror ikke det. Samsung har ikke hatt for vane å ha vifter i plasmaskjermene sine, men siden effekten må ut et sted så samler den seg nok i større grad i selve skjermen. D8005-en min ble såpass varm at den kunne være på grensa til "brennende varm" å ta på.

Og med 600W peak eller hva det nå var så kan jo en F8505 bli temmelig varm vil jeg tro, så om vinteren kan du slå to fluer i ett smekk

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette med viftestøy er et reelt problem er det rart at ikke testere fører opp anntall db støynivå fra viftene, som det gjøres på projektorer. Skulle vært interressant å se noen tall...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hvis dette med viftestøy er et reelt problem er det rart at ikke testere fører opp anntall db støynivå fra viftene, som det gjøres på projektorer. Skulle vært interressant å se noen tall...
    Jeg har aldri hørt viftene på VT50-en min, men jeg frykter for hvordan det vil bli når de blir litt mer slitne. Tror nok plassering i rommet har mye å si, og viftene går jo også i variabel hastighet sånn at det er når de trengs mest det er full fres. Bruker man f.eks. Dynamic, så er det nok mer sannsynlig at de vil kicke inn fordi det beveger seg på grensa av hva tv-en klarer å yte mtp lys.

Hvis det samme gjelder for 50-serien og 60-serien som for 30-serien, så går også viftene etterhvert på max i servicemenyen. Det var den eneste gangen jeg hørte noe til viftene på VT30-en jeg hadde en kort tur innom her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Så er det laget en egen tråd om viftestøyen på årets VT-serie: